Segíthetünk?

Blog

Social marketing

2015. november 26.

Senki sem használja a Google+ fiókját

Ha megkérdeznénk az utca emberét, hogy melyik a világ legnagyobb online közössége, nyilvánvalóan mindenki a Facebook-ot említené, pedig a valóság nem ez. A legtöbb regisztrált felhasználóval jelen pillanatban a Google+ rendelkezik, messze megelőzve a Facebook táborát. De, ahogy olyan sokszor, a számok most is megtévesztőek. Nézzünk be egy kicsit a tények mögé!

A Google+ felhasználóinak száma jelen pillanatban több, mint 2 milliárd, ami egy egészen elképesztő szám. Ez százmilliókkal több felhasználót jelent, mint amennyivel a második helyezett Facebook rendelkezik, de vajon tényleg közel kétmilliárd ember használja a Google közösségi oldalát?

Senki sem használa a Google+-t

A válasz egyértelműen nem, de Edward Morbius témával kapcsolatos elemzése még a várakozásokat is alulmúló, elképesztő eredményeket publikált. Ezek alapján a regisztrált óriási felhasználó tömegből mindösszesen 9% az, amelyik aktívan használja közösségi profilját, és csak egy nagyon kis töredék az, aki meg is oszt rajta tartalmat, kommentál, stb. Ez utóbbi nagyjából 4-6 millió embert jelent. Igen, több, mint 2 milliárd emberből 4-6 millió!

Az elemzés rámutatott ugyanakkor arra is, hogy a YouTube milyen fontos szerepet játszik mindebben, a feltárt adatok alapján ugyanis az aktív felhasználók 37%-a a videómegosztó portálon keresztül használja Google+ fiókját (pl. kommentálás), ami a közösségi oldal szempontjából további eredményveszteségnek számít. A kizárólag a Google+ oldalon aktív tevékenységet folytatók aránya a teljes regisztrált felhasználókhoz viszonyítva nagyjából 0,3%.

Senki sem használa a Google+-t: statisztikai elemzések

Morbius a kutatásában utal egy interjúra, amelyet még a tavalyi év végén készítettek Dave Besbris-szel (a Google+ vezetőjével), akinek a fentiekkel kapcsolatos kérdésre egy rövid és tömör válasza volt: “Nem akarok a számokról beszélni.”

Az elemzés alapján persze ez érthető.

Hogy mi lesz a Google+ sorsa, és mennyire lesz képes valódi közösségi oldallá válni, az még a jövő zenéje, de mintha a Google sem fókuszálna nagyon erre az irányra. Bár a Facebook-ot, a Twitter-t, és a Qzone-t (nagyjából ez a felhasználók száma szerinti sorrend a Google+ után) mind-mind lehagyja a regisztrált felhasználók számában, mégsem volt képes eddig valódi közösséget építeni. Kérdés persze, hogy mennyire akar majd a jövőben.

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!