We understand, we deliver.

A tökéletes weboldal – Hogyan szerezhetsz több vásárlót?



Miért nem vásárolnak a látogatóid? Hosszú hónapokat töltöttél a honlapod átalakításával, végre tükrözi a céged arculatát, a termékeid csodásan néznek ki rajta, és bármelyik látogatód könnyen megtalálhatja, amit csak keres. Ennek ellenére mégsem vásárol senki.

Noha ez a probléma a piac bármely szegmensét érintheti, a kiskereskedések számára lehet a legismerősebb. Ennek oka az, hogy nagyon könnyen tekinthetünk honlapunkra online kirakatként. Felépítesz egy boltot, feltöltöd a termékeiddel és becsábítod a vásárlóidat. Ez a „kirakat stratégia” azonban az e-kereskedelem területén mit sem ér. A látogatóidnak túl sok munka lenne végigböngészni a katalógusodat vagy megkeresni a számukra releváns termékeket.

Az online értékesítés kulcsa nem más, mint a vásárlói szokások ismerete. A látogatóid szemében az lenne ideális, ha semmit nem kéne tenniük a honlapodon és a számukra releváns termékek csak maguktól megjelennének. Szerencsére ehhez az új vásárlói magatartáshoz is könnyen alkalmazkodhatsz, és csak néhány dologra kell ügyelned, hogy jóval sikeresebb legyél.

Mire figyelnek a látogatóid?

Sajnos, ha naponta több órát töltesz a weboldalad csinosítgatásával, akkor te vagy a lehető legrosszabb jelölt arra, hogy kiértékeld az oldaladat. A látogatóid többnyire csak gyorsan átfutják a honlapodat, ha egyáltalán szánnak rá időt. Mikor például a főoldalt nézed, mindent látsz – mindegyik elemnek egyforma súlya van számodra, és minden linkről tudod, hogy hova vezet. A látogatóid azonban csak végignéznek az oldalon és nagyon kevés dolog fogja meg őket, a tartalom nagy részét teljesen figyelmen kívül hagyják.

A lenti ábra jól mutatja, hogy pontosan mennyire is látja máshogy az oldaladat egy látogató, mint te. Míg számodra minden egyenértékű, és mindent fontosnak találsz, addig látogatóid az adott pillanatban számukra releváns dolgokra figyelnek. Ha a landoló oldalon (legyen az a főoldal, vagy egy adott termékkategória oldala) nem találnak semmi érdekeset, hezitálás nélkül ott fognak hagyni. Ezért nagyon fontos, hogy a tesztelés révén megtaláld a közönséged számára legszimpatikusabb elrendezést és tartalmakat, és így fogadd látogatóidat.

A tökéletes weboldal - hogyan látják a látogatók a főoldalad

Hogyan vásárolnak a látogatóid?

Ahelyett, hogy minden lehetséges vásárlói folyamatot megpróbálsz kiaknázni, koncentrálj inkább a leggyakoribb útvonalakra. Mely termékeid hozzák a legtöbb profitot? Melyik a leggyakoribb kezdőoldal? Mely oldal hozza a legtöbb konverziót? Ha ezeket megtaláltad, nincs más dolgod, csak felépíteni azt a folyamatot, ami leginkább vásárlásra tudja ösztönözni látogatóidat. Derítsd ki, hogy a forgalmad hány százalékát teszi ez ki, és ügyelj többek között például a kilépések százalékos arányára, az oldalon töltött időre, és a konverziós arányra is. Fontos megállapítanod, hogy ez a bizonyos útvonal mit is mond el vásárlóidról.

A leggyakoribb vásárlói útvonalad nagyjából így nézhet ki: a látogatód rákeresett egy hozzád kapcsolódó kifejezésre, rákattintott a te linkedre, így az oldaladra jutott, s végül megtalálta a katalógusodat. Azonban, ha rendelkezel olyan termékekkel, amik kivételesen nagy forgalmat generálnak, miért ne fogadnád ezekkel az oldaladra érkezőket? A cél az, hogy a lehető legrövidebb úton konvertáljanak látogatóid.

A tökéletes weboldal: leggyakoribb vásárlási folyamat

Mely vásárlási szokásokra figyelj?

A lényeg itt kezdődik. Most, hogy már a látogatóid szemén keresztül látod a honlapodat, könnyebben tudsz a kedvükben járni, és a tesztelés során rájöhetsz, hogy mit is akarnak igazán. Az új látogatóidat fogadhatod a főoldalon, de akár egy olyan oldalon is, ahol a legkeresettebb termékeidet vonultatod fel. A kevésbé népszerű termékeket célszerű csak olyanoknak megmutatni, akik egy ideje már az oldaladon vannak.

Figyelj a részletekre: lehet, hogy csütörtökönként érkezik a legtöbb expressz kiszállítást igénylő rendelésed. Érdemes lehet tehát ebben az időpontban kedvezményes szállítási költségekkel várnod vásárlóidat. Tartsd szemmel a számodra legfontosabb mérőszámok változásait, legyen az a konverziós arány, az átlagos rendelési összeg, az oldalon töltött idő, vagy akár a visszafordulási arány. Próbálgass új dolgokat, és vond le a tanulságot az eredményekből, így haladhatsz biztos léptekkel a siker felé.

Fontos tehát megjegyeznünk, hogy a weboldal nem csupán egy online kirakat. Fókuszáljunk a vásárlói szokásokra, és ne várjuk el látogatóinktól, hogy ők végezzék a munka nehezét. Inkább igyekezzünk őket körülvenni azzal, amire a legkíváncsibbak lehetnek. Így nekik már nem lesz más dolguk, csak beleszeretni a kínálatodba.

Forrás

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

2013-ban egy IT cég tartalommarketingért felelős munkatársa volt, itt szeretett bele az online marketing világába. Egy évvel később, a Google Magyarország által szervezett gyakornoki program keretein belül közelebbről is megismerkedhetett az AdWords rejtelmeivel, s ezután lett a Klikkmánia legfiatalabb munkatársa. A tartalom- és keresőmarketing mellett a SEO is előkelő helyet birtokol a szívében.

1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com