We understand, we deliver.

Új segédlet a Keresési Statisztikák riporthoz



Rengetegszer felmerült már a kérdés, hogy a Google Search Console, Keresési Statisztikák (Search Analytics) riportjában lévő mutatók pontosan mit is jelentenek. Abban eddig is mindenki biztos volt, hogy a Kattintások, Megjelenítések, CTR és Pozíciók meghatározásnál nem lehet kiindulni az AdWords logikájából, de nem volt hivatalos leírás a mutatókról.

Most azonban napvilágot látott egy új Súgó leírás, mely pontosan meghatározza, hogy a Keresési Statisztikák riportban mit jelentenek a mutatók. Három mutatóra adnak magyarázatot, a megjelenítésekre, pozíciókra és kattintásokra.

A leírás kellően alapos, itt megtekinthető, így csak a Pozíciókra vonatkozó részt emelnénk ki, mely a legtöbbet vitatott mutatók közé tartozott:

Mit jelent a Keresési statisztikák jelentésben szereplő pozícióérték?

A Keresési statisztikák jelentésben szereplő pozícióérték az Ön webhelyére vagy oldalára mutató legfelső link pozíciója a keresési eredményekben, az összes olyan lekérdezés alapján átlagolva, amelyben webhelye megjelent. Így például:

  1. Ha egy lekérdezés a 2., 4. és 6. pozícióban jelenítette meg a webhelyet, akkor a jelentésben a 2. (legfelső) pozíció fog szerepelni.
  2. Ha egy második lekérdezés a 3., 5. és 9. pozícióban jeleníti meg a webhelyet, akkor a jelentésben a 3. (legfelső) pozíció szerepel majd.
  3. A két lekérdezés alapján számított átlagos pozíció: (2 + 3) / 2 = 2,5.

Keresési Statisztika Pozíció riport

A linkeknek megjelenítéshez kell jutniuk ahhoz, hogy pozíciójukat a rendszer rögzíthesse. Ha az eredmény nem ér el megjelenítést – például ha az eredmény a keresési eredmények 3. oldalán szerepel, de a felhasználó csak az 1. oldalt tekinti meg –, akkor a rendszer nem rögzíti a pozíciót az adott lekérdezésnél. Egyes jelentéskonfigurációk esetén előfordulhat, hogy a pozícióérték helyén kötőjel (-) szerepel. Ez azt jelenti, hogy a rendszer nem rögzítette a pozíciót, mivel a felhasználó nem látta a webhelyet az adott lekérdezés esetében. Például ha összeveti az asztali és a mobilos eredményeket egy olyan oldalra vonatkozóan, amelynek 10 megjelenítése van asztali rendszeren, de egyetlen sincs mobilos rendszeren, akkor az asztali rendszernél 10 szerepel, a mobilosnál pedig -.

 

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com