Segíthetünk?

Blog

Hírek

2016. március 22.

Hamarosan algoritmust használ az Instagram

Az Instagram nemrég bejelentette, hogy hamarosan elérhető lesz a fordított időrendi és az algoritmus alapú hírfolyam, ami azokat a posztokat fogja előtérbe helyezni, melyeket az emberek érdekesnek gondolnak.

A cég szerint, a felhasználók átlagosan a posztok mintegy 70%-át kihagyják a hírfolyamon. Az algoritmus alapú feed pedig ezt a problémát fogja orvosolni, azáltal, hogy azokat a posztokat fogja kiemelni, melyek egyébként kihagytak volna.

A tartalom az alábbiak szerint lesz rendezve:

  • Érdeklődés valószínűsége
  • Kapcsolat a posztoló személlyel
  • A poszt időszerűsége

A hangsúly kizárólag a posztok újraszervezésén van, azaz minden olyan felhasználó fiók posztját érinteni fogja, akiket éppen követünk. A funkció kiterjesztése a következő hónapokban várható.

Miért csinálják ezt? Miért pont most?

Mind az Instagram felhasználók, mind pedig az értékesítők valószínűleg csodálkoznak, hogy miért is döntöttek így és, hogy miért történik ez pont most. Anélkül, hogy biztosra mondanák, hogy ennek az elköteleződéshez köze lenne.

A Quintly jelentése kapcsán kiderült, hogy az Instagram elköteleződése 40%-kal csökkent az előző évhez képest. Ráadásul az Instagram fiókokkal kapcsolatban pedig arra számítanak, hogy 2016 folyamán a követőjük aránya úgymond “leesik a szikláról”. A Twitter, a másik ilyen social hálózat hasonló gondokkal közködött az elköteleződési aránnyal kapcsolatban. Szintén mostanában vezette be a nem-időrendi idővonalát, ami igen jónak bizonyult.

A tanulmány arra is rámutat, hogy post per day arány növekedett ebben az időszakban az előző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy az emberek kevesebb posztot láttak a kedvelt fiókukból a megnövekedett gyakoriság miatt. Ezért is kell többször megjeleníteni a felhasználóknak azt, amit igazán látni akarnak, ezáltal gyakrabban is kerülnek interakcióba.

A (Facebookhoz hasonló) timeline bevezetésével úgy tűnik, hogy a csökkenő elköteleződési arány miatt ez lesz a legújabb trend a szociális hálózatoknál. Vajon elég lesz ez ahhoz, hogy az emberek visszajöjjenek és gyakrabban lépjenek interakcióba az Instagram-al? Nos, az idő ezt majd eldönti. Még, ha nem is mindenki fogja majd szeretni ezt az elképzelést, az adatok mégis azt mutatják, hogy egy próbát megér.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!