We understand, we deliver.

Google: a mobiloldalunk lesz az indexelés alapja



A Google bejelentette hivatalos blogján, hogy hamarosan a mobiloldalakat fogják elsődlegesen indexelni és a desktop verzió lesz ennek alárendelve. Ez egy hatalmas paradigmaváltás, ami egyértelműen annak az eredménye, hogy a mobilról indított keresések száma megelőzte a desktopot.

Egyelőre nincs pontos időpont a bevezetésre – ezen nem lepődtünk meg -, ami ebben az esetben, a változás súlyát figyelmbevéve, érthető is. Folyamatosan tervezik egyre nagyobb körben tesztelni a találati listára gyakorolt hatását. Mivel ez már hivatalos, csak a dátum a kérdés, ezért mindenkinek érdemes már most felkészülnie az alábbiak szerint:

  • Reszponzív (vagy dynamic serving site) esetében, amikor a desktop tartalom megegyezik a mobillal, nincs különösebb teendő.
  • Ha a mobiloldal elérése különbözik a desktoptól (például m.netpincer.hu) érdemes átgondolni a következőket:
    • a struktúrált adatok megegyeznek-e a két verzióban? Csak használjuk a Structured Data Testing Tool eszközt mind a két verzióban és nézzük meg a különbségeket.
    • a robots.txt-ben nincsenek-e elzárva a Googlebot-ok a mobil oldalunktól?
    • a canonical linkeket ugyan érdemes lehet újra átnézni, de nincs teendő, mert a Google ezt lekezeli majd automatikusan, ha átáll a mobile-first indexelés elvére.
  • Ha még nem tettük meg, akkor a mobil oldalunkat külön is regisztráljuk a Search Console-ban (ha nem reszponzív).
  • Ha még nincs is mobiloldalunk a Google akkor is indexelni fog minket, de arra számíthatunk, hogy romlani fognak a pozícióink.
  • Gary Illyes állítása szerint a fülek / tabok alá “rejtett” tartalmak nem fognak gondot okozni a mobil indexelésnek. Feltéve, ha a felhasználói élményt fokozzák és nem rontják.
  • Még nincs válasz arra, hogy mit kezd a mobil indexelés azokkal a linkekkel, amik nem is elérhetőek a mobil verzióból csak desktopról.
  • Amennyiben kevesebb az elérhető szöveges tartalom a mobil verzióban, mint a desktopon, az hátrányosan érintheti az új indexelést követően a pozíciónkat.
  • Az mobil on-site SEO új értelmet nyerhet. Míg eddig a UX felülírt mindent a mobil esetében és ennek áldozatul estek olyan fontos on-site SEO faktorok is, mint a heading elemek, title stb, addig az új indexelést követően ez problémát okozhat a rangsorolásban. Vagyis a mobil tartalmunk keresőoptimalizálását érdemes újragondolni.
Címke:
slide_template:
default
essb_pc_google:
1
essb_pc_facebook:
1
essb_pc_twitter:
1

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com