Segíthetünk?

Blog

SEO

2016. március 01.

Így ne csinálj linképítést!

Rengeteg linképítési stratégia pont az ellenkező eredményt érheti el, mint amit szeretnénk, több kárt okozva ezzel, mint hasznot. Az alábbiakban olyan módszereket találunk, amelyeket érdemes használni, ha hosszú távon szeretnénk javítani pozíciónkat a keresési eredmények között. Külön kitérünk azokra a technikákra is, amelyeket a legjobb, ha elkerüljük!

Manapság egyre többet foglalkoznak a linképítés kérdésével is, nemrég Link building: what not to do? címen jelent meg egy írás a Yoast.com-on. De miért olyan felkapott téma még mindig?

Linképítés - Google Pingvin

Régebben a linképítés nem jelentett mást, mint hogy az oldalunkra mutató hivatkozásokat minél több alkalommal helyeztük el különböző helyeken. Mióta elindult a Google Penguin, ez az elavult stratégia igen kockázatos lehet. Amennyiben az algoritmus spamként jelöli meg az oldalt, akár ki is tilthatja a rendszer találati listájából. A sok link elhelyezése rövid távon ugyan kifizetődőnek bizonyulhat, de nem biztos, hogy hosszú távon is hozza az elvárt eredményt.

Egyértelműen NEM, ha linképítésen gondolkodunk:

  • Sok link vásárlása
  • Linkcsere
  • Automatizált programok használata a különböző linkek generálására
  • Blog cikkek, nem releváns tartalommal
  • Fórumokon és blogokon való kommentelés, ahol nincs más célunk csak a linkünk elhelyezése
  • Túl optimalizált horgonyszöveg
  • Olyan linkek használata, amelyek nem relevánsak az oldal tartalmának szempontjából
  • Olyan linkelt oldalak, amiknek nincs vagy csak spam tartalma van

Ne csak a kezdőlapot linkeljük be!

Igyekezzünk úgy kialakítani linkjeinket, hogy azok ne csak a fő oldalunkra hivatkozzanak. Amennyiben minden linkünk a főoldalra visz, úgy a Google értékelheti spamként a forgalmat. Persze, amennyiben egy PR cikkünk a márkánkról szól, a főoldalra vezető link a megfelelő, azonban ha egy termékről vagy akár hírről van szó, úgy hivatkozzunk a megfelelő aloldalra, legyen az egy terméklap vagy éppen a blogunk.

A linképítésnél is figyelembe vehetjük az Adwords-ben megismert minőségi mutatót, itt is hasonló elven működik. Minél relevánsabb a céloldal, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy az oldalunkra érkező látogató számunkra hasznos tevékenységet fog végezni. Igyekezzünk kiemelt termékeinkre vagy éppen cikkjeinkre irányítani a figyelmet!

Fizessünk-e egy adott linkért? Inkább ne!

Egy másik stratégia a linkek vásárlása lehet. Rengeteg linképítésre specializálódott cég hirdet linképítési csomagokat, amik azzal csábítanak, hogy segítségükkel hamar a találati lista tetején találhatjuk magunkat. Természetesen ehhez a Pingvinnek is lesz néhány szava, mivel jellemzően tartalom nélküli oldalakról irányunkba mutató hivatkozásokról van szó. De mi van akkor, ha egy releváns, nem spam tartalommal bíró, valós látogatókkal rendelkező weboldalon vásárolhatunk vállalkozásunk oldalára mutató hivatkozást? Vajon ez az opció sem kifizetődő? A Google szintén spamként érzékelheti?

Amennyiben egy linkről van szó, úgy a Google rendszere természetesen nem fog ’tudni’ róla. Azonban, ha egy cég értékesített számunkra egy linket, úgy azt eladhatja, és nagy valószínűséggel el is fogja adni más cégeknek is. Míg egy link nem fogja magára felhívni kedvenc pingvinünk figyelmét, addig több gyanús hivatkozás már valószínűleg szemet szúr, így lényegében ez sem kifizetődő.

Ne hasznosítsuk újra a tartalmunkat!

Megszokott marketing stratégia a cikkek írása cégünkről. Azonban vigyázzunk arra, hogy ezeket a bejegyzéseket ne hasznosítsuk újra, ne jelentessük meg különböző oldalakon többször. Még ha néhány bekezdést kicserélünk is, illetve módosítunk néhány kisebb változtatást, a rendszer valószínűleg még így is duplikációnak fogja értékelni, és a ’spam mappában’ landolunk, főleg ha többször alkalmazzuk ezt a trükköt.

Ne felejtsük el a közösségi médiát!

Ha linképítésre adjuk a fejünket, ne hagyjuk ki ezt a ziccert. Mindenképpen alkalmazzuk a stratégiánkban! Nem teljesen tisztázott, hogy pontosan milyen jellegű közösségi oldalakról származó linkek segítik oldalunk pozícióját, az azonban biztos, hogy ha egy oldal más oldalakról kap látogatókat, viszont a közösségi médiából nem, az mindenképpen gyanús, és ismét jussanak eszünkbe a “pingvin“, illetve a “spam” szavak.

Szóval amellett, hogy igyekezzünk releváns oldalakon elhelyezni hivatkozásainkat, fektessünk időt és energiát abba, hogy szerzünk néhány megosztást, tweetet, illetve Like-ot az ismert oldalakról is.

Ne linkeljünk!

Linképítési stratégiánknak nem kell valódinak látszódnia. Valódinak kell lennie! Igyekezzünk olyan linkeket elhelyezni, amelyek valóban hasznosak az arra kattintóknak, releváns oldalakon vannak elhelyezve, és illeszkednek a forrás témájához. Gondolkodjunk nagyobb léptékben, a linképítés legyen szerves része a marketing stratégiánknak. A célunk legyen az, hogy minél több érdeklődőhöz jutassuk el cégünk üzenetét, legyen szó akár egy jó minőségű termékről, vagy kiemelkedő szolgáltatásról. Soha ne az legyen a cél, hogy minél több linkünk legyen, ne menjen a mennyiség a minőség rovására.

Legyünk hasznosak!

SEO szempontból egy link sosem lehet felesleges, hasznosnak kell lennie a felhasználó szempontjából. Azért kell ott lennie, mert van funkciója! Mert a szöveg, amiben el van helyezve, arról a dologról szól ahová az vezet. Amennyiben a link nem ezért van ott, hanem csak azért, hogy javítsa a helyezésünket, akkor annak a linknek nem szabadna ott lennie.

Tanulmányait a Corvinus Egyetemen, Alkalmazott Közgazdaságtan szakon kezdte, de később inkább humán irányba terelődött, jelenleg az ELTE Szociológia szakos hallgatója. Az Online Marketing világával 2013-ban ismerkedett meg, de igazán a Klikkmánia csapat tagjaként tudott elmélyülni benne, melyhez 2015-ben csatlakozott. Főleg PPC témakörben munkálkodik, azon belül is az Adwords kampányok tervezése és kezelése a fő szakterülete. Ezen kívül több Facebook és Linkedin kampányért is felel.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!