We understand, we deliver.

Hogyan optimalizáld Instagram oldaladat Shoppingra?



Ha online értékesíted termékeidet, nincs mese, ismerned kell az Instagram Shopping funkcióját! Ahelyett, hogy az Instagram oldaladról irányítanád át a felhasználókat a honlapodra, tedd lehetővé számukra, hogy közvetlenül a felületen keresztül vásárolhassanak! Megmutatjuk, hogyan!

1-borito

Mielőtt belevágunk, elevenítsük fel röviden, hogy mik is az Instagram előnyei. Márkatulajdonosként igen jó lehetőséggel találjuk szembe magunkat: A megszállott vásárlók 70%-a használja az Instagram platformját a termékfelfedezésre, és több, mint 130 millióan kattintanak legalább egyszer egy hónapban Shopping bejegyzésekre. És miben segít az Instagram Shoppingra való bővülés, illetve a termékmatricák alkalmazása?

  • Egy minőségibb appon belüli élményt tudsz nyújtani azon felhasználóid számára, akik már a vásárlói útvonal végén, a vásárláshoz legközelebb állnak, esetleg már eleve hűséges, elkötelezett felhasználóid. Számodra ők jelentik az egyik legértékesebb szegmenst, érdemes tehát mindenképp prémium márkaélményt nyújtani számukra! 
  • A korai befogadóknak nem kerül további energiabefektetésbe a termék külön felkeresése: az Instagram Shopping segítségével azonnal, közbeékelt állomások nélkül jutnak el a termékoldalra, ahol azonnal tudnak is vásárolni. Ez tehát nagyszerű lehetőség arra, hogy a bejegyzésed megtekintőiből cselekvő vásárlókat faragj! 

Mit is jelent pontosan az Instagram Termékmatrica?

Úgy tűnhet, hogy a termékmatrica (Product Tag) csak egy újabb eleme az Instagram szinte végtelennek tűnő tárházának, azonban jelentőségében kimagaslik a lehetőségek közül. Ha a Business Fiókunk optimalizálva van erre a funkcióra, akkor már egy kattintásra van a felhasználónk attól, hogy kiemelve megtekinthesse a terméket, és véghezvigye a vásárlást.  

Ha a felhasználó egy olyan bejegyzésnél találja magát, amelyik Shoppingra optimalizált, apró, fehér pöttyök jelennek meg minden, a fényképen szereplő eladó terméken. Az üzleti profilon pedig a Shopping tab alatt található majd az összes megjelölt termék.

02-Shoppable tags

Amikor pedig rákoppint a jelölt termékre, akkor megjelenik egy rövid leírás a termék nevével, valamint annak ára. Látható továbbá egy apró fekete nyíl, amelyre koppintva a termékoldalon találja magát a felhasználó. 

Most pedig nézzük meg, hogyan hozunk létre Instagram Shopping bejegyzéseket?

 

1, Győzödj meg arról, hogy megfelelsz az elvárásoknak!

Vállalkozásod három fő kritériumnak kell megfeleljen: 

  • Olyan országban van, ahol elérhető ez a funkció. Magyarország szerencsére része a listának, így a hazai márkáknak ez nem okoz problémát. Fontos megjegyezni, hogy kizárólag fizikai termékek értékesíthetők az Instagram Shopping funkcióval. 
  • Rendelkezel üzleti Instagram fiókkal. Amennyiben személyes profilod van jelenleg, aggodalomra semmi ok! Könnyedén át tudsz váltani az üzleti profilra
  • Összekötötted az Instagram fiókod a Facebook oldaladdal. Erre pedig azért van szükség, mert a Facebookon tudod létrehozni a termékkatalógust.

2, Katalógus a lelke mindennek! 

Ha sikerül hozzáadni a termékeket a Facebook katalógushoz, meg tudod jelölni azokat az Instagram bejegyzésekben. A katalógus létrehozásakor arra figyeljünk, hogy a terméknevek kellően leíróak legyenek annak érdekében, hogy a felhasználók azonosítani tudják azt a megfelelő, képen látható termékkel. 

3, Engedélyeztesd márkádat az Instagram Shopping funkció eléréséhez!

Ha megvagy a katalógus létrehozásával és megfeleltél minden előírásnak, felülvizsgálatra küldheted a fiókodat! Ezt a Beállítások menüpontnál, az Üzleti Fiók lehetőségnél tudod megtenni. Miután végigmentél az egyes lépéseken a felülvizsgálat eredménye néhány napon belül megérkezik.

4, Kapcsold be a Shoppingot az Instagram applikációban!

Amennyiben elfogadásra került a fiókod, egy új, Shopping opció fog feltűnni a Beállítások menüben. Erre koppintva tudod majd bekapcsolni az Instagram Shoppingot az applikációban.

5, Készíts el az első, termékmatricával ellátott bejegyzésedet! 

Bizony, most már készen állsz arra, hogy megkezd az eladást az Instagramon keresztül! Először is, töltsd fel a képedet ugyanúgy, mintha egy sima bejegyzést hoznál létre! Ezután koppints azokra  a termékekre, amelyeket meg szeretnél jelölni rajta, kezd el beírni a terméked nevét, válaszd ki a megfelelőt és a rendszer összepárosítja a katalógusodban szereplő megfelelő termékkel! (Ennek értelmében a begépelt terméknév a katalógusban szereplő terméknévvel kell egyezzen). Bejegyzésenként legfeljebb 5 darab terméket jelölhetsz meg.

03-Product-tags

Hogyan hozhatsz létre Instagram Shopping Történeteket?

Így van, nem csak a hírfolyam-bejegyzésekben, hanem a történetekben szereplő termékeket is el tudod látni címkével! Tekintve pedig, hogy világszerte naponta több, mint 500 millió felhasználó néz Instagram történeteket, megéri befektetni a plusz energiát! Hasonlóképpen tudod ebben az esetben is megjelölni a termékeket: a történetként feltöltött képhez a felső matrica ikonra koppintva tudsz hozzárendelni a katalógusod alapján egy terméket. Fontos különbség azonban, hogy ebben az esetben csak egyetlen terméket lehet történetenként megjeleníteni. Annál jobb: hozz létre több történetet! 
Tipp: Érdemes testreszabni a termékmatricát annak érdekében, hogy összhangban legyen a kreatív színeivel!

04-shopping-story

Az “Instagram-pénztár” működése

Az Instagram Shopping lényege tehát, hogy a felhasználónak nem kell elhagynia az applikációt a vásárláshoz. Ez a tulajdonság pedig egyszerűvé, kényelmessé és biztonságossá teszi a vásárlás élményét. Ugyanakkor a pénztár, illetve kilépés fázisa még mindig a béta tesztelésnél tart az Egyesült Államokban. 23 márka, köztük a Nike és a Zara is része a tesztelésnek, mielőtt világszinten elérhető lesz. 

05-checkout

Funkcionális és adatvédelmi szempontból az Instagram pénztárát külön kezelik magától a Shopping funkciótól. Az Instagram pénztár súgóoldalán a következő olvasható: “Csak az Instagram fizetésen keresztül végrehajtott vásárlásokat védik a vásárlások védelmére vonatkozó irányelveink.”

Jelen állás szerint tehát az Instagram pénztár még mindig igényli egy harmadik fél beiktatását a fizetési folyamatba.

Címke:
slide_template:
default

A design-és művészetmenedzsment területéről érkezve 2018-ban kezdtem el online marketinggel foglalkozni a Google Ground képzés keretében. A Klikkmániánál 2019 nyara óta dolgozom PPC kampánymenedzserként. A hazai ügyfelek mellett a nemzetközi piacra célzott kampányokat is nagy lelkesedéssel kezelem.

Website: https://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com