We understand, we deliver.

Szemkamerás Google Search kutatás: így viselkednek a userek



Egy szemkamerás kísérlettel vizsgálták a közelmúltban, hogyan viselkednek a felhasználók a Google találati lista kapcsán.

A kísérlet az alábbi linken érhető el:

https://www.nngroup.com/articles/pinball-pattern-search-behavior/

adwords-kutatas

Fontos: a vizsgálat során 471 lekérdezést vizsgáltak meg, kvalitatív kutatással (szemkamera), 2017-2019 között (és feltételezhetően az USA piacán). Bár nem egész 500 fő részvételével készüt a kutatás, az alábbi megállapításokat tehetjük általa:

  • A tradicionális blue linkek helyett a “nem tradicionális” keresési találati lista elemek veszik el a felhasználók figyelmét. Az esetek 74%-ában a felhasználók mindig ránéztek az olyan elemekre, mint a knowledge graph, rich snippet, people also asked, instant answer stb.
  • A piktoriális elemek figyelemvonzó képessége verhetetlen: nem csupán mindig ránéznek a felhasználók a képpel ellátott találatokra, de az olyan, képpel nem rendelkező blue linkekre is többen kattintottak rá, amelyek egy-egy kép közelében helyezkedtek el.
  • Mivel egy találati lista mindig más és más, ezért a user-ek figyelme egy találati listán nonlineáris utat követ. Pontosabban a userek szeme flippergolyó-szerű mozgást végez.
  • Emiatt úgy viselkednek, hogy először felfogják, mit látnak, majd csak azután kattintanak rá egy találatra – átlagosan 5.7 mp után.
  • Egy kicsit részletesebben a flippergolyó-effektusról: ezt úgy kell elképzelni, hogy a userek többsége (egy hűtőszekrényre rákeresve) először a szponzorált shopping cards-okat nézte meg jobb oldalt, majd a lista tetején lévő hirdetést, majd a featured snippet-et, majd a people also ask dobozt, és csak ezután leste meg az organikus találatokat (tehát a blue linkeket).
  • Nem csak a tradicionális kereséseknél van ez így, hanem a lokális kereséseknél is. Végeztek egy másik, ettől független kutatást, amelynek eredményei szerint a userek sokkal nagyobb, 17%-a indított el egy akciót (tehát kereste fel effektíve az egyik céget, pl felhívta) a keresés után, mint tavaly (10%).
  • A kutatásból kiderült, hogy az első három találat kapta meg az összes kattintás 59%-át.
  • Az első találati lista elem kapta az összes keresés 28%-át.
  • Veszély: a zero click keresések mennyisége egyre jobban nő (június óta át is lépte a 50%-os határt – a globális keresések számában), tehát “csökken a kattintások piaca”.
  • Mi a helyzet a “below the fold” találatokkal (tehát azokkal a találatokkal, amihez a user-nek lejjebb kell görgetnie, hogy lássa)? Az eredmények alapján a navigációs és a ‘fact-finding’ keresések esetében a felhasználóknak csupán az 5%-a görgetett lejjebb. Komplexebb keresések esetében (ahol a user-ek kerestek/kutattak valami után) a felhasználók 20%-a görgetett lejjebb. Szerepe tehát vitathatatlan!
  • És végül egy újabb nem annyira új és kevéssé meglepő tény: a felhasználóknak csupán a 2%-a kattintott a második találati oldalra.
Címke:
slide_template:
default

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com