Segíthetünk?

Blog

Social marketing

2014. június 24.

Instagram: egyszerű és nagyszerű

Azt gondolom talán alig van ma olyan aktív, okostelefon felhasználó a világon, aki ne találkozott volna még az Instagram közösségi alkalmazással. Pedig az Instagram története alig pár éves, de így is elképesztő a sikere.

instagram_kozossegi_marketing_instagram2

Mi is az az Instagram?

Az Instagram fényképek, és az utóbbi időben már rövid videók megosztásán alapuló közösségi alkalmazás, melynek lényege az egyszerűségében rejlik. Az Instagram használata ugyanis 3 egyszerű lépésből áll:

1. A felhasználó elkészíti a fényképet/videót,

2. Választ egyet a beépített szűrők közül (ezekkel a legegyszerűbb képből/videóból is nagyon hatásos, már-már művészi eredmény varázsolható),

3. Majd megosztja a barátaival, ismerőseivel.

Az eredmény egy olyan, a Facebook-hoz is hasonló „news feed” adatfolyamban jelenik meg, mely az ismerősök által készített képekből és videókból áll. Természetesen a posztolt anyagokat lehet like-olni, lehet hozzá kommentet fűzni, sőt az alkalmazás már a #hashtag-eket is kezeli.

Az Instagram története

Ahogy már említettem, az Instagram története igen rövid, hiszen 2010 végén kezdte meg működését, először csak az Apple által gyártott Iphone készülékeken működve. Két hónappal később az alkalmazás már több, mint 1 millió (!) felhasználóval rendelkezett, majd fél évre rá ez a szám 5 millióra nőtt.

A Facebook 2012 közepén „csapott le” rá és vásárolta meg Mark Zuckerberg irányításával, ami rendkívül jövedelmező befektetésnek bizonyult, tekintetbe véve, hogy 2013-ra elérte a 100 milliós felhasználói álomhatárt.

Marketing lehetőségek

Magyarországon az Instagram marketing célokra történő használata még igencsak gyerekcipőben jár, de úgy gondolom, hogy ez az elkövetkező 1-2 évben jelentősen változni fog. Miért?

Mert az Instagram nagyszerűen használható marketing célokra (mint szinte valamennyi közösségi alkalmazás). A nagyobb külföldi márkák már saját profiljukon keresztül osztják meg tartalmaikat, tökéletesen kiegészítve így a Facebook-on vagy Twitter-en zajló kommunikációt.

Az Instagram és az előbb említett közösségi oldalak között tehát jól működik az átjárás. Ugyanakkor fontos tudni, hogy ez a típusú kommunikáció sokkal inkább alkalmas a márkaépítésre és PR jellegű célok támogatására, sem mint a konkrét eladásösztönzésre (bár ez utóbbira is láttunk már nagyszerű ellenpéldákat).

instagram_kozossegi_marketing_montazs

 

De hogyan használható mindez marketing célokra?

Ahol felhasználók tömörülnek, ott a vásárlóerő is tömörül, így érdemes kihasználni azokat a lehetőségeket, amelyeket az Instagram nyújt.

Íme pár példa (a teljesség igénye nélkül), hogy hogyan használhatjuk ki előnyeit:

  • A márkához köthető, de nem „reklámszagú” tartalmak folyamatos posztolásával építhetjük a márkát és az Instagram közösséget.
  •  „Backstage” jellegű fotók és videók közzétételével közelebb engedhetjük márkánkhoz a fogyasztókat (pl. egy autószalon esetén fotó a szorgalmasan dolgozó szerelőkről), de persze posztolhatunk konkrét márka fotókat is (persze módjával).
  • A #hashtag-ek alkalmazásával könnyen gyűjthetünk új követőket, melyek száma egy bizonyos mennyiség elérése után magától növekedni fog (a megfelelő tartalom ellenében).
  • Szintén a #hashtag-ek használatával indíthatunk fotó-, és videópályázatokat, de kérhetjük követőinket a márkával kapcsolatos tartalmak feltöltésére is. A lehetőségeink végtelenek, hiszen nyereményjátékok és promóciók szervezése is lehetséges.
  • A márkánk egyéb felületeken zajló kommunikációját nagyszerűen támogathatjuk fotók, videók vagy kommentek posztolásával (Pl. egy televíziós társaság esetén: „Este 8-tól oknyomozó riport a TV csatornán, váruk Téged is!”).
  • Termékbevezetés esetén könnyedén használhatjuk a felületet az érdeklődés felkeltésére és fenntartására (Pl. újabb és újabb részletek a termékről, szöveges kommentekkel, visszaszámlálás jelleggel).

Végezetül pedig: egyéb közösségi oldalakkal (Facebook, Twitter, Tumblr, Flick, foursquare) való összekötéssel, profilunk megfelelő kialakításával és optimalizálásával növelhetjük az Instagram és a teljes közösségi kommunikációnk hatékonyságát.

Amennyiben üzleti sikereidet maximalizálni szeretnéd az Instagram keretein belül és további információra van szükséged, úgy olvasd el az Instagram – Hogyan használd üzleti célokra című cikkünket is.

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

3 hozzászólás

Köszönöm a segítséget!

Írta: kutya
2014. október 11.
Válasz

Helloka!

Írta: agikaunitz
2016. október 21.
Válasz

Köszönöm az összefoglaló tájékoztatót.

Írta: Jánosné kéménczy
2016. december 14.
Válasz

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!