Segíthetünk?

Blog

Social marketing

2017. augusztus 17.

Hogyan győzzük le kreatívan a versenytársainkat Facebookon?

A legtöbb cég megállás nélkül fejleszti az aktuális termékeit vagy szolgáltatásait. Nézzük csak meg az Apple példáját, minden évben piacra dobnak egy új Iphone-t, és állandóan jönnek ki frissítések az operációs rendszerükre. Vajon mi történne akkor, ha nem tartanák a lépést a technológiával? A konkurens technológiai cégek azonnal átvennék a helyüket, de mivel állandóan arra törekszenek, hogy up to date legyen mind a termék, mind a szolgáltatás, ezért tudnak ilyen sikeresek lenni. Ha a Facebook hirdetések terén is tartani szeretnénk a lépést konkurenciával, nekünk is naprakésznek kell lennünk. Az alábbiakban olvashatunk néhány módszert, amelyekkel továbbfejleszthetjük a stratégiánkat.

1. Célozzuk meg a konkurencia rajongóit

AdWords-ben is le tudunk csípni valamennyit versenytársakat célzó kampányokkal a konkurencia forgalmából, például azzal, hogy a konkurens brand nevének a kulcsszavaira hirdetünk. Ám számos akadály állhat elénk, ha ezt az utat választjuk. Az esetek nagy részében ez egy drága hirdetési módszer, ugyanis a minőségi mutatónk valószínűleg gyengében alakul, mint a konkurenciának, így egy kattintás ára is sokkal többe fog kerülni.

Azonban a Facebook esetén ennél jóval szofisztikáltabban célozhatjuk meg a konkurencia iránt érdeklődőket.

Ha például a Jaguar legújabb modelljét szeretnénk hirdetni a Facebookon és úgy gondoljuk, hogy a Porsche a versenytársunk lehet, akkor érdemes lehet kipróbálni egy olyan célzást, amely a Porsche márka iránt érdeklődőkét célozza meg.

Facebook celzas 1

2. Használjunk hasonmás közönségeket

Mindig lesznek olyan felhasználók, akik akár már most azonnal konvertálnának, csak nem tudunk hozzájuk azonnal eljutni. Az Adwords Search hirdetések esetén ez legegyszerűbben úgy írható le, ha valaki így keres a Google-ben: Porsche vásárlása, itt nyilván a keresés mögött már vásárlási szándék áll. A legtöbb esetben nem tudunk ilyen egyszerűen eljutni a potenciális vevőkhöz, az érdeklődőkből kell vásárlókat kovácsolnunk.

A hasonmás közönségek által megcélozhatjuk azokat az érdeklődőket, amelyek hasonlóak a már konvertált felhasználóinkhoz, így gyorsabban megtalálhatjuk őket, mint a konkurenciánk. A weboldalunkban elhelyezett Facebook Képpont (Pixel) lesz segítségünkre a leendő vásárlók megtalálásában, amivel a korábbi vevőinkhez hasonló tulajdonságokkal rendelkező felhasználókat fogunk tudni megcélozni.

Ha a forrás célközönségünk az oldalunkon konvertáló felhasználókból áll, akkor a hasonmás célközönség olyan felhasználókból fog állni, akik hajlandóságot mutatnak a jövőbeli vásárlásra, vagy legalábbis érdeklődnek a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

A következő lépésekkel tudunk létrehozni hasonmás közönséget: a célközönség fül alatt kattintsunk az új közönség létrehozására, majd kattintsunk a hasonmás célközönség opcióra. A forrásnak adjuk meg azt a közönséget, amelyikhez hasonlót szeretnénk létrehozni, továbbá le tudjuk szűkíteni földrajzi hely szerint a célcsoportot.

Egyéni célközönségekkel többféleképpen is tudunk célozni:

  • Ügyfélfájl, tehát e-mail címek alapján
  • Webhely forgalma, vagyis azokat célozhatjuk meg, akik jártak az weboldalunkon
  • Alkalmazástevékenység, ha esetleg rendelkezünk mobilapplikációval, akkor az alkalmazást letöltőket is meg tudjuk célozni
  • Aktivitás, azokat tudjuk ezzel megcélozni, akik valamilyen interakcióba léptek a Facebook vagy az Instagram oldalunkkal

A lehető legjobb eredmények elérése érdekében érdemes lehet e-mail címeket feltölteni, vagy olyan látogatókat célozni, akik jártak az oldalunkon, és eljutottak egy termék kosárba rakásáig, csak nem vásároltak.

A célközönség mérete a kiválasztott ország teljes népességének 1 és 10%-a között van, az országoknak körülbelül 1%-uk az, aki a leginkább megfelel a forrásnak, ahogy a Facebook is kiírja nekünk, ha hasonmás közönséget szeretnénk létrehozni. Lényegében minél kisebb százalékot adunk meg, annál jobban fog hasonlítani az új közönség a forrás közönséghez.

Facebook celzas 2

Ha rákattintunk a speciális beállítások megjelenítésére, a Facebook felajánlja, hogy hozzunk létre három külön célközönséget, három különböző százalékos értékkel, ami egy jó lehetőség, hogy teszteljük a célközönségeket. Ha nagyobb költségkerettel rendelkezünk, mindenképp érdemes lehet ezt a megoldást kipróbálnunk, mielőtt egy magasabb százalékos értékkel rendelkező közönségre, tehát az eredeti közönséghez kevésbé hasonlító közönségre égetnénk el a költségkeretünket.

Facebook celzas 3

Összegzésül elég nagy játékteret ad nekünk a Facebook a hasonmás közönségekkel, és nagyon sok lehetőségünk lesz letesztelni az egyes célközönségeket, nekünk már csak annyi feladatunk lesz, hogy megtaláljuk azt, amelyik a legjobban teljesít, és a legjobb kreatívokkal tud kommunikálni a célcsoportunk felé.

3. Gondolkodjunk értékesítési tölcsérben

Az értékesítési tölcsér fogalma nagyjából annyit tesz, hogy a leendő vásárlók egy folyamaton mennek keresztül, amikor megvásárolnak valamit. A kezdeti fázisban csupán érdeklődnek a termékünk iránt, a vásárlás előtti fázisban már érdemes a vásárlásra ösztönző üzenetekkel céloznunk a leendő vevőket, azonban ha az érdeklődőknek is csak a vásárlásra ösztönző üzenetet kommunikáljuk, épp az ellenkező hatást érjük el, mint amit szerettünk volna.

4 . Tegyünk visszautasíthatatlan ajánlatot a messengerben

David Marcus, a Facebook Messenger divíziójának vezetője a közelmúltban azt nyilatkozta a Business Insider-nek, hogy a Messengeren belüli hirdetéseknek 30%-al jobb a befektetés arányos megtérülése, mint az általános remarketing hirdetéseknek.

Gondoljunk csak bele: már a remarketing hirdetésekkel is olyanokat célzunk meg, akik már valamilyen formában kapcsolatba léptek a cégünkkel. A messenger hirdetések még 30%-al jobb ROI-t hozhatnak.

Ki az, aki ezek után sem szeretné kipróbálni?

A Tommy Hilfigernél, az ikonikus amerikai divatháznál természetesen igennel válaszoltak erre a kérdésre, a teljes történet a Facebook oldalán olvasható.

Röviden összefoglalva olyan képes hirdetéseket mutattak a 25-35 év közötti divat iránt érdeklődők hírfolyamában, amelyek után a júzerek a messengerben landoltak, és már meg is rendelhették a márka legújabb kollekcióját.

Az alábbi képen látható, hogy a messengerben hogyan tudunk vásárolni a Tommy Hilfiger termékei közül, még a messenger applikációból sem szükséges kilépni hozzá.

Facebook messenger hirdetes

A messengerben nem csak termékeket tudunk vásárolni, hanem időpontot is tudunk foglalni, nyilvánvaló haszna lehet fodrász szalonok és éttermek számára is. Gondoljunk csak bele, mennyire megkönnyíti egy fodrász életét, ha nem szükséges telefonon egyeztetni minden egyes klienssel, és semmi sem zavarja meg a munka közben. A Sephora kozmetikai cég meg is valósította az időpont foglalást a messengerben, az alábbi képen láthatjuk, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban, és bővebben a Facebook oldalán olvashatunk róla.

Facebook messenger hirdetes 2

5. B2B kommunikáció az Instagramon?

A nagyobb B2C cégek nyilvánvalóan szerepelnek az Instagramon, hiszen a fogyasztókat remekül meg lehet célozni különböző vizuális tartalmakkal. A cégek közötti kommunikációt lényegesen kevesebben használják, mint a fogyasztókat célzót, pedig ugyanazok a célzási lehetőségek állnak rendelkezésre, mint Facebook esetén.

Várhatunk-e konverziót az Instagram hirdetésektől?

Nem feltétlenül, de jó eséllyel találhatunk potenciális új vevőket, akiket esetleg csak ezen a csatornán érhetünk el, főleg amennyiben a konkurenciánk nem használja ezt a felületet. Hazánkban a cikk megírásának pillanatában még számos ilyen kiaknázatlan iparág lehet, ahol még nem használja egy cég sem az Instagramot hirdetési célokra.

Hiba lenne az Instagram hirdetést összehasonlítani az AdWords Search hálózattal, inkább tekintsünk rá úgy, mint a Facebook Display hálózatára, használjuk arra, hogy behúzzuk az érdeklődőket a értékesítési tölcsérünk legfelső részébe, majd később célzottabb hirdetésekkel ösztönözzük őket vásárlásra.

Kombináljuk a cikk korábbi részében leírt célzási és értékesítési tölcsér koncepcióját, és érjünk el olyan vevőket, akiket a versenytársainknak nem fog sikerülni!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Kereskedelem és marketing szakosként döntött úgy, hogy online marketinggel szeretne foglalkozni, így szakdolgozatát már online szállásfoglalás témában írta. Az államvizsga után a Google Ground gyakornoki programjában kezdte pályafutását, majd ügyféloldalon folytatta analitikával és SEO projektek menedzselésével.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!