Segíthetünk?

Blog

2020. november 16.

Hivatalos: 2021 májustól a Core Web Vitals rangsorolási tényező lesz

Pontosabban 2021-ben elindul a page experience algoritmus frissítés – ennek csupán része a Core Web Vitals, számos más releváns SEO elemet is magába fog foglalni.

A weboldal tulajdonosoknak tehát közel fél évük van felkészülni arra, hogy minél jobban teljesítsenek a page experience KPI-ok terén. Ebbe a page experience “csomagba” az alábbi tényezők tartoznak a Core Web Vitals-on kívül:

  • Megfelelő mobilbarát felület
  • Biztonságos böngészés
  • HTTPS megléte
  • Egyéb releváns elemek e téren

A Core Web Vitals-nek három fontos mérőszáma van:

  1. LCP (largest contentful paint): egy oldal fő (legnagyobb) elemének betöltési ideje. Ideálisan 2.5 mp alatt, vagy még gyorsabban.
  2. FID (first input delay): mennyi időbe telik egy oldalnak interaktívvá válnia. Ideálisan 100 ms alatt, vagy még gyorsabban.
  3. CLS (cumulative layout shift): a weboldalon található elemek váratlan elmozdulásának száma (és mértéke). Ebből egy ún. ‘layout shift score-t’ számol, ami ideálisan 0.1, vagy annál kisebb.

Fontos, hogy a Core Web Vitals várhatóan évről évre változni fog annak függvényében, hogy hogyan változnak a felhasználói szokások!

További fontos információ, hogy nagy valószínűséggel a találati listán is kapnak majd a találatok 1-1 ”címkét”, amivel a Google jelzi: ezek az oldalak jó page experience-t nyújtanak. Tehát nem csupán a rangsorolást fogja befolyásolni, hanem az átkattintási arányra is hatással lehet.

Egy augusztusi kutatás alapján jelenleg csupán az oldalak 15%-a tudná teljesíteni a Core Web Vitals követelményeit.

Az AMP-k terén is változást hoz majd ez az algoritmus frissítés, ugyanis nem-AMP oldalak is megjelenhetnek majd a ‘Top stories’ részben a találati listán – ez eddig csak az AMP-k “privilégiuma” volt. De az átállás után a Google továbbra is úgy fogja kezelni az AMP-ket, mint eddig, ebben nem lesz változás.

Egyébként aki egy huszárvágással teljesíteni akarja a Core Web Vitals kovetelményeit, “egyszerűen” megoldhatja azzal, ha átáll AMP-re (persze ez bár egyszerű, közel sem gyors, mert elég sok időt és pénzt igényel).

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!