We understand, we deliver.

Milyen szinten szükséges az emailek perszonalizációja?



Egy megfelelően megírt és elküldött email majdnem olyan jó tud lenni, mint egy személyes beszélgetés. Amennyiben te is azok közé tartozol, akik használják az emailt, mint marketing tevékenység, bizonyára tudod, hogy érdemes az elküldött leveleket személyre szabni.

A személyre szabott emailek ugyanis képesek kiemelkedni a postafiókban található számtalan üzenet közül. Az igényeknek és érdeklődésnek megfelelő levelek ráadásul képesek szorosabbra fűzni a kapcsolatot.

Miért perszonalizáljunk?

A legtöbb marketinges már személyre szabott emaileket küld, erre építi stratégiáját, ugyanis belátták, milyen előnyökkel jár a vállalkozásra nézve.

Néhány statisztika:

  • A GetResponse szerint a személyre szabott email megnyitási aránya 29.95%, átkattintási aránya pedig 5.03%!
  • Az Epsilon pedig azt állítja, hogy a vásárlók 80%-a szívesebben vásárol, ha perszonalizált levéllel találkozik az emailjei között.
  • Az Accenture pedig elképesztő bevételi számokról beszél cikkében.

Mutatunk néhány további okot, ami bebizonyítja neked, hogy érdemes perszonalizálnod a küldött emailjeidet.

Használd a felhasználói adatokat megszokott módon

Amikor valaki feliratkozik a listádra különféle rubrikákat tölt ki, például megadja a nevét, a cég nevét, ahol dolgozik, vagy a városát. Mivel megkéred őket, hogy töltsék ki ezeket az adatokat, használd is. Vedd figyelembe például a várost, amit megadott, és az ottani időzónának megfelelően küldd el leveledet. A megadott nevet pedig használd a tárgy mezőben, és szólítsd nevén a feliratkozódat.

A személyes adat olyan, mint a valuta. Amikor valaki megadja az adatait, azt várja, hogy jól használd azokat. Az általuk megadott adatokért relevánd leveleket várnak. Ráadásul a személyre szabott levelektől különlegesnek érezheti magát a címzett. Ha valakit a nevén szólítanak, sokkal relevánsabbnak érzi a levelet és olyan hatást kelt, mintha egy barátjától kapta volna azt. Természetesen ezt a statisztikáidban is látni fogod.

A megnyitási arány és egyéb mérőszámok javulása pedig végső soron bevételt jelent számodra.

Mit szükséges személyre szabni?

Ha bizonytalan vagy abban, hogy az email mely részeit érdemes perszonalizálni, íme néhány javaslat.

Szöveg

Az email szövege közvetíti az üzeneted annak olvasója felé. Ha tudsz néhány dolgot róla, például az érdeklődését, nemét vagy akár csak a nevét, máris személyre szabott levelet tudsz küldeni számára, ami által közelebb érzi magát a cégedhez.

Nézd meg ezt a szuper példát a Spotify-tól. Ismeri és használja az érdeklődésedet és a múltbeli felhasználói szokásaidat és annak alapján üzen.

spotify (1)

Ajánlatok

Egy vállalkozás sikere direkt és indirekt módon is az ajánlatokon múlik. Az ajánlatoknak meg kell felelnie a célközönség igényeinek és érdeklődésének. A vásárlóknak és feliratkozóknak küldött megfelelő üzenet növeli a céged felé való elköteleződést, egyúttal pedig megakadályozhatja, hogy átpártoljanak a konkurenciához.

Íme egy jó példa a Skullcandytől:

skullcandy

Termék ajánlások

Az ügyfelek korábbi vásárlásai és böngészési előzményei segítenek személyre szabott ajánlatokat küldeni. Ha pedig nekik való termék ajánlatot látnak a kapott emailekben, nagyobb eséllyel fognak vásárolni is.

A Canopy példája jól szemlélteti, hogy miként lehet a látogatói érdeklődés alapján termékeket kínálni, mely adott esetben a konyhai kategóriát illeti.

canopy

Képek

Mindenki számára világos, hogy a képek sokkal beszédesebbek tudnak lenni, mint a szövegek vagy egyéb részletek. Amennyiben személyre szabott képet jelenítesz meg egy emailben, sokkal nagyobb elköteleződésre számíthatsz.

A Starbucks kihozta az ebben rejlő maximumot azzal, hogy a képen az email címzettének a nevét írta a papírpohárra.

starbucks (1)

Kosár elhagyása

Az egyik legfontosabb minden cég számára a “majdnem vásárló”. Ők azok, akik beraktak ugyan a kosarukban néhány terméket, de végül nem vásárolták meg azokat. Ha emailedben meg tudod őt szólítani azokkal a termékekkel, amiket ő maga helyezett el a kosarában, sokkal komolyabb elköteleződést váltasz ki, mintha egy egyszerű figyelmeztető emailt küldenél.

Nézd csak, az MCM így csinálja:

MCM

A legfontosabbak tehát:

  • Használd emailedben a megfelelő keresztnevet,
  • küldd azt a megfelelő szegmensnek,
  • a megfelelő időben,
  • a megfelelő, személyre szabott tartalommal, ajánlásokkal és képekkel.

 

A cikk a marketo írása alapján született.

Címke:
slide_template:
default

Biztosítási és pénzügyi szektorban végzett munkái során ismerte fel, hogy a megfelelően megválasztott és alkalmazott kommunikáció az értékesítési siker kulcsa. A kommunikációban elmélyedve az online kommunikáció felé fordult, majd végül az Edutus Főiskola online marketing képzése során megbizonyosodott arról, hogy a munkáját is ezen a vonalon kívánja végezni. A tanulás és a fejlődés minden területen fontos számára. Érdeklődéssel fordul a különféle marketing eszközök felé, de úgy látja, az online marketingé a jelen és a jövő.

Website: http://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com