We understand, we deliver.

Lead tracking: a legjobb 5 gyakorlat



Kiemelt fontossággal bír a leadek megfelelő nyomonkövetése. Egy új lead megszerzését követően nem szabad elégedetten hátradőlni, folytatni kell a munkát: kategorizálni, figyelni és nyomonkövetni, és semmiképp sem szabad elszalasztani az ebben rejlő lehetőségeket.

A lead szerzés mellett a leadek gondozása ugyanis az egyik legfontosabb lépés, amellyel a marketingesek támogatni tudják az értékesítőket. Sok szervezetben azonban nem veszik elég komolyan ezt, és emiatt számos lehetőségtől esnek el.

Hogyan kerülhet vissza a leadek kezelése a fókuszba?

Nézzünk meg néhány kihívást és az 5 legjobb módszert, ami a segítségedre lehet.

A marketing feladata a leadek gondozása, azonban ez gyakran nem akadályoktól mentes (ide értve az idő menedzsmentet vagy a tréningeket is akár).

A felmerült akadályok kezelése és a szervezeten belüli megfelelő kommunikáció és feladatelosztás mind mind fontos része a leadek kezelésének, de nézzük meg, mi is az 5 legfontosabb tanács és szabály, ha leadekről beszélünk.

1.Határozd meg, mi számít nektek jó leadnek

Az értékesítésnek és a marketingnek együttműködve kell meghatároznia, mi a jó lead számukra. Bár nyilvánvalónak tűnik, mégis gyakran kimarad ez a lépés.

Tippek:

  • Kövesd nyomon az alapvető információkat, mint a cégnév, email cím, cégméret, stb.
  • Legyen cél a pontos adatok kezelése.
  • Gyors válaszidő jellemezze a lead kezelésed, mely gyors konverzióhoz vezet.
  • Alkalmazz lead scoringot, hogy pontosan tudd, mikor érdemes átadni a leadet az értékesítésnek.

konverzio-lead-generalas

2.Definiáld a mezőket CRM-ben

A legjobb kiindulópont az adatok tárolására egy CRM rendszer, de milyen mezők lehetnek fontosak kampányok futtatásához vagy az értékesítés támogatásához? Ez persze cégenként változó, de általánosságban igaz, hogy a demográfiai adatok, az elkötelezettség, de akár a firmográfia is kiemelt fontossággal bír.

További tippek:

  • Győzödj meg arról, hogy a lead generáló kampányod összeköttetésben áll a CRM rendszerrel.
  • Állíts be külön mappát a riportoknak, és automatizáld a riportolást.
  • Ne felejtsd el a cookie beállításokat.
  • Használj automatizálásokat és UTM paraméterezést.
  • Minimalizáld a mezők számát.
  • Gondolkodj átfogóan a tervezés során.

3.Szervezz

Ahhoz, hogy gyorsan elindítható legyen egy kampány, fontos a megfelelő előkészület. Ez segít abban, hogy rendben legyenek a leadek, pl. a kategorizálást illetően.

Tippek:

  • Határozd meg és állítsd be a KPI-okat előre. Ez segít majd abban, hogy a megfelelő módon elemezhesd a kapott adatokat.
  • Olyan bevételi ciklus kialakítása, amibe a lead is illeszkedik segíti a vásárlói életút feltérképezését.
  • Tartsd tisztán és rendezetten az adatbázist.
  • Törekedj az egyszerűségre és átláthatóságra.

4.A hatékonyság előmozdítása

Fontos, hogy különbséget tegyünk a lead scoring és a lead tracking között. A lead scoring a lead tracking és az értékesítés egyik fő pillére. A lead scoringot általában arra használjuk, hogy meghatározzuk, kit érdemes megkeresnie az értékesítésnek. A lead tracking ennél összetettebb folyamat.

Tippek:

  • Automatizáld a lead scoringot és kapcsold össze a CRM-mel ahol csak lehetséges.
  • Győzödj meg róla, hogy nem végezhet módosítást bárki.
  • Vess be mindent, ami csak segít meghatározni, hogy a lead éppen MQL vagy SQL stádiumban van-e.
  • Legyen egy dokumentáció, amit a marketing csapat minden tagja ismer.
  • Győzödj meg arról, hogy minden definíció és cél egyértelműen lett meghatározva, hogy mindenki “ugyanazt a mozit nézze”.

lead-scoring

5.Sales pitch

Elengedhetetlen megismerni a közönséged, hogy minden lehetséges információ a rendelkezésre álljon amikor eljön az értékesítés ideje.

Tippek:

  • Erős kapcsolat kialakítása, és ennek kommunikálása szervezeten belül.
  • Találkozó a sales csapattal, hogy világos legyen, mi segít nekik és mi nem.
  • Alakíts ki egy automatizált módot a sales pitchek és marketing kezdeményezések kommunikálására.
  • Alakíts ki testreszabott email sablonokat.

A kommunikáció és az együttműködés a kulcs

Az egész szervezet számára hasznos, ha a marketing és a sales megfelelően kommunikál egy cégen belül. Egyensúlynak kell lennie a megértés és visszajelzés terén: például ha valamilyen változás várható a sales-ben, nem lehetséges azonnal, gondolkodás nélkül végrehajtani azt. A kommunikáció megfelelő alkalmazása a kiváló csapat biztosítéka.

Hogyan segít a marketing automatizálás a lead trackingben?

A marketing automatizálása lehetővé teheti a szervezetek számára a marketing feladatok és munkafolyamatok egyszerűsítését, automatizálását és mérését.

Például, a marketing automatizálás segít a pontozást és a cselekvés meghatározását, ami alapján a sales pontosan tudni fogja, mi a dolga.

De előnyként nevezhető meg például a cookie és az IP cím alapú nyomonkövetés, az anonim látogató meglévő leadhez kapcsolása, valamint szabályok és kritériumok meghatározása, mellyel az értékesítésnek történő átadás megfelelő lesz, a megfelelő időben.

Összességében a marketing automatizálás, a kiváló szervezetekkel, a megfelelő kommunikációval és együttműködéssel kombinálva, minden képzeletet felülmúlhat.
Cikkünk a marketo írása alapján készült.

Címke:
slide_template:
default

Biztosítási és pénzügyi szektorban végzett munkái során ismerte fel, hogy a megfelelően megválasztott és alkalmazott kommunikáció az értékesítési siker kulcsa. A kommunikációban elmélyedve az online kommunikáció felé fordult, majd végül az Edutus Főiskola online marketing képzése során megbizonyosodott arról, hogy a munkáját is ezen a vonalon kívánja végezni. A tanulás és a fejlődés minden területen fontos számára. Érdeklődéssel fordul a különféle marketing eszközök felé, de úgy látja, az online marketingé a jelen és a jövő.

Website: http://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com