We understand, we deliver.

Mobil SEO: A visszaszámlálás elindult



A mögöttünk álló negyedév igencsak sűrűnek mondható, ha a Google mobil SEO vonatkozású fejlesztéseit nézzük. Ez esetünkben azzal is együtt járt, hogy (a jövő heti Smartmobil előadásomat is beleszámítva) 3 különböző konferencián kértek fel bennünket arra, hogy a mobil SEO, a keresőoptimalizálás vagy az ASO (App Store Optimization) fontosságáról beszéljünk. Így elérkezett az idő, hogy ne csak azoknak számoljunk be a fejleményekről, akik részt vettek ezen előadások egyikén, hanem azoknak is, akik rendszeres olvasói a blogunknak.

Legutóbbi előadásom a témában a Mobil SEO – Amiről a Google nem beszélhet címet viselte és a Google Magyarország által szervezett Google ThinkMobile konferencián került terítékre:

A Google továbbra is diktálja a tempót

Sokszor éri az a vád a Google-t, hogy ráerőlteti az akaratát a piacra és a dominanciája miatt általában el is éri, amit szeretne. Rengeteg hasonló hangvételű nemzetközi cikket olvastam az elmúlt egy hónapban a legújabb április 21-ei, mobil SEO határidővel kapcsolatban is. Így mielőtt belemennék mélyebben, hogy miről is van szó, szögezzük le, hogy a mobilbarát weboldalra nem azért van szükség, mert a Google azt mondja, és ha nem cselekszünk, akkor az organikus forgalmunk egy részétől eleshetünk. Persze, ezért is!

Talán egy fokkal fontosabb az, hogy a meglévő látogatói forgalmunk is nagy része már mobilról érkezik. Így, ha nem vagyunk mobilbarátak, akkor nem csak a jövőbeni, várható mobil organikus forgalomtól fogunk elesni, hanem a meglévő mobilról érkező látogatóinknak, ügyfeleinknek sem tudunk megfelelő felhasználói élményt nyújtani.

Ehhez tegyük hozzá a comScore legújabb felmérését, miszerint USA-ban a 2013Q4-et és 2014Q4-et összehasonlítva 5%-al növekedett a különböző platformokon a keresési forgalom (61,4 milliárdról 64 milliárdra), aminek a 28%-a a mobil eszközöknek volt köszönhető.

2013-2014: A keresési forgalom változása

Ráadásul a desktopos növekedés 1%-al lassult ellenben az okostelefonnal és tablettel, melyeknek 28%-os, illetve 17%-os volt az erősödése.

A határidő 2015. április 21.

Vagyis április 21-től világszinten rangsorolási faktorrá válik a mobilbarát megjelenés. Amennyiben eddig az organikus forgalmunk egy része mobilról érkezett, de nem kiérdemelten, akkor ez egyik napról a másikra lenullázódhat, ha semmit nem teszünk annak érdekében mobilbarátak legyünk. A lenullázódás nyilván a legdrasztikusabb lehetőség, de amennyiben a versenytársaink megteszik a megfelelő lépéseket, mi pedig elmulasztjuk azokat, akkor nagyon komoly meglepetések érhetnek bennünket. Tények, amiket az eddigi információmorzsákból és bejelentésekből megtudhattunk:

  • A bevezetés világszintű, tehát Magyarország sem kivétel.
  • Minden URL-nek önállóan kell kiérdemelnie a mobilbarát státuszt.
  • Ha elvégzünk egy frissítést az oldalunkon, akkor az algoritmus azt azonnal (értsd napokon belül) érzékelheti.
  • Az oldal betöltési időnél a legfrissebb információk szerint még a desktopot veszik alapul, nem a mobilt. Ami nyilván nagyon gyorsan fog változni, az is lehet, hogy április 21-ig ez a kijelentés már nem lesz helytálló.

Mobil SEO rangsorolási faktorok

A Google közzétett egy hivatalos 7 pontból álló listát arról, hogy melyek a kerülendő hibák, ennek rövid kivonata:

  1. A weboldalhoz tartozó forrásfájloknak (javascript, CSS, image, stb) a blokkolása.
  2. Lejátszhatatlan tartalmak; a legtöbb problémát a videós tartalmak okozzák.
  3. Hibás átirányítások.
  4. Mobil 404-es hibaoldalak.
  5. Kerüljük az interstíciális (az oldal betöltése közben megjelenő) alkalmazásletöltéseket.
  6. Hibás keresztbe linkelések.
  7. Lassú betöltési idő.

Azonban maga a mobil SEO egy jóval komplexebb folyamat annál, minthogy elkerüljük a hibákat. A mobil SEO esetében éppúgy, mint a hagyományos keresőoptimalizálásnál érdemes egy teljes audittal indítani, ami magában foglalja a kulcsszókutatást, konkurenciaelemzést és a mobil látogatók viselkedésmintájának az elemzését is.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

A Klikkmánia ügyvezetője és szakmai vezetője, tősgyökeres klikkmániás, már 6 éve a csapat tagja és aktív tanácsadó. Magyarországon az elsők között szerezte meg a Google Analytics IQ és AdWords egyéni minősítéseket. Tanácsadóként és szakmai vezetőként a legnagyobb magyar e-kereskedelmi cégeknek segített eligazodni a keresőmarketing és közösségi marketing rejtelmeiben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com