We understand, we deliver.

TOP 10 E-kereskedelmi tendencia 2018-ban



Kimutatások szerint a globális e-kereskedelmi értékesítés 246%-kal fog növekedni 2021-re, a 2014-es 1,3 Billió dollárról, 2021-re 4,5 Billió dollárra nő. Az e-kereskedelemi szektor továbbra is virágzik és növekszik, nincs jele annak, hogy lassulna az üteme.


Napjainkban a boltok nem üzemelhetnek jól, megfelelően működő e-kereskedelmi csatornák nélkül, a bevételeik 56%-át a digitális kereskedelem vezérli. Ez azt jelenti, hogy ha nem használja egy cég ezeket a csatornákat, akkor akár a bevételei felét is elveszítheti.

Ezen kereskedelmi csatornák gyors növekedésével, gyors változások is párosulnak. Nem elég már kitenni egy termék képét a weboldalra, majd arra várni, hogy vevők rátaláljanak a termékeinkre vagy szolgáltatásainkra. 2018-ban egy sor új trend és lehetőség kerül előrébb a sorban, amely a legtöbb vállalatnál kitüntett figyelmet fog kapni a növekedés szempontjából.

Az e-kereskedelem 2018-as és a jövőbeli előnyeinek kihasználása érdekében választottuk ki azt a 10 legfontosabb trendet, amelyekről úgy gondoljuk, hogy erősen vezérelni fogják azt, ahogyan az emberek vásárolni és értékesíteni fognak az online térben.

2018-E-Commerce-Trendek

1. Natív tartalom és Közvetlen vásárlás

A hubspot.com 2017-es kísérlete során világossá vált, hogy a natív tartalmi videók 160x nagyobb hatékonysággal működnek a Facebook közönségeink számára, mint a nem natív tartalmak. Mi az natív videó tartalom? A natív videók kifejezetten úgy van létrehozva, hogy az adott platformhoz illeszkedik, belesimul az organikus videós tartalmak közé.

Nem tolakodó, nem zavarja meg a felhasználói élményt, hanem kifejezetten összekeveredik a nem kereskedelmi jellegű videós tartalommal. Ezt a típusú videós hirdetéseket az átlagfelhasználók nem tekintik zavarónak, megnézik, kattintanak, és máris beljebb vannak az értékesítési tölcsérben.

Pinterest

A közvetlen vásárlás lehetősége fontos célpont lesz minden hirdetőnek. Ilyen sarokkövek lesznek az Instagram és a Pinterest megoldásai is. Már több millió felhasználó használja ezeket az vizuális tartalmat kínáló applikációkat. Ezeknek a felhasználóknak a nagy része nem szeretné otthagyni az appot és meglátogatni egy webáruházat és bolyongani a több 1000 termék között.

Miért ne lehetne közvetlenül megvásárolni azt amit látunk? Például ha a pinteresten látunk egy ruhaszettet, csak megjelöljük a kedvenc ruhadarabunkat és közvetlenül már mehetünk is fizetni a shopba. Erre jó példa a Pinterest Business megoldása.

2. Kiterjesztett valóság (KV) és virtuális valóság (VV)

ikea

Tudod, hogy mi jobb annál mint, hogy egy terméket megnézel a webshopban? Látni azt a terméket pl. az otthonodban. A kiterjesztett és virtuális valóság komoly növekedést hozhat 2018-ban. Szokványos megoldás lesz a vállalatok számára ezen lehetőségek kínálata.

Egy lakberendezési vállalat (Houzz) tapasztalatai szerint, a kiterjesztett valóság által a vevők 11x nagyobb eséllyel vásárolták meg a terméket, és 2,7x több időt töltöttek az applikációban. Az IKEA szintén kínál olyan megoldást, amellyel elhelyezhetjük 3D-ben az adott terméket az otthonunkban. Ezek a termékek átméretezhetőek a valós környezetnek megfelelően, így könnyedén megnézhető, hogy a termék hogyan illeszkedik az adott környezetbe.

Ezek a hozzáadott előnyök és új technológiai megoldások, hosszú távon is értékesek a vállalatok számára, versenyelőnyt biztosítva. A fogyasztók olyan cégektől fognak vásárolni, akik ezeket a vizuális lehetőségeket biztosítják a vásárlóiknak.

3. Automatizálás és Chatbotok alkalmazása a vásárlás folyamán

1.3 Milliárd ember használja a Facebook Messenger alkalmazást, érdemes kihasználni a chatbotok nyújtotta előnyöket az értékesítés növelésére. A Domino’s amerikai Pizza lánc, a teljes éttermi kínálatát is értékesíti Messenger chatbot segítségével.

A fogyasztóik számára, a gyorsaság és egyszerűség kiemelkedő prioritás, így egy chatbot segítségével előnybe kerülnek a versenytársaikkal szemben. A Chatbot lehetőséget kínál a cég számára, hogy egy új módon szólítsa meg a közönséget, bizonyítva, hogy segítőkész vállalat és haladnak a korral előre ők is.

Ha a vállalkozásodnál van értelme létrehozni egy chatbotot mindenképpen tedd meg, mert ami ma még újnak hat és szokatlannak, az néhány év múlva alapkövetelmény lehet, és a megrendelések fő csatornájává válhat.

4. Hangalapú keresés kompatibilitása

Az Amazon Echo, a Google Home és más hangalapú eszközök egyre népszerűbbek, lassan de biztosan terjed a használatuk. A “Z generáció” tagjai (1990 évek végén és 2000 évek elején születettek) közel 40%-a használ már hangalapú keresési eszközöket mielőtt online vásárol. Kulcsfontosságú, hogy 2018-ban optimalizáld a vállalkozásodat a hangalapú keresésekhez, vagy elveszítheted a fogyasztók túlnyomó többségét. Egyértelmű, hogy ez nem minden piacon és területen elsődleges fontosságú jelenleg, de egyre több nyelven elérhető, és aki kimarad az lemarad. A hangalapú keresést 3x nagyobb valószínűséggel lokális keresére használják, ezért nagyon fontos, hogy a vállakozásunk alapdatait mindig frissen tartsuk, így segítve a felhasználókat.

voice-search

5. Elsődleges a Mobilindexelés

mobile-first

Kimutatások szerint a mobiltelefont használók 62%-a használta telefonját vásárlásra, az elmúlt 6 hónapban. A mobilos vásárlások aránya folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a weboldalak, webshopok mobilra optimalizáltak legyenek. Már nem elég “Mobilbarátnak” lenni, először a “Mobilban gondolkodj elsőnek” alapelv érvényesül!

Az ujjlenyomatolvasós és az arcfelismerő technológiák, valamint az egykattintásos fizetések leegyszerűsítik a mobilos fizetéseket, és további ösztönzést nyújtanak a fogyasztók számára az asztali számítógépekről a mobilra való áttérésre. A mobiltelefon hamarosan az e-kereskedelmi tranzakciók preferált fizetési módja lesz. A becslések szerint a telefonról származó bevétel az év végéig eléri az e-kereskedelmi forgalom 70% -át.

A Starbucks 2015-ben létrehozott egy Mobilos alkalmazást, amellyel 2017-re a megrendelések 30% -át már mobilon keresztül fizették ki. Az alkalmazás olyan népszerű lett, hogy a boltokban torlódást és extra hosszú várakozási sorokat eredményezett.

6. KOVO (“Kutass Online, Vásárolj Offline”)

Bonyolult nyomon követni, hogy a digitális csatornák hirdetései milyen eredménnyel vannak az  offline értékesítésre. Szerencsére a KOVO (“Kutass Online, Vásárolj Offline”) olyan eszköz lehet, amely az elkövetkező év folyamán egyre fejlettebbé és megbízhatóbbá válhat, és segíthet a kiskereskedőknek abban, hogy pontosan megmérjék, mennyire járulnak hozzá a digitális hirdetések a fizikai áruházban történő értékesítéshez.

A KOVO összekapcsolja a közösségi médiát, a mobil követést/földrajzi helyet, a mobil fizetéseket, az áruházlátogatásokat, az elemzőeszközöket, a CRM-rendszereket azért, hogy megismerje, mely hirdetések és webhelyoldalak vezetik a fogyasztókat az áruházban történő vásárláshoz.

7. Gépi tanulás és a mesterséges intelligencia (MI)

MI

Minden nap találkozhatunk a gépi tanulással és az MI-vel, csak lehet, hogy nem vesszük észre.

A Netflix 1300 különböző közönséget hozott létre, amelyeket korosztály, helyszín, nem, vagy egyéb preferenciák alapján, ajánlásokat tesz a hasonló filmek vagy TV-műsorok preferenciáira az adott közösség nézőinek népszerűsége alapján. Ez a gépi tanulás jövője.

Más e-kereskedelmi platformok hamarosan további előnyöket élvezhetnek a gépi tanulás és az algoritmusok használatával annak érdekében, hogy feltárják, mely tartalmat kell megjeleníteniük a megfelelő közönségeknek. A jövőben a tartalmat gépi tanulással és MI-vel publikálják, így a fogyasztók elé csak azok a tartalmak kerülnek, amelyek leginkább érdekli őket.

8. Képalapú keresés

Kézeld el ezt: a boltban vagy és megtetszik egy kanapé, de körülnéznél egy kedvezőbb ajánlat után a neten. Készítesz egy képet, és az eBay képkereső funciójával megkeresed a hasonló, vagy ugyanolyan termékeket egy jobb ajánlat reményében. Becslések szerint a kép- és hangkeresések, az összes keresés kb.  50% -át teszi majd ki 2020-ra.

Mivel a képkeresés lehetőséget kínál arra, hogy hasonló termékeket találjon olcsóbban az interneten, a vásárlókat az online vásárlás felé terelheti, még akkor is, ha fizikai áruházban kezdték meg a vásárlási folyamatot. Néhány e-kereskedelmi vállalkozás már sikeresen alkalmazta a képkereső funkciókat online platformjaikra. A Pinterest például saját képkeresési funkcióval is rendelkezik.

9. Magas minőségű videók

Miközben a potenciális vásárlók az oldalainkat nézegetik, különféle kérdések merülhetnek fel a termék funkcióival kapcsolatban. Ahhoz, hogy versenyképesek legyünk, az összes kérdésre digitálisan kell válaszokat adnunk, lehetőleg olyan módon, hogy ne tereljük el őket az értékes oldalainkról. Ennek az egyik legkönnyebb módja a videós megoldások.

Egy jó minőségű videó, az egyik legjobb módja annak, hogy eladja a terméket, bemutassa a funkcióit és jellemzőit. A videód felkeltheti a fogyasztó egyéb vizuális érzelmeit, megerősítve a szöveges üzenetet. A Redsbaby, ausztrál babakocsikat forgalmazó cég nagyszerű munkát végez ebben a műfajban. A babakocsi videóik egy “tipikus napot” jelenítenek meg a babakocsikkal, így a fogyasztók biztosak lehetnek benne, hogy mit vásárolnak.

10. Aznapi vagy másnapi szállítás

Amazon-aznapi-szallitas

Az Amazon az elmúlt évben számos új logisztikai központot nyitott meg nagyvárosok közelében, hogy az Amazon Prime ügyfeleinek aznapi szállítást biztosítson. A TechCrunch arról számolt be, hogy a Google egy versenytárs szolgáltatás indítását tervezi, aznapi szolgáltatással amelynek a neve “Google Shopping Express” lesz.

A Google Shopping Express aznapi szállítással kézbesítheti a Walmart és a Target üzletek termékeit is. Mivel ezek a nagynevű e-kereskedelmi webhelyek aznapi szállítást kínálnak, teljesítik a fogyasztók egyik legfontosabb igényét, a villámgyors szállítást. Mivel ez idővel megszokottá válhat, ezzel szintén versenyelőnybe kerülhetnek egyes cégek a piacukon. Aki nem biztosítja a fogyasztók számára az aznapi vagy másnapi szállítás lehetőségét, jelentős bevételektől eshet el.

slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
1

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com