Segíthetünk?

Blog

2020. október 05.

Megszűnik a 28 napos hozzárendelési modell a Facebookon

A Facebook Ads 2020. október 12-től megszünteti a 28 napos hozzárendelési intervallumot. A fiókok alapértelmezett beállításként visszaállnak a 7 napos hozzárendelésre.

Mi is az a hozzárendelési intervallum?

A Facebook abban az esetben tulajdonít egy műveletet hirdetésnek, ha azt valaki megtekintette vagy rákattintott, majd adott számú napon belül végrehajtott egy kívánt műveletet (például vásárolt egy terméket egy webhelyen).

A hirdetése egy adott személy általi megtekintése (vagy a hirdetésre kattintása) és az azt követő művelet végrehajtása között eltelt napok számát hozzárendelési intervallumnak nevezzük.

Miért kellett változtatni?

A jelenlegi és a hamarosan bevezetésre kerülő digitális adatvédelmi kezdeményezések több böngésző esetében is változást hoznak, és kihatnak arra, hogy a vállalkozások miként mérhetik az emberek interakcióit. – írja a Facebook. Ezen kezdeményezések támogatása érdekében az alapértelmezett átkattintási hozzárendelési intervallum mostantól 7 nap hosszúságú, a 28 napos hozzárendelési intervallum kivezetésre kerül a Hirdetéskezelő és a Hirdetési jelentés lehetőségei közül.

Bár kifejezetten nem mondják ki, ez valószínűleg utal a Chrome azon szándékára, hogy a következő két évben megszüntesse harmadik féltől származó sütiket.

Hol található a 28 napos hozzárendelés a fiókjában?

Alapértelmezés szerint a Facebook eddig 28 napos kattintási hozzárendelési modellt használt, hacsak egy hirdető nem változtatta meg ezt 7 napos vagy 1 naposra az alábbi felületen:

Az “Oszlopok testreszabása” menüpont kiválasztása után az oldal jobb alsó sarkában ki lehet választani a kívánt visszatekintési időszakot. 

A hozzárendelési intervallum beállítása alapértelmezésben eddig tehát az 1 napos megtekintés és a 28 napos kattintás volt, ami azt jelenti, hogy azokat a hirdetésnek tulajdonítható műveleteket láthattuk, amelyek a hirdetés megtekintésétől számított 1 napon belül, illetve a hirdetésre kattintástól számított 28 napon belül történtek. 

A Facebbok azt javasolja a hirdetőknek, hogy ha vannak olyan automatizált szabályaik, amelyek a 28 napos hozzárendelési modellre támaszkodnak, azokat frissíteni kell.

Ez különösen igaz minden olyan szabályra, amely a 28 napos teljesítmény alapján szabályozza a kiadásokat és a költségvetést. 

Ez vonatkozik a Facebook Ads API-ra?

Igen, bár október 12-én ezt a változtatást itt még nem hajtják végre. Megkerülő megoldásként az API egyelőre továbbítja a 28 napos hozzárendelési adatokat, amíg a böngésző korlátozásai hivatalosan nem lépnek életbe.

A Facebook hangsúlyozza, hogy a 7 napos hozzárendelési modell reálisabb képet ad a hirdetések hatásáról, mivel kisebb szerepet játszik a 28 napos hozzárendelés szerepe vagy súlya. (Érdekes, tekintve, hogy ennyi éven át nem ezt használták.)

Klikkmánia

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!