We understand, we deliver.

Hackeljük meg az AdWords rendszerét!



Első körben szeretnénk elnézést kérni a “click bait” címért, és szó sincs róla, hogy feltörni szeretnénk a Google hirdetési rendszerét. Egyszerűen csak egy kiskaput fogunk bemutatni, hogyan tudjuk az AdWords funkcióit kibővíteni az AdWords Scripts segítségével.

Az AdWords-ben különböző ajánlatkorrekciók teszik lehetővé, hogy a hirdetéseink gyakrabban vagy ritkábban jelenjenek meg, az adott felhasználó keresésének helye, ideje és módja szerint.

Minden cégnek érdemes figyelembe venni a karácsonyi szezont és a Black Friday-t, azonban a Google szerint a keresés ideje napszak szerint legalább olyan fontos tényező, mint a korábban említett események. Egy egyszerű példával élve, ha egy webshopot hirdetünk, azokban az időpontokban érdemes magasabb ajánlatkorrekcióval emelnünk a CPC-n, amikor a legtöbb vásárlás várható.

Hogyan tegyük négyszer reszponzívabbá az AdWords felületét?

Az ajánlattételi stratégiák megalkotásakor figyelembe kell vennünk az időt, és a használt eszközt, amelyről keresnek a felhasználók. Az AdWords felületén manuálisan 6 részre tudjuk felosztani a nap 24 óráját, amit a script használatával ki tudunk bővíteni, és a nap minden órájára más ajánlatkorrekciót tudunk megadni, ráadásul további nagy előnye a felületen történő beállításhoz képest, hogy az óránkénti ajánlatkorrekciót eszközönként is be tudjuk állítani.  

A gyakorlatban ez úgy történik, hogy a script óránként fut le, és mindig 3 órára előre állítja be az ajánlatkorrekciókat, és mobilra külön eszköz szerinti korrekciót ad meg.

Az AdWords Scrips-ről, és az automatizálásról már korábbi cikkünkben is írtunk bővebben. Röviden összefoglalva JavaScript kódrészletek segítségével tudunk az AdWords-nek automatizált módosításokat végrehajtani, ami különösen hasznos, ha nagy kampányokat kezelünk, vagy nagy adatmennyiség áll rendelkezésünkre.

Szerencsére nem csak azoknak áll rendelkezésükre az AdWords Scripts használata, akik rendelkeznek programozói tudással, hanem a már előre megírt szkripteket is fel tudjuk használni. Jelen esetben a Brainlabs által írt szkript leírását itt találjuk, amit minimális módosítás után már használhatunk is.

Az ajánlatkorrekciókat az alábbi táblázatban tudjuk megadni:

ajanlatkorrekciok-tablazat

A mobilra szánt ajánlatkorrekciókhoz egy külön táblázatban tudjuk megadni.

Természetesen a fentebb látható táblázat csak egy példa, minden iparáganként változó lehet az optimális ajánlatkorrekció mértéke.

A hőtérképek menők!

Nem tudjuk eleget hangsúlyozni, hogy mennyire nagy a változás a keresési trendekben akár egy napon belül is, de még is, hogyan tudnánk ezt kihasználni, ha nem tudjuk milyen stratégia mentén optimalizáljunk?

A következő szkript egy hőtérképet fog generálni, amely vizualizálja, hogy milyen optimalizálási stratégiát érdemes követnünk.

Egy példa a szkript által generált hőtérképre:

hoterkep
A fenti táblázatban láthatjuk, hogy vannak olyan időszakok, amelyeket zölddel jelöl a hőtérkép, és itt ajánlatkorrekció növelést javasol a szkript, és van ahol pirossal jelzi, hogy a korábbi vizsgált időszak alapján, csökkenteni lenne érdemes az ajánlatokat.

A hőtérképes táblázat és a cikk elején bemutatott szkript által használt táblázat között kisérteties a hasonlóság, ami nem lehet véletlen, hiszen a hőtérképes táblázat által generált adatokat fel tudjuk használni az első szkriptnél. Az olyan piacokon, ahol erősen eltérnek a mobilos és a nem mobilos felhasználási szokások, fel tudjuk használni mind a két szkript esetén a külön mobilra vonatkozó ajánlatkorrekciókat.

A szkript részletes leírása a searchengineland.com oldalon érhető el.

Konklúzió

Az optimalizálás során használható eszköztárunk ismét bővült két újabb eszközzel. Ne felejtsük el, hogy egy korábban jól működő stratégia is korrigálásra és felülvizsgálatra szorulhat, főleg ha az adott piacon nagy a szezonális ingadozás, illetve a piac és a felhasználói szokások is változhatnak.  

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
1
essb_pc_twitter:
1
essb_pc_facebook:
1

Kereskedelem és marketing szakosként döntött úgy, hogy online marketinggel szeretne foglalkozni, így szakdolgozatát már online szállásfoglalás témában írta. Az államvizsga után a Google Ground gyakornoki programjában kezdte pályafutását, majd ügyféloldalon folytatta analitikával és SEO projektek menedzselésével.

Website: http://www.klikkmania.hu

2 hozzászólás

  1. Kedves Klikkmánia!

    Nagyon érdekes a cikk, csak egy kis akadályba ütköztem a megvalósítás során, ebben kérnék egy kis segítséget, ha időtök engedi.
    Nos, szeretném a mobil ajánlatokat is befolyásolni a script segítségével, de nem tiszta, hogy a minta spredsheet mobil fülén miért van 2 db táblázat? Jól értem, hogy az első “Ad Sheduling” fül a hirdetések ütemezését módosítja, és a Mobile fülön lévőnél is be lehet külön állítani, hogy hogyan ütemezze a mobil hirdetéseket? Erre való a Mobile fülön lévő első táblázat? És a mellete lévő pedig a Bid Modifier, ami az ajánlatokat módosítja?
    Ebből kifolyólag, a hőtérképet úgy érdemes lekérni, hogy egyszer lekérem az összes eszközre, és az alapján állítom be az “Ad Sheduling” hirdetésütemezést, és utána csak mobil eszközre kérem le a hőtérképet, és az ott kapott Ad Sheduling értéket a mobile fülön beillesztem a bal oldali táblázatba majd a Mobile Bid Modifier értéket a jobb oldali táblázatba?
    Remélem érthető a kérdésem 🙂

    Válaszotok előre is köszönöm!
    Hunor

    1. Kedves Hunor,

      A script megértésében sokat segít, ha egy kicsit a GAds oldaláról gondolkozunk. Ahogy a cikk is írja, alapvetően 3 féle ajánlatmódosító létezik: Hely, Idő, Eszköz. A kód az utóbbi kettőre koncentrál, de míg az “Ad Scheduling” fül csak a hirdetésütemezést befolyásolja, addig a második fül kombinálja a hirdetésütemezés ajánlatkorrekcióit a mobil alapúakkal. Ebben az esetben a kettő együtt működik, és a script összefűzi a két információt. Magyarán, ha már van egy jól bevált hirdetésütemezés beállításunk az első fülön, akkor azt nyugodtan átmásolhatjuk a mobilra is, és a 2. oszlop megmutatja az összefésült, végleges ajánlatmódosító értéket.

      A hőtérkép esetében jó a gondolatmeneted, célszerű külön-külön lekérni a riportot, mert bizonyos iparági szegmensekben komoly eltérés lehet az eszközök szerinti aktivitásban / eredményességben. Az így kapott adatokkal már igen szofisztikált és pontos beállításokat leszünk képesek elvégezni mindké platformon!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com