We understand, we deliver.

Mennyire fontos a domain?



Nemrégiben adtak hírt a nagyobb online hírportálok arról, hogy ismét eladó a világ egyik legdrágább domainje (fund.com), nem kevesebb, mint 10 millió dollárért. A hír apropóján vizsgáljuk meg azt a kérdést, hogy mekkora értéket is jelenthet egy-egy domain birtoklása.

A domainek fontossága

A domainek fontossága

 

A bejegyzett adatok alapján az alábbi 10 domain névért fizettek eddig a legtöbbet adásvétel során:

  • Az Insurance.com 35,6 millió dollárért cserélt gazdát 2010-ben
  • A VacationRentals.com 35 millió dollárért cserélt gazdát 2007-ben
  • A PrivateJet.com 30.1 millió dollárért cserélt gazdát 2012-ben
  • Az Internet.com 18 millió dollárért cserélt gazdát 2009-ben
  • Az Insure.com 16 millió dollárért cserélt gazdát 2009-ben
  • A Sex.com 14 millió dollárért cserélt gazdát 2010-ben
  • A Hotels.com 11 millió dollárért cserélt gazdát 2001-ben
  • A Fund.com 9,9 millió dollárért cserélt gazdát 2008-ban
  • A Porn.com 9,5 millió dollárért cserélt gazdát 2007-ben
  •  A Fb.com-ot  8,5 millió dollárért vette meg a Facebook 2010-ben

És ez persze csak a jéghegy csúcsa. Az online üzleti világban napi szinten cserélnek gazdát értékes domainek (Magyarországon is), és több esetben fizettek már ezekért milliós, sőt tízmilliós összegeket is (itthon forintban, természetesen).

De mitől értékes egy domain és miért lehet érte ilyen magas árakat elkérni?

A domainek kora, története

Ha megnézzük a top 10 legdrágább domaint, akkor látni fogjuk (a Facebook példát leszámítva), hogy azok nem brand nevekből, hanem általános gyűjtőszavakból, vagy ha úgy tetszik kulcsszavakból állnak. Az ilyen, és ehhez hasonló szavak regisztrációja az internet hajnalán megtörtént (az első domain nevet a symbolics.com-ot 1985 március 15-én, tehát közel 30 éve jegyezték be), így nagyon komoly múlttal, keresési történettel rendelkeznek. Így, a Google algoritmusai szemében mindez olyan előnnyel bír, amit igen nehéz a versenytársak által megtörni, tehát az első pozíció már csak ezért is szinte garantált (az adott kulcsszóra történő keresés esetén, természetesen).

Direkt keresések

A fent felsorolt példák esetében komoly tényező a direkt keresés is, hiszen például biztosítás keresése esetén sok felhasználó számára a legegyszerűbb a böngészőbe beírni, hogy “biztosítás.com” (angol példa esetén pl. insure.com) és máris az azt birtokló cég oldalán találja magát. Az ilyen oldalak így magasabb direkt forgalommal rendelkeznek mint konkurenseik, komoly plusz forgalmat birtokolva így. Hozzáteszem, bizonyos óriáscégek esetén (Apple, Nike, McDonald’s, stb.), már erős márkanévről beszélünk, amelyek jelentősége megközelítheti az általános kulcsszavakét (apple.com, nike.com, mcdonalds.com, stb.).

SEO szempontok

Bár egyre több fórumon olvashatunk arról, hogy a domain névben található kulcsszavak fontossága csökkent (a Microsoft jelentette ki ezt elég határozottan a Bing-el kapcsolatban), tapasztalataink szerint ez nem igazolható: a domainben megtalálható kulcsszó komoly előnyt tud biztosítani az azt tulajdonló cég számára a Google helyezéseiben, így organikus forgalma jelentős tud lenni, és természetesen így az oldal keresőoptimalizálása is könnyebbé, olcsóbbá válik. Persze ez a Google és a keresők jelentős részénél így van, még ha a Bing más utakon is jár.

A domainek értéke

A domainek értéke

Mit tehet az a vállalkozás, amelyik nem tud megengedni magának több millió dolláros név vásárlást, vagy magyar viszonylatban több tízmillió forint értékű webcímeket? Aggodalomra azért nincs ok.

Ha megfelelő végződésű, könnyen megjegyezhető és betűzhető, egyedi, releváns (kulcsszó!) és rövid nevet választunk, akkor hozzáértő és lelkiismeretes SEO munkával elérhetjük a kívánt célt (azaz, hogy minél előbb szerepeljünk a találati listában a számunkra fontos kulcsszavak vonatkozásában). Ehhez persze az sem árt, ha keresünk egy SEO szakértő céget, hiszen mindezen célok eléréséhez nagyon komoly szaktudásra és naprakész technikákra, vagy ha úgy tetszik “trükkökre” van szükség.

Persze azért a domain választásnál kitartó és kreatív munkára lesz szükségünk, hiszen a hagyományos, kizárólag rövid kulcsszavakra épülő nevek már régen gazdára találtak.

 

Címke:
authorsure_include_css:
authorsure_hide_author_box:
post_views_count:
293
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

Website: https://klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com