We understand, we deliver.

Mobil keresőoptimalizálás, SEO



Ma már tényként kezelhetjük, hogy az internetes világ mobilizálódik, ami egyértelmű kihatással van a keresőoptimalizásra is. Minden negyedik keresési lekérdezés mobilon zajlik, illetve az összes helyhez kötött, lokális keresés 50%-a mobilról indul.

A mobil kereseőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek és cégeknek ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyniuk, hogy a mobil SEO különbözik a hagyományostól, ami azzal magyarázható, hogy a mobil eszközökön mások a keresési szokások, mint az asztali számítógépeken. Ennek eredménye, hogy a Google körülbelül 2010 óta folyamatosan változtatja a mobil SERP-et (Search Engine Result Page, Kereső Találati Oldal) és ma már teljesen más képet kapunk egy-egy keresési lekérdezést követően attól függően, hogy mobilról indítjuk vagy desktopról.

Számszerűsíthető a mobilizálódás előnye

 

A Google 2014-ben végzett egy kutatást több, mint 5000 amerikai okostelefon felhasználó bevonásával. A tanulmány számos érdekességet tartalmaz, de mi szeretnénk rávilagítani az egyik legfontosabb mondanivalójára, miszerint az e-commerce-nek már valós alternatívája az m-commerce. Vagyis egyre inkább teret nyer magának a mobilról indított vagy a mobil keresés hatására történő vásárlás.

A kutatásban résztvevők 19%-a végzett korábban nem tervezett offline vásárlást a lokális mobil hirdetéseknek köszönhetően. Bár ez a kutatás a mobil PPC hirdetések eredményességét vizsgálta, de értelemszerűen szoros összefüggés van a viselkedések között függetelenül attól, hogy organikus vagy fizetett találatra kattintottak.

Legutóbbi Mobil SEO blog cikkünk

Mobil SEO – A visszaszámlálás elindult

A mögöttünk álló negyedév igencsak sűrűnek mondható, ha a Google mobil SEO vonatkozású fejlesztéseit nézzük. Ez esetünkben azzal is együtt járt, hogy (a jövő heti Smartmobil előadásomat is beleszámítva) 3 különböző konferencián kértek fel bennünket arra, hogy a mobil SEO, a keresőoptimalizálás vagy az ASO (App Store Optimization) fontosságáról beszéljünk. Így elérkezett az idő, hogy ne csak azoknak számoljunk be a fejleményekről, akik részt vettek ezen előadások egyikén, hanem azoknak is, akik rendszeres olvasói a blogunknak. Tovább…

Amennyiben bővebben is érdeklik a mobil SEO-ban rejlő lehetőségek, tekintse meg referenciáinkat vagy lépjen kapcsolatba velünk!

SEO auditLinkfejlesztésMobil SEOAlkalmazás SEO

authorsure_include_css:
slide_template:
default
authorsure_show_author_box:
ninja_forms_form:
0
webceo-js:

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com