We understand, we deliver.

Tisztázzuk a duplikált tartalmak kérdését!



A duplikált tartalomnak több káros hatása is lehet. Bejegyzésünk a duplikáció elkerüléséről, illetve következményeiről szól.

Mit is jelent a duplikáció, mi számít duplikált tartalomnak?

Hogy megértsük, és elkerüljük a tartalmi duplikációt, először vizsgáljuk meg, hogy hogyan definiálja azt a Google:

„A duplikált tartalom olyan tényleges domainen belülről, vagy más domainről származó szövegrészletet jelent, amely teljes mértékben megegyezik, vagy érzékelhetően hasonló forrásból származik egy másik tartalommal.”

Létfontosságú megértenünk, hogyha manapság, szerkesztőként megosztunk más oldalról származó bejegyzéseket, sajtóközleményeket, híreket vagy éppen termékleírásokat, oldalaink nehezebben fognak a rangsor élén szerepelni.

A Google nem szereti a „büntetés” kifejezést használni, de ha az egész oldal csak újrafelhasznált, átvett, megosztott tartalmat használ, a keresőóriás nem szívesen rangsorolja előre azt.

seo-keresooptimalizalas-tartalom-duplikalas

Ha ugyanazokat a termékeket több oldalon is áruljuk, hosszú távon inkább magunk ellen dolgozunk, és ahelyett, hogy dominálnánk egy niche-t, ahogy ezt régebben meg tudtuk tenni, inkább megosztjuk a forgalmat.

Ha az oldalunkon máshol megjelenített, duplikált tartalmat használunk, tűnhet úgy mintha a Google büntetéssel sújtotta volna minket, mivel a hatások ugyanazok lehetnek: a korábban elsőre rangsorolt oldalak, hátrébb kerülnek a találati listán és az új tartalom is lassabban kerül indexelésre. Legrosszabb esetben az oldalt a Panda algoritmus is sújthatja.

Ökölszabály: ne számítsunk jó rangsorpozíciókra, ha csak más, jobb minőségű oldalról szerzett tartalmunk van, ha pedig hozzáadott érték nélküli, automatikusan generált oldalaink vannak valószínűleg egyáltalán nem fogunk megjelenni a találatok között.

Persze vannak a szabály alól kivételek (a Google bizonyosan máshogy kezeli a saját duplikált tartalmunkat a saját oldalunkon), de 2016-ban a legjobb amit tehetünk (a jó rangsorpozíciók érdekében), hogy minden oldalon kifejezetten arra az oldalra írt, egyedi tartalom szerepeljen.

A Google az egyedi, releváns, gazdag, informatív és igényes tartalmat szereti jutalmazni az organikus találatok között –  az elmúlt években ennek különösen nagy figyelmet szentelve .

Ha oldalunkat a keresési találatok között elöl szeretnénk látni a számunkra értékes kulcsszavakra és szeretnénk, ha ez hosszú távon így is maradna, akkor kezdjük a minőségi és eredeti tartalom generálással. Rengeteg tartalom generálásával.

Egy nemrégiben lezajlott, nyilvános Hangouts beszélgetésben egy érdekes állítás hangzott el John Mueller-től: „Mennyi jó minőségű tartalmunk van alacsony minőségű tartalmainkhoz képest?”

Ez alapján a Google ezt az arányt is vizsgálja. A keresőmotor összeveti a jó- és rossz minőségű oldalakt, hogy aztán a jó minőségűeket vegye be az indexébe.

Jár-e büntetés a duplikációért?

A Google határozott irányelveket fogalmaz meg a duplikált tartalom kezelése ügyében. John Mueller egyértelműen kijelenti:

„Nincs duplikált tartalomra vonatkozó büntetés. Nem rangsorolunk vissza egy oldalt azért, mert sok duplikált tartalmat használ.”

Ezt valószínűleg úgy kell érteni, hogy a Google nem fogja feltétel nélkül közölni a saját duplikált tartalmunkat, de ha egy oldalt kihagynak a rangsorból, az még nem egyenlő a büntetéssel. Az eredeti tartalom például még mindig szerepelhet a találati listán!

Általánosságban a Google azonosítja a legjobb oldalt honlapunkon, és azt fogja rangsorolni – már ha rendelkezünk megfelelő on-site architektúrával és egyedi tartalommal. Ha kerüljük a tartalom duplikálását, és minél több egyedi oldalunk születik, úgy a kereső annál többet tud közülük megjeleníteni, és nem kell majd előnyben részesítenie egy jobb minőségű, hasonló tartalmú oldalt.

A duplikált tartalom nem jár büntetéssel, amíg a tartalom többszörözésének nem egyértelmű célja a keresőmotorok befolyásolása. A Google nem kedvel semmilyen taktikát, amellyel a manipulálni lehet a keresési eredményeket, viszont, ha más oldalról osztunk meg tartalmakat – ami a spam oldalak közkedvelt eszköze – könnyen ebbe a kategóriába sorolhat minket a kereső.

Összességében elmondható, hogy minél inkább „emberi” az oldalunk, minél inkább tűnik úgy, mintha a felhasználók számára építettük volna, a Google annál inkább fogja előnyben részesíteni a megjelenített tartalmat. Ha duplikált tartalmat teszünk közzé (akár más oldalról, akár a sajátunkról), akkor a kereső azt az oldalt fogja csak megjeleníteni, ami szerinte relevánsabb (mind tartalom, mind domain authorithy, mind a bejövő linkek számát tekintve), így az ilyen tartalmunk büntetéssel nem, csak elmaradó megjelenéssel jár (ami egyértelműen forgalomkiesést okoz).

Abban az esetben azonban, ha célunk a keresőrobotok manipulálása, és ezt a Google észre is veszi, könnyen bajba sodorhatjuk oldalunkat. Így nem csak visszasorolással, de az indexből való kizárással is sújthat bennünket a keresőóriás, ezért ezt a technikát mindenképp érdemes elkerülni!

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
4
essb_pc_google:
2
essb_pc_twitter:
2
essb_pc_facebook:
1

A BME-n végzett közgazdászként, online marketinggel körülbelül egy éve foglalkozik. A Klikkmániánál 2014 decemberében kezdett, egyelőre csak Adwords kampányokat kezel. Mivel érdekli minden ami online, így a közeljövőben más területekkel is alaposabban szeretne foglalkozni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com