Segíthetünk?

Blog

Social marketing

2020. szeptember 08.

Hogyan optimalizáljuk profilunkat a helyi felhasználók számára?

Ha közösségi média marketingről van szó, elsősorban követőbázis növelésről és a lehető legtöbb felhasználó weboldalra tereléséről hallunk. Ez az e-kereskedelmi vállalkozások esetében valóban kulcskérdés, azonban mi a helyzet azokkal, akik kizárólag a helyi felhasználókra szeretnének összpontosítani? Megmutatjuk, milyen lehetőségeik vannak azoknak a vállalkozásoknak, akik függnek a földrajzi elhelyezkedéstől!

Kulcsfontosságú ezen vállalkozások számára, hogy célcsoportjuk ne csak az adott érdeklődési körbe, demográfiai célzásba és magatartás-típusokba tartozzon, hanem a közelben is helyezkedjenek el. Szerencsére van azonban lehetőség, hogy a helyi keresésekre fokozottan jelenjenek meg annak érdekében, hogy a kereső felhasználókból konvertáló ügyfelek váljanak. 

01-boritokep-helyi-kereses

Miért éri meg a regionális jelenlét a közösségi médiában? 

A lokalizált tartalmak elköteleződési aránya magasabb azért, mert nagyobb eséllyel találod meg a jövőben konvertáló felhasználókat számukra értékes információval bíró tartalmakkal. A releváns tartalom pedig nagyobb elköteleződésehez, jobb eléréshez és több értékes megjelenéshez vezet. 

200824_blog_illusztraciok-social_marketing

Biztosan olyan fontos, hogy óriási követőtáborod legyen? 

Mielőtt belevágunk a részletekbe, fontos tisztázni a fenti kérdést. Való igaz, hogy a felhasználók jobban bíznak az olyan márkákban, amelyek nagy követőbázissal rendelkeznek, azonban mérlegeljünk, mielőtt felállítjuk marketing céljainkat! A helyi vállalkozások esetében sokkal fontosabb a követők és felhasználók minősége, aktivitása és konverziós hajlama, mint a számosságuk. Törekedjünk tehát a minőségre, ne pedig a mennyiségre! 

Célszerűbb tehát, ha arra törekszünk, hogy növeljük a helyi kereséseket és a lehető legtöbbször a helyi felhasználók számára jelenjünk meg. Vágjunk is bele, mutatjuk, hogyan!

Profilunkon mindig legyenek láthatóak a vállalkozásunk helyadatai!

Minden közösségi média platform lehetővé teszi, hogy megadjuk vállalkozásunk pontos címét annak érdekében, hogy a kereső felhasználók számára megjelenjen az a kulcsfontosságú információ, hogy hozzájuk képest hol helyezkedünk el. 

Lássuk el tartalmainkat az elhelyezkedésünkkel kapcsolatos kulcsszavakkal!

Ez főleg a Facebook, Instagram és YouTube platformok esetében fontos , mivel ezek a leggyakrabban használt közösségi keresőmotorok. Nem csak a bemutatkozás szekcióban, hanem a bejegyzésekben is alkalmazzuk a releváns kifejezéseket! 

Használjunk elhelyezkedésükkel kapcsolatos hashtageket! 

A lokáció alapú hashtagek elengedhetetlenek, különösen az Instagram esetében, ahol a keresések nagy részének képzik alapját. Ne bonyolítsuk túl a hashtagek alkalmazását, lehetnek egészen egyszerű, a várost vagy környéket megnevező kifejezések, mint például a #belvaros, #budapest, #budapestfoodies.

Ne felejtsük el, hogy a hashtagek különboző témák kattintható linkjei és előnyünk származik abból, ha a felhasználónk rákattintva minket is megtalál a számára releváns tartalmak között. Egy bejegyzés alá maximum 30 darab hashtaget helyezhetünk el, azonban mérlegeljünk, hogy valóban érdemes-e minden bejegyzésünket a maximális számú hashtaggel elárasztani. 

03-helyi-hashtagek

Fontoljuk meg a több profil létrehozását, ha több helyszínen vagyunk jelen! 

Bizonyos helyi vállalkozások egy területre fókuszálnak, azonban ha több helyen vagyunk jelen vállalkozásunkkal, akkor érdemes külön profilt létrehozni nekik különösen abban az esetben, ha külön menedzsment is társul az egyes ágakhoz. Érdemes kölcsönösen megemlíteni a testvérprofilokat és utalni egymásra a posztolt tartalmakban. Tegyük fel, hogy egy étteremláncnak Budapesten több étterme van, azonban csak az egyik rendelkezik Facebook profillal, vagy ernyőszerűen az összeset egy darab profil alá fogják össze. Ebben az esetben hiába indítunk keresését és bízunk benne, hogy a hozzánk legközelebb esőt adja ki, ha  az étterem Facebook profilja a csak egy távolabbi helyszínt jelenít meg. Így elmulasztunk egy fontos információt és egy másik étterembe fogunk menni. A vállalkozás tehát elszalasztott egy remek lehetőséget: már értékes, kereső felhasználót vesztett, mert nem informálta őt megfelelően a lehetőségekről.

04-helyadatok-facebook-profil

A helyi, már érdeklődő felhasználók elérése tehát kulcsfontosságú vállalkozásunk szempontjából. Ügyeljünk arra, hogy közösségi média tevékenységünk ne egy hiúsági projekt legyen, ami kizárólag a követőszám növeléséről szól! Hosszútávon sokkal kifizetődőbb, ha a megfelelő felhasználókat a megfelelő időben érjük el annak érdekében, hogy az üzleti céljainknak megfelelő, hosszútávú kapcsolat kialakulhasson velük.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

A design-és művészetmenedzsment területéről érkezve 2018-ban kezdtem el online marketinggel foglalkozni a Google Ground képzés keretében. A Klikkmániánál 2019 nyara óta dolgozom PPC kampánymenedzserként. A hazai ügyfelek mellett a nemzetközi piacra célzott kampányokat is nagy lelkesedéssel kezelem.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!