Segíthetünk?

Blog

Keresőhirdetés

2020. július 01.

Hogyan hajtsunk végre egy teljes Google Ads auditot?

Biztos vagy benne, hogy a Google Ads fiókod a lehető leghatékonyabban működik? Most bemutatunk egy ellenőrzési folyamatot, amely rávilágít arra, hogy hol szükséges beavatkozni, illetve mi szorul bővítésre vagy optimalizálásra.

Google Ads audit

Mi is a Google Ads Audit?

A Klikkmániánál egy Google Ads audit során feltérképezzük a fiókodat és feltárjuk azokat a kritikus pontokat, amelyek javításával a fiók még jövedelmezőbb lehetne. Ennek érdekében egy prioritás táblázatot hozunk létre, amelyben felhívjuk a figyelmet a kritikus, ajánlott és megfontolandó feladatokra. 

Miért van szükség a Google Ads Auditra?

Általában olyan esetekben keresnek meg minket az ügyfelelek, hogy auditáljuk a fiókjukat, amikor nem elégedettek az eddigi eredményekkel és a hirdetések nem hozzák az elvárt eredményességet, vagy pedig egyszerűen csak még jobb eredményeket szeretnének elérni és fejlődési lehetőséget keresnek.

Nem szeretnéd ügynökségre bízni a fiók auditot?

Az alábbi lépésekben bemutatjuk, hogy melyek azok a területek, amelyet feltétlenül vizsgálj meg egy Google Ads Audit során. Összpontosíts az alábbi területekre, hiszen ezzel biztosítható, hogy a fiókod a lehető leghatékonyabban működik. 

  1. Lépés: Feltérképezés 

Az alábbiakban feltárjuk a lehetséges kitörési pontokat és hibás kampány beállításokat, de mellette megjelöljük a helyes használatot is. Majd pár mondatban összefoglaljuk, hogyan teljesítenek a meglévő kampányok. Végül kiemeljük, hogy az alábbiakban részletezett javaslatokkal és azok állandó felülvizsgálatával, optimalizálásával, elérhető-e kimagasló teljesítmény a fiókban.

  1. Lépés: Kódok, Konverziómérés

Fontos lépés, hogy felülvizsgáljuk a konverziómérést a fiókban, hiszen ez az alapja mindennek. A meglévő konverziómérést felülvizsgáljuk és az alábbi kérdésekre keressük a válaszokat:

  • Milyen célokat mérünk pontosan?
  • Helyesen vannak-e megadva a visszaköszönő oldalak?
  • Vannak a fiókban mikrokonverziós pontok?
  • A követőkódok megfelelően vannak implementálva az oldalban?
  • Webáruház esetében van e-kereskedelmi mérés?
  1. Lépés: A fiók szerkezeti felépítése

Ebben a lépésben felülvizsgáljuk, hogy a kampányszerkezet struktúráltsága mennyire van jól felépítve, illetve mennyire tükrözi a weboldal struktúráját.

  • Minden szolgáltatásra hirdetünk, amire szeretnénk hogy fusson hirdetés?
  • A kampányok logikus elnevezéseket használnak?
  • A display és search hálózat megfelelően van szegmentálva?
  1. Lépés: Fiók & Kampánybeállítások

A kampánybeállítások szekcionál megvizsgáljuk a jelenleg használt beállításokat és az alábbi kérdésekre keressük a választ:

  • Földrajzi, nyelvi célzás megfelelő?
  • Az eszköz szerinti célzás megfelelő?
  • Biztosak vagyunk benne, hogy a speciális helybeállításokat úgy állítottuk be, ahogy a célközönség megkívánja? 
  • Az ajánlattétel stratégia, a költségvetés és a hirdetésütemezés megfelelően vannak beállítva? 
  • Ajánlatkorrekciók felülvizsgálata, amennyiben vannak a fiókban
  1. Lépés: Hirdetéscsoportok

A minőségi mutató szempontjából is egy nagyon fontos lépés annak vizsgálata, hogy a releváns kulcsszavak egy hirdetéscsoportban legyenek. A hirdetéscsoportok segítségével csoportosíthatjuk a hirdetéseinket, valamely közös téma, például a hirdetett termékek vagy szolgáltatások típusa alapján. 

A hirdetéscsoportok vizsgálata során, az alábbi szempontokat tartjuk szem előtt:

  • A hirdetéscsoportok hány kulcsszót tartalmaznak?
  • A hirdetéscsoportok igazodnak-e egymáshoz és nem pedig versenyeznek egymással?
  • A legjobban teljesítő hirdetéscsoportok megfelelő költségvetésben részesülnek? 
  1. Lépés: Kulcsszavak

Ha a hirdetési kampányban jó minőségű, releváns kulcsszavakat szerepeltetünk, akkor a megfelelő ügyfeleket érhetjük el a megfelelő időben. A kulcsszavak különböző egyezési típusokat használhatnak, így ezeket is érdemes felülvizsgálni a fiókban. 

A kulcsszavak vizsgálata során, az alábbi szempontokat tartjuk szem előtt:

  • A kulcsszólista követi a kampányszerkezet logikáját? 
  • A kulcsszavak a megfelelő csoportba vannak?
  • Kihasználják-e a különböző egyezési módok által nyújtott lehetőségeket?
  • Milyen a kulcsszavak minőségi mutatója?
  • Használják-e a keresési kifejezés riportot?
  1. Lépés: Kampányok optimalizálása

A Google Ads kampány optimalizálásnál, mint az élet sok más területén is, kiemelkedően fontos teljesítményünk időszakos átértékelése, a folyamatos fejlődésre való törekvés és a kitűzött, jelen esetben vállalati céljaink elérése. 

Az alábbi pontok mentén felülvizsgáljuk, hogy milyen aktívan volt optimalizálva a fiók:

  • A változástörténet már adhat számunkra egy visszajelzést, hogy milyen sűrűn foglalkoztak a fiókkal. Ez alapján arra is fény derül, ha hónapok óta nem volt módosítás a fiókban.
  • Az ajánlattételi stratégiák felülvizsgálata, hogy mennyire alkalmazkodnak a kampányokhoz
  • A kampányok céljainak vizsgálása, hogy azok mennyire illeszkednek a marketingstratégiába. 
  1. Lépés: Hirdetések

Az ideális hirdetési élmény az, ha a szöveges hirdetés közvetlenül kapcsolódik ahhoz, amit az ügyfél meg szeretne vásárolni. Sok fiókban találkoztunk olyan esetekkel, amikor kevés hirdetés futott egy adott hirdetéscsoportban, vagy pedig azok nem voltak relevánsak a kulcsszavakhoz, így pedig romlott a minőségi mutató.

Amiket mindenképp tartsunk szem előtt, azok az alábbi pontok:

  • Hirdetés szövegek tartalmi és mennyiségi ellenőrzése
  • Vizsgáljuk meg a céloldalak működését, relevanciáját és strukturáltságát
  • A Google által elvárt hirdetés mennyiség megtalálható-e a csoportban?
  • Hirdetésbővítmények meglétének / hiányosságának vizsgálata
    • Belsőlink-bővítmény + 2 soros leírás
    • Kiemelő bővítmény
    • Strukturált kódrészletbővítmény
    • Hívásbővítmény
    • Potenciális ügyfelek űrlapbővítménye (béta)
    • Helybővítmény
    • Társult vállalkozás helybővítménye
    • Árbővítmény
    • Alkalmazásbővítmény
    • Promóciós bővítmény
  1. Lépés: Összegzés

Miután minden pontot érintettünk, a fentieket egy több oldalas dokumentumban összefoglaljuk, kiegészítve egy vezetői összefoglalóval, illetve még egyéb potenciális javaslatokkal. A Google Ads fiók auditálást azoknak is javasoljuk, akik önállóan kezelik a kampányukat és természetesen azoknak is, akik ügynökséggel dolgoznak együtt.

Vona Árpád

Az Online Marketing világával többnyire még csak most ismerkedik meg. Keresőmarketinges gyakornokként kezdett 2017 áprilisában a Klikkmániánál, és a PPC hirdetések kezelésénél érzi igazán otthon magát. Célja, hogy folyamatosan képezze magát és minél nagyobb tudásra tegyen szert.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!