We understand, we deliver.

Turbózd fel a webáruházad hírlevél hatékonyságát!



Az e-kereskedelmi e-mail marketing – eladások tekintetében – sokáig eredményesnek bizonyult, hiszen a termékspecifikus hirdetéseknek köszönhetően releváns és egyedi hirdetésekkel tudtuk a vásárlókat megszólítani. Mióta megugrott az okostelefonok száma, a helyzet jelentősen megváltozott, hiszen a mobilról érkező átkattintások száma alacsonyabb értékeken mozog. Lássunk néhány módszert, amelyek mobilról és asztali gépről egyaránt hatékonyan működnek, ill. segítségükkel növelhetjük az e-mail alapú átkattintási arányunkat.

A mobilról érkező átkattintási arány csökkenésének több oka is lehet a hírlevelek esetében:

  • Egyetlen levél megnyitásnál a felhasználó még nem feltétlenül szánja rá magát a vásárlásra.
  • Mobilról történő navigálás bizonyos esetekben körülményesebb lehet, ezért sokan dönthetnek úgy, hogy majd asztali gépen, vagy laptopon intézik el a vásárlást.
  • Az e-mail mobilon önmagában nem elég figyelemfelkeltő,
  • akárcsak egy körlevél.

Carolyne Nye összegyűjtött 3 példát, amelyeket e-mail kampány esetében mindenképp érdemes megfontolni!

Használj videót a kattintási szám növeléséhez!

Könnyebb elérni magasabb kattintás számot egy jól megszerkesztett videó segítségével, mert olyan komplex élményt nyújt, ami leköti a figyelmet és képes márkahűséget kialakítani, továbbá hatásosabb is így bemutatni egy terméket vagy szolgáltatást, mint szöveges leírással.

Azonban ne feledjük, konkrétan a weboldalra történő átkattintást önmagában nem eredményez egy levélbe ágyazott videó. Ehelyett inkább helyezzünk el benne egy képet, rajta egy Play! gombbal, így olyan mintha egy videó lenne. Ha rákattint a felhasználó, akkor lényegében ugyanaz történik, mintha egy linkre kattintana, ami átnavigálja őt a kereskedő weboldalára.

Ugrasd a közönséged!

A fogyasztók többsége kíváncsi. A közösségi média oldalakon egyre nehezebben lehet a felhasználókat kattintásra késztetni. Láthatunk példákat arra, hogy miként próbálnak kattintásra ösztönözni: “Csak egy egyszerű levelet küldött, de ami aztán történt, az hihetetlen!” Ezt a módszert a közösségi média oldalakon előszeretettel használják, mert működik. Miért ne alkalmazhatnánk hasonló elven (természetesen a “Like” kicsalás nélkül, etikusabb formában) az e-mail marketing kampányok esetében is?

Például: változó kedvezmény értéket hirdetünk, ami személyre szabottan egyedi, így bizonyos értelemben különlegesnek érezheti magát a felhasználó. Kohl’s pont ezt a taktikát használja: a felhasználónak végig kell mennie a kosárba helyezésen át a fizetésig, és csak akkor tudja meg a kedvezmény százalékos értékét.

E-kereskedelmi email tippek

Kohl’s körlevél, amiben arra buzdít, hogy haladj végig a vásárlási folyamaton, hogy megtudd mekkora kedvezményt fogsz kapni, 40, 30, vagy 20 százalékot.

Változtasd meg a rutinod!

Annak érdekében, hogy az átkattintási arány hosszabb távon ne csökkenjen, érdemes gyakran változtatni az e-mail tartalmát a termékajánlatok és kedvezmények tekintetében, valamint más típusú kommunikációt is alkalmazni.

Alább olvasható néhány:

  • új termék, új funkciók
  • top 10 listák
  • korábbi vásárlások alapján termék ajánlatok
  • ajándékozás ötletek
  • cikkek, tippek, trükkök.

Erre jó példa King Arthur Flour hirdetései, ahol minden e-mail más, mint az előző:

E-kereskedelmi email tippek

King Arthur Flour folyamatosan cseréli az e-mail tartalmát. Ebben például 10$ kedvezményt ígér egy kérdőív kitöltéséért.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

A Klikkmánia csapatában PPC kampánykezeléssel és grafikai feladatok megvalósításával foglalkozik. Jártas még hangfelvételek készítésében és videók szerkesztésében, valamint aktív zenész.

2 hozzászólás

  1. Szia Dávid,

    mi nem hírlevelezünk, az adwords-ben próbáltuk ki ezt a kampányt 6 termékkel.

    Viszonylag elfogatható volt a megnyitási arány, amiért ugye fizetni kell, de utána “felfedeztem” az adwordsben azt is, hogy van olyan mérés, ami azt jelzi, mennyien kattintottak át a hírdtésből a honlapra, nem voltam elégedett.

    Érdekes lehet ez az Ugrasd a közönséget, vagyis a kíváncsiságra összpontosítani, de valahogy nem nagyon hiszek már a hírlevelekben. Persze én olvasom őket, szakmai ártalom, de amióta a google külön választotta a promóciós fület…így csökkent ennek a reklám hatása, szerintem.

    Rendszeres olvasója a blogotoknak: Dani

    1. Szia Dani!
      Igazad van, sajnos ez nem jelent garanciát arra, hogy ennek a módszernek mindenképp és minden esetben hatalmas változást kell hoznia, mert ez összetettebb annál. Viszont hírlevelet általában ugye azok kapnak, akik vagy szánt szándékkal feliratkoztak, vagy vásároltak korábban az adott webshopból, tehát mutattak már a termékek iránt érdeklődést. Ha ugyan nem is történik minden egyes hírlevélnél átkattintás, ügyfél megtartás szempontjából mindenképp hasznos lehet, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy megtegyünk minden tőlünk telhetőt a hírlevél megszerkesztésekor.
      Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataid!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com