Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2020. augusztus 11.

Megérkezett: Időjárás alapú célzás a Facebookon

Egyelőre csak az Egyesül Államokban használható a Facebook időjárás alapú célzási lehetősége, azonban reméljük hamarosan Magyarországon is megjelenik majd. Ha Neked is befolyásolja a vállalkozásodat az időjárás, akkor ebből profitálhatsz.

Tapasztaltad már az eladások növekedését időjárás változás miatt évszaktól függően?

Mostantól felhasználhatod az időjárás előrejelzését arra, hogy elősegítsd a konverziókat egy adott kampányban az időjárás alapú célzás automatizálásával.

dőjárás alapú célzás

De  mire jó az időjárás alapú célzás?

Az időjárás alapú célzás lehetővé teszi az automatizált szabályok létrehozását a hirdetési fiókokban az alapján, hogy mikor teljesülnek bizonyos hőmérsékletre vagy időjárásra vonatkozó kritériumok. 

Ezen felül beállíthatunk olyan szabályokat amelyek automatikusan módosítják az ajánlatokat és megváltoztatják a kreatívokat úgy, hogy azok a földrajzi elhelyezkedés szerint leginkább megfeleljenek az aktuális időjárásnak.

időjárás alapú modosított kreatívok kép

Időjárás alapú célzás használata Facebookon:

Az automatizált szabályok beállításával és egy harmadik féltől (időjárás szolgáltató) származó szolgáltatással a Facebook kampányokat, a hirdetés sorozatokat és a hirdetéseket is úgy állíthatjuk be, mint általában egy általunk kiválasztott közönség számára.

A kampányt aktiválni kell, azonban a hirdetés sorozatoknak ellentétesnek kell lennie azzal, amit az időjárás automatizálási szabályoknál beállítottunk, mert azt szeretnénk elérni, hogy egy adott hirdetés sorozatra és a hozzájuk tartozó hirdetésekre legyen igaz a beállított időjárás alapú kritérium.

01- Időjárás alapú célzás beállítása 2

Amikor a  hirdetési beállítások aktiválódnak és “hőhullám érkezik”, akkor először inaktívvá válik a hirdetés sorozat a Facebook Ads manager alkalmazásban, hogy azok ne jelenjenek meg az időjárástól függetlenül.

Az időjárás alapú célzás típusai

  • Hőmérsékleten Celsius szerinti célzás.
  • Hőmérsékleten Fahrenheit szerinti célzás.
  • Időjárási esemény vagy típus szerinti célzás: az elmúlt hét napra vonatkozóan, az alapjá,  ami adott pillanatban van vagy a következő 7 nap előrejelzésében szerepel.
  • Időjárás típus szerinti célzás:  eső, hó, napos idő, felhős idő, szélsebesség, páratartalom, nyomás, UV-index, mennydörgés, vihar, jégeső, hóvihar, hurrikán, tornádó, jég, köd és fagyos eső.

A fenti beállítások szerint minősítési opciókat is beállíthatunk a következőképpen: = / < , = / ==/ >

Mivel az időjárás befolyásolja a fogyasztók viselkedését és hangulatát a marketing üzenetek iránt, ezért Pl: hírportálok is használhatják az időjárásalapú célzást az ügyfél-megszerzési stratégiájuk részeként. 

Ennek egyik módja, ha a rossz időjárást élvező fogyasztókat célozzuk meg, mivel nagyobb valószínűséggel vannak készenléti „böngészés” állapotban és így  érzékenyebbek a hirdetésekre. 

Automatizálhatjuk a hirdetések megjelenését abban az időben és azokon a helyeken, ahol az időjárás elősegíti a kattintásokat, megosztásokat és konverziókat.

01 - időjárás alapú célzás beállítása

 2 hasznos tudnivaló az időjárás alapú célzásról!

  1. Az egyéni földrajzi célzásnál a Facebook egyelőre csak 200 egyedi helyet enged meg hirdetés sorozatonként. Ez azt jelenti, hogy ha az egész Egyesült Államokat szeretnénk megcélozni, akkor 17 hirdetés sorozatot kell beállítania, amelyek egyenként nem haladják meg a 200 helyet.
  2. Az időjárás alapú hirdetések minden egyes aktiváláskor újraindítják a Facebook tanulási szakaszát. Tudjuk, hogy nem tesz jót, ha megzavarjuk az optimalizálást, azonban nem észlelhető jelentős negatív hatás a teljesítményre vonatkozóan.

Íme néhány ötlet hatékony időjárás alapú Facebook hirdetésre

01- időjárás alapú célzás 4 évszakban

A nyári szezon elindulásával pl: grillezőket, fagylaltot, nyaralókat, légkondicionálókat, fürdőruhákat, medence takarítási szolgáltatásokat, vagy egyéb alkalmazható termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítünk, akkor az időjárás felhasználásával javíthatjuk a konverziót.

Téli szezon előtt (mindig érdemes előre tervezni) ha Pl: gumiabroncsokat, meleg tengerparti vakációt vagy havas hegyi kirándulásokat, hófúvókat vagy lapátokat értékesítünk, akkor az időjárás felhasználásával szintén javíthatjuk a konverziót.

Az időjárás alapú automatizálási szabályok, a közönség célzása, a földrajzi elhelyezkedés, a hirdetés másolata, a kreatív és a releváns céloldalak kombinációjának használata lendületet adhat a konverzióknak, függetlenül attól, hogy mik azok. 

+3 TIPP, ha időjárás alapú célzást szeretnél alkalmazni:

  1. Gondoskodj arról, hogy a megfelelő kreatív mindig a megfelelő időben jelenjen meg a megfelelő közönség számára. Kerüld a rosszul megjelenített és nem megfelelő vagy  összefüggésben nem releváns hirdetéseket.
  2. Maximalizáld az online láthatóságodat a legfontosabb időjárási pillanatokban, és szorítsd ki a piacról a versenytársaidat a vállakozásoddal.
  3. Használd ki hatékonyan a hirdetési költségkeretet és készíts automatizált szabályokat az ajánlatok növelésére vagy éppen csökkentésére az időjárási viszonyok alapján.

 

Cikkünk az alábbiak alapján készült:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/06/30/weather-based-facebook-targeting

http://www.weatherads.io/documentation/how-to-set-up-your-facebook-or-instagram-campaign-for-weather-targeting

http://www.weatherads.io/facebook-weather-targeting

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Már fiatalon is tudtam, hogy a szövegírás és a marketing világa lesz az én utam, így 2016-ban PR-Marketing szakirányon szereztem diplomát. 2016-2020 között belekóstolhattam a Social media, Google Ads és Analytics, SEO, szövegírás és grafika világába. Egy marketing konferencián körvonalazódott előttem, hogy a PPC az, ami igazán érdekel. 2020 június óta erősítem a csapatot, azóta sikeresen elvégeztem a Google Search vizsgát. A marketing szakma a folyamatos megújulásról szól, ezért is tanulok és képzem magam, hogy az ügyfeleinknek a lehető legjobb szolgáltatást és segítséget tudjam megadni.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!