Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2018. december 07.

Mi a 10 legfontosabb várható PPC Trend 2019-ben?

Danny Goodwin a Search Engine Journal-től utána járt, és kifaggatta a szakma 28 PPC specialistáját. A vélemények közt olyan méltán aktuális témák tűntek elő, mint a mesterséges intelligencia, a hangalapú keresés, a közönség célzások és természetesen az automatizáció…Lássuk!

#1. Közönségek, NEM kulcsszavak

Aaron Levy az Elite SEM-től úgy hiszi, a 2019-es év a kulcsszavak halála lesz, vagyis úgy gondolja, a hirdetők a különböző kulcsszó-egyezésektől inkább a kontextusok és az emberek felé fordulnak majd. Azonban nem mindenki hisz ebben a felvetésben, ideértve Andrew Lolkot is a SavvyRevenue-tól. Szerinte a közönségek használatának mellőzésével követhetjük el a legnagyobb hibát, ugyanakkor a kulcsszavak továbbra is fontosak maradnak, de a célcsoport szerinti célzások alkalmazása a keresési hálózaton, a magas minőségű hirdetések fenntartása érdekében legalább ennyire fontos lesz 2019-ben.

Christi Olson, a Microsoft kereső evangelistája szintén vitatja a kulcsszavak haláláról szóló felvetést:

A legjobb piaci szereplőket a gyengébbektől az fogja megkülönböztetni, hogy hogyan képesek szegmentálni közönségeiket és milyen célcsoportok szerinti célzási stratégia mentén képesek ezeket implementálni, és további licit módosítók segítségével alakítani. Purna Virji, szintén a Microsofttól úgy látja, a vásárlói szegmensekre koncentrálva relevánsabb és személyesebbnek érezhető üzenetek megfogalmazásával segíthetjük leginkább munkánkat, ezért a következő évben ez kiemelt jelentőséggel bír.

Brooke Osmundson -NordicClick Interaktive- szerint “meglepő módon” a közönségek és a kulcsszavak továbbra is egymást kiegészítve tudnak majd igazán jól működni. Alapvető szükséglet, hogy megértsük milyen típusú felhasználók keresnek aktívan termékeink és szolgáltatásaink iránt. A piacon belüli közönségek idén már a kereső hálózaton is bizonyították hatékonyságukat, segítségükkel a remarketinget kiegészítve átfogó stratégiát tudunk kialakítani a vásárlási csatornánkra.

#2. Automatizáció + Humán Intelligencia

Az automatizáció eddig is erősen jelen volt, ennek a trendnek várható a további növekedése. A Google hiszi, hogy az automaizáció fejlesztésével több piaci szereplő is sikeresebb kampányokat futtathat, ezért további “SMART” megoldások várhatóak tőlük, véli Frederick Vallaeys, az Optimyzr vezérigazgatója. Ben Wood, a Hallam digitális vezetője szerint mindenképp folytatni fogják Google Ads beépített automatizációinak fejlesztését (céljuk, hogy inkább ezekre az egyre bővülő adatokkal megtámogatott stratégiákra támaszkodjunk, a különböző harmadik feles eszközök használata helyett). Ez persze nem azt jelenti, hogy a gépek helyettesíthetik a munkánkat (még). Az nem kérdés, hogy ki lenne ebben a jobb, az viszont igen, hogy melyik PPC-s szakember tudja majd a leghatékonyabban irányítani a gépeket, hogy segítségükkel lemossák a konkurenciát.

Így a gépi tanulás segítségével, a manuális munkákat elhagyva olyan lényeges dolgokra koncentrálhatunk, mint például a vásárlóink, fűzte hozzá Ilya Cherepakhin, az Acronym-tól. Ezzel Navah Hopkins, a WordStream-től is egyetért, hozzátéve, hogy a megmaradó munkafolyamatokban továbbra is nagy szükség lesz a kreativitásra, valamint a márka -és üzleti ismeretre.

Ennek alapján 2019-ben különösen fontos lesz ezen automatizált javaslatok elemzése és felülvizsgálata.

#3. Hirdetési alternatívák és az Amazon

Wesley MacLaggan, Marin Software marketing vezetője szerint a PPC költések diverzifikálása jövőre még fontosabbá válik, mint valaha. Arra számítanak, hogy az Amazon tovább folytatja terjeszkedését a szponzorált termék hirdetések területén, ezért más hirdetési formák PPC stratégia szempontjából felértékelődnek, különösen a fogyasztási cikkek és a kiskereskedelmi márkák esetében.

Lisa Raehsler, Big Click Co. alapítója azt mondja, hogy izgalmas idők várnak az e-kereskedelmi márkákra, hiszen a jövőben sokkal több lehetőségük lesz még pontosabban és személyesebb formában elérni vásárlóikat:

  • Google: Továbbra is mobil fókusz, helyi katalógus hirdetések elérhető árukészlet és árazás alapon, egyszerűen böngészhető mobil felületeken
  • Facebook: Hirdetés fejlesztések, azonnali élmény, könnyen lapozható, teljes képernyős mobil felületen
  • Pinterest: Új funkciók lehetővé teszik a felhasználók számára az azonnali vásárlást, elérhető árukészlet és árak megadásával, továbbá személyre szabott termék ajánlásokra is képesek.
  • Bing: Bing Ads már teszteli a “local inventory” hirdetéseket, így az elérhető árukészlet alapján megjelenített hirdetések segítségével igyekeznek erősíteni a helyi, áruházi látogatásokat.

#4. Fiókkezelés és a PPC-s munkakör

A mesterséges intelligencia továbbra is gyökeresen formálja át a szakmát, de persze ez nem azt jelenti, hogy a kampány menedzserek kiesnének a munkából, véli Marc Poirier az Acquisio-tól. Valójában így a kampány menedzserek képesek megvívni saját gépi tanulási csatáikat, hogy kiválasszák, melyik rendszer fogja a legjobban szolgálni az ügyfél, vagy a céges kampányok eredményességét. Minél több ember, egyre gyakrabban lesz képes ezeket adoptálni, annál jobban felerősödnek majd ezek a gépi csatározások, a hatékonyság további növelése érdekében. Daniel Gilbert, Brainlabs ügyvezetője úgy hiszi -teljes joggal-, hogy a PPC menedzsereknek el kell kezdeniük azon gondolkozni, hogyan alkalmazkodjanak a gépi tanulás korához. Szerinte még nem tartunk ott, hogy a mesterséges intelligencia túlszárnyalja az emberi teljesítményt, de egyre közelebb járunk ehhez. Tudni hogyan profitáljunk az automatizációból és fejlesszük képességeinket, úgy mint új piacok elemzése, több csatornás stratégia, vagy a komplex versenytárs stratégiák mindenkinek kötelező ezen a területen.

Szóval milyen lesz a jövő PPC-se?

A jövő PPC-se kiaknázza a SMART automatizációs megoldásokat mind a licitek, mind a hirdetések tesztelése, valamint a lekérdezések területén, hogy még hatékonyabb fiókokat hozhasson létre, melyek akár bármely gépet is képesek lesznek legyőzni, véli Kirk Williams, a ZATO tulajdonosa. Úgy látja, hogy ezek a hatékonyabb fiókok több időt hagynak majd a PPC-seknek, akik így több figyelmet fordíthatnak a hibaelhárításra, elemzésre, riportálásra, vizualizációra és valószínűleg több ügyféltalálkozóra is.

#5. Attribúció és több csatornás hirdetési tapasztalatok

A vállalatok többsége már tudja, hogy nem egy egycsatornás világban élünk és a hirdetés (vagy a marketing úgy általánosságban) különböző platformokon keresztül zajlik és ezek a csatornák összetettebbek, mint valaha, mondta Michelle Morgan a Clix Marketingtől. Éppen ez az, amiért Amy Bishop a Cultivative tulajdonosa felfokozott figyelemre számít a több csatornán és eszközökön keresztüli attribúciók területén. Egyre egyszerűbbé válik a jól koordinálható, többcsatornás kampányok létrehozása, de ezek riportálása további kihívásokat tartogat majd a hirdetőknek. Nagy beruházásokat prognosztizál a riportálásba és az egyes attribúciós SMART megoldásokba, illetve nagyobb nyomást érez a különböző hirdetési pontok többcsatornás és eszközös eredményeinek összekapcsolásában.

Ezekre a kihívásokra nincs egy bevált recept, a megoldás az lehet, ha folyamatosan kipróbáljuk és teszteljük ezeket a performancia alapú attribúciós modelleket.

MacLaggan szerint, ahogy a kereső, a közösségi média és az e-kereskedelem összekapcsolódik, úgy a piaci szereplőknek egyre égetőbb szükségük lesz arra, hogy teljes képet alkossanak a különböző fogyasztói útvonalakról, ezáltal még mélyebben megérthessék a kampány teljesítményeket és attribúciókat, ami alapján a PPC költéseket tudják allokálni.

#6. Hirdetések

A hirdetések önmagukban még fontosabbá válnak, mint annak előtte, főként az üzenetek kohéziós ereje fog számítani. A többváltozatú cím -és leíró sorok hozzáadását jobban meg kell fontolni, melyik változat működik majd jobban, melyik kevésbé (továbbá erősen ajánlott az adaptív keresési hirdetések béta tesztelése is). És persze a hirdetésbővítményekről sem szabad megfeledkezni, véli Pauline Jakober, Group Twenty Seven-től.

#7. Videók

Hopkins azt ajánlja, hogy tervezzünk be közösségi megjelenést a stratégiánkba, különös tekintettel a videós tartalmakra, hiszen a közösségi megjelenések egyre nagyobb teret hódítanak a keresők találati oldalain (SERP). Ha mégsem szeretnénk költéseket fordítani a videókra (az alacsony megtekintési költségek ellenére sem), még akkor is felhasználhatjuk a YouTube-ot, mint célcsoport szerinti célzást a kereső kampányokban. Ez különösen hasznos lehet például költségesebb iparágakban, ahol nehezebb összpontosítani a költségkeretet.

Gilbert hozzáteszi, hogy a videó az első számú tartalom közvetítőjévé vált mobilon. Több platform is tovább fogja bátorítani hirdetőit az ilyen irányú fejlesztések felé, mint például a Google álló videóhirdetések használata.

#8. Remarketing

Larry Kim, a MobileMonkey vezetője azt mondja, Ő kiemelt figyelmet fog szentelni a remarketingnek 2019-ben. De miért?

Egyszerűen azért, mert ezen kampányok sokkal magasabb átkattintási -és konverziós aránnyal rendelkeznek. Kim kombinálja a remarketinget a Facebook Üzenetek hirdetési formátumával. Ezen két taktika kombinálásával olyan hirdetés megtérülési (ROI) számokat érhetünk el, amelyeket még 2013-ban sem, amikor még jóval alacsonyabbak voltak a hirdetési költségek.

#9. Márkaépítés

A 2019-es év a márkaépítésről fog szólni, állítja Jeff Allen a Hanapin Marketingtől. A PPC-sek általában túlságosan ROI fókuszúak, ezért elfelejtik, hogy a marketing arról is szól, hogy felkeltse az érdeklődést a termékek iránt és hosszú távon, remélhetőleg márkahűséget is kiépítsen. A tartalmi hálózattól a YouTube-ig, pár gyengén teljesítő általános kulcsszóra hirdetni…  2019 digitális marketingje be fogja fejezni, hogy minden kattintást rentábilissé tegyen és elkezdi a stratégiákat célok szerint szegmentálni.

Platformok és taktikák jönnek és mennek, a márka láthatóságra és márkahűségre épülő stratégiák fogják azonban kiállni az idők próbáját, teszi hozzá Susan Wenograd az Aimclear-től.

#10. Több új hirdetés típus, bővítmény és funkció

Nincs kétség, hogy 2019 számos újdonságot tartogat számunkra. Mi az, amit eddig tudunk?

“Local Service Ads” ki lesz bővítve további iparágak számára, de egyéb más hirdetés típus és új riportok, eszközök is várhatóak. Levy szerint átalakítás várható továbbá a kulcsszó, szöveges hirdetések és a landoló oldalak lekérdezéseiben is, valamint el kell gondolkodnunk majd az új lokalizációs és konverzió fókuszú lehetőségeinken. Új hirdetési megoldások feltűnése is várható a Google és Bing rendszerében. Ezek megjelenhetnek a térképeken, különböző tudás falakon és válasz mezőkben. Ennek alapján a Google elkezdi pénzzé tenni a “zéró pozíciót”, és  tovább próbálja ösztönzi a hirdetőket, hogy tartsák felhasználóikat a keresőben.

Végül is ez az, ami a PPC marketinget olyan kihivásokkal telivé -és persze olyan jövedelmezővé is- teszi.

Még ennél is többet szeretnél megtudni?

Amennyiben mind a 28 trendre kíváncsi vagy, úgy töltsd le a Search Engine Journal és a WordStream közös, ingyenes, angol nyelvű Ebook-ját!

Cikkünk forrása a SEJ cikke.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Tanulmányait a Budapesti Gazdasági Egyetemen végezte, Marketing mester szakon szerzett diplomát. Online Marketinggel három éve foglalkozik elmélyültebben, előzőleg ügyfél oldalon szintén marketing területen tevékenykedett. 2016. év elején csatlakozott a Klikkmánia csapatához, mint keresőmarketing tanácsadó, főleg PPC kampányok tervezésével és kivitelezésével foglalkozik, valamint Facebook oldalak menedzseléséért felel.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!