We understand, we deliver.

Mobilbarátok Közt: pánik helyett éljünk a mobil SEO adta lehetőségekkel!



Tavaly novemberben már beszámoltunk arról, hogy a felhasználói trendekre reagálva a Google épp egy óriási paradigmaváltást készít elő: a közeljövőben az indexelés az oldalak mobil verziója alapján történik majd – valamennyi eszközön. Káosz-érzet helyett tegyük meg a szükséges mobil SEO lépéseket, és bátran használjuk ki a rendelkezésre álló időt, valamint a SEO és a UX eszközeit, hogy felkészülten léphessünk az online marketing következő korszakába.

A „mobil mindenek felett” fordulatot mint digitális varázsigét egyébként már nem csak keresőoptimalizálás, hanem a szomszédos területek, a webdesigner, illetve webfejlesztő kultúra is ízlelgeti. A kifejezés tehát nem csak a keresőrobotokra vonatkozik, hanem a sitebuild mozzanatainak felcserélődésére is utal: először álljon rendelkezésre a kész mobil oldal, és majd csak azután építsük ki rá az asztali verziót. Habár ez a felfogás itthon még nem igazán hódít, a digitális világ egyhangúlag a mobil térnyerését tükrözi. Minden jel arra mutat, hogy felhasználó- és keresőbarát mobil oldal híján, fapados megoldásra berendezkedve a jövőben bizony némi pozíció- és forgalomvesztésre számíthatunk.

Requiem a desktopért?

Mobile-first és mobil SEO ide vagy oda, az asztali aktivitásokat azért még felesleges lenne temetni: gondoljunk csak a munkahelyen végrehajtott lekérdezésekre, vagy olyan “kényes” iparágakra, mint a pénzügyi- vagy az ingatlanszektor.

Mobil SEO online keresési arányok

Így, habár jó észben tartani, hogy a Google a súlypontok áthelyezésére készül, a trendet vizsgáljuk meg saját iparágunk és látogatóink viselkedésének tükrében is. Magyarul:

1. Mobil SEO célok és közvetítendő értékek meghatározása

A kereskedő “Miért hoztam létre és működtetem ezt a site-ot” és a felhasználó “Miért jöttem ide és mit nyertem ebből?” kérdésre adott válasza jó esetben összecseng. A jól átgondolt mobil layout a felhasználót karon fogja, és a lehető legegyszerűbb módon juttatja el a látogatásának céljához.

2. Vonjunk le következtetéseket!

Működőképes a mobilsite, talán már be is van indexelve, és a helyezések is alakulnak? Ne dőljünk hátra, tartsuk szemmel a látogatók viselkedését! Határozzuk meg, melyik az az aloldal vagy tartalom, melyet a mobilról érkezők előszeretettel fogyasztanak, vagy épp ellenkezőleg, magas visszafordulási aránnyal reagálnak rá. Találgatások helyett mindig forduljunk a statisztikákhoz: a Google Analytics és a Search Console ebben nagyszerű segítséget fog nyújtani.

Azt is nagyító alá vehetjük, hogy a mobil felhasználók a konverziókat tekintve milyen számokat hoznak. Ha konverzióink egyre inkább innen érkeznek, akkor az optimális mobilélménybe minél több időt és energiát fektetni a legésszerűbb, amit tehetünk – nem csak mobil SEO, hanem üzleti szempontból is.

A következő tábla például egyértelműen az okostelefonról szerzett konverziók arányának növekedését tükrözi.

Online vásárlások konverziós aránya

Fun fact: A Google nemrég kiadott Gen Z kiadványából kiderül, hogy kifejezetten azoknál a vállalkozásoknál fontos a mobilstratégia újragondolása, melyek fiataloknak szóló termékeket, szolgáltatásokat kínálnak. Az USA-beli, 13-17 éves fiatalok például már egyértelműen “okostelefon-bennszülöttnek” minősülnek, legyen szó vásárlásról, vagy beszélgetésről. (Kommunikációjuk a személyes beszélgetés helyett egyre inkább üzenetküldő appokra szorul, életük harmadik legfontosabb mérföldkövének pedig az első okostelefon beszerzését érzik).

Újabban a Google már összefoglalóan multi-screen consumert emleget, amikor a fogyasztói viselkedés trendjeiről számol be: ők azok, akik a vásárlás lépéseinek eltérő szakaszaiban más-más, vagy akár egyidőben több eszközről szerzik információkat.

Az eszközök közötti átmenet jellemzően egy újabb keresés indításával jár – a keresőbarát oldal a jövőben tehát még nagyobb súllyal eshet latba a konverzió megvalósulásában!

Mobil SEO többképernyős világ

Összességében azt mondhatjuk, hogy habár a mobilkérdés sokszor iparág-specifikus, egy korrekt mobil oldal 2017-ben már nem csak “jó, ha van” kategória, hanem SEO és felhasználói szempontból is egyre erősebb elvárás. Ügyes keresőoptimalizálással akár versenytársainkat is lehagyhatjuk a helyezésekért folytatott harcban!

Figyelem, geek alert! Azaz két kulcs a hatékony mobil SEO-hoz:

 

1) Végezzük el a mobil konfigurációt a lehető legprofibb módon

A Google a rendelkezésre álló konfigurációk közül egyértelműen a reszponzív design-t ajánlja: az URL-struktúra ily módon nem sérül, és a felhasználói élmény is egységes marad. Az átirányításokat és az azzal járó esetleges hibákat ezzel a módszerrel szintén elkerülhetjük. Csak arra kell vigyázni, hogy a GoogleBot a CSS-hez, a JavaScript-hez és a képekhez is hozzáférhessen: így válik számára nyilvánvalóvá az oldal reszponzív jellege. Vigyázat! Mindig tartsuk szem előtt és ellenőrizzük, hogy desktopon és mobilon ugyanaz a tartalom érhető-e el, különben az oldal veszthet például kulcsszavaiból, általános erősségéből.

Tipp: A döntéshez mérlegeljük, mennyi erőforrás áll rendelkezésünkre. A reszponzív design egy jellemzően magas szakértelmet igénylő, ezzel együtt drágább műfaj, míg az “ m.pelda.com” aldomainra való átirányítást viszonylag egyszerűen végre lehet hajtani. Utóbbi azonban számos hibalehetőséget tartogat, és mobil SEO szempontból sem a legszerencsésebb.

2) Need for Speed

A pagespeed mobilon talán még fontosabb szerepet tölt be: a zsúfolt villamoson vagy egy tárgyalás szünetében felhasználóink tűréshatára ha lehet, még alacsonyabb. Adjuk meg nekik, amire vágynak, hálából többek között kisebb visszafordulási arányt produkálhatnak, a Google pedig előbbre sorolhatja az oldalunkat – akár az AdWords hirdetésekben is.

Három technikai tipp a sebesség növeléséhez:

1) Mivel az internetkapcsolat mobilon gyakran kevésbé megbízható, a sávszélesség pedig alacsonyabb, vegyük le a terhet a böngészőről és távolítsunk el az oldalról minden olyan elemet, mely felesleges HTTP lekéréssel jár.

2) Az óriási mobilkijelzők láttán csalogató lehet az az elképzelés, hogy a képek szép nagy felbontásban kerüljenek az oldalra, a készülékre hagyva azok méretének lecsökkentését. Ez a gyakorlat azonban szintén lassabbá teheti a betöltést.

3) Tömörítsük a kódot, ami a JavaScriptet és a CSS-t illeti. A gyorsítótárazás szintén javít az oldal globális sebességén.

Amennyiben bővebben érdekel a weboldalad sebességének az optimalizálása, olvasd el Ábel cikkét is »

Ha már rendelkezünk mobil verzióval, akkor se dőljünk hátra, hiszen ahogy már említettük: a forgalmi adatok és más analitikák folyamatos szemmel tartásával finomhangolhatjuk a mobiloldalt. A tapasztalatok beépítése hosszú távon a látogatóinkra szabott felhasználói élményhez vezet, mely a keresési listán birtokolt pozícióinkra is kedvező hatást fejthet ki.

Szeretnéd tudni, hogy jelenlegi formájában mobilbarát-e az oldalad? Dobd be a kiemelt URL-jeidet a Google tesztelő eszközébe: https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

A blogposzt a Searchmetrics.com cikke, valamint a Think with Google bejegyzései alapján készült.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

A bankszektorban és a légiforgalmi irányításban szerzett B2B marketing gyakorlata PPC és SEO szövegírási tapasztalattal egészül ki. Érdeklődése copywriterként fordult a keresőoptimalizálás felé, melynek technikai, valamint onsite tartalommal kapcsolatos ágaihoz áll legközelebb. Kommunikáció és médiatudomány szakos tanulmányai alatt az elsők között vett részt a Google Ground programjában. Szenvedélye a tanulás, valamint a problémák minél részletesebb elemzése – a marketingcélokat mindvégig szem előtt tartva.

Website: http://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com