Segíthetünk?

Blog

Hírek

2016. június 30.

Google kulcsszótervező: csak óvatosan a számokkal!

A Google kulcsszótervező az egyik legkedveltebb eszköz mind a keresőoptimalizálók, mind az AdWords hirdetők körében. Segítségével nem csak új kulcsszóötleteket kaphatunk, ha kampányt tervezünk, de az általunk kiválasztott szavakhoz megtudhatjuk a várható keresési forgalmat és várható hirdetői verseny erősségét. Ebből most a várható forgalom becslés került veszélybe köszönhetően egy frissítésnek, melyről még nem tudni, hogy csak egy bugról van szó vagy végleges változtatásról.

A TheSemPost-on jelent meg először a hír, hogy egy hete több keresőkifejezés esetében a Google kulcsszótervező nem egyenként mutatja a keresési forgalmat, hanem összemosva ugyanazt a számot adja ki minden egyes kulcsszóra. Ezt akkor tapasztalhatjuk, ha olyan kulcsszavakról van szó, melyek azonos jelentéstartalommal bírnak a Google szerint. Az angol példa a SEO és a Search Engine Optimization volt, amire ugyanazt a számot adja a Kulcsszótervező. Sajnos találtunk magyar példát is erre, ráadásul két olyan kulcsszó esetében, ami maximum azonos szektorba tartozik, de közel sem azonosak: biztosítás (9900) és kötelező biztosítás (9900). Alább egy talán aktuálisabb példa, ahol a két keresőkifejezésnek nincsen azonos része, mint az iménti példában, viszont a jelentéstartalma tényleg megegyezik.

Google kulcsszótervező

Jól látható, hogy az eb-re és az európa bajnokság keresőszavakra is ugyanazt a becslést kapjuk, ami jelen példánál maradva valószínűleg senkinek sem okoz különösebb problémát, de ha versengő szavakról beszélünk, amikre hirdetünk vagy optimalizálunk már annál inkább. Ennek kiküszöbölésére javaslat, hogy használjuk a részletes kulcsszótervezőt, amelynél megadhatunk licitajánlatot és napi költéslimitet is:

Google kulcsszótervező részletes

Mielőtt még valaki pálcát törne felettünk, hogy hibás a logikánk, mivel a sima kulcsszótervező legjobb esetben is csak a legutóbbi hónapot veheti alapul, ez így van és tudjuk. Jelen cikkünkben nem a két tervezőben a volumen különbözőségére kívántuk felhívni a figyelmet.

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

3 hozzászólás

Sziasztok! A “részletes kulcsszótervezőt” hol, illetve hogyan lehet elérni?

Írta: Németh Dávid
2016. július 05.
Válasz

Kedves Dávid!

A kulcsszótervezőn belül a “Költségkeret tervezése és előrejelzések megismerése” résznél tudod lekérni a részletes statisztikát. Az érintett kulcsszavak beírása után ne felejtsd el megadni a tervezett kattintási költséget és a költségkeretet sem!

Üdv,
Milán

Írta: Rozek Milán
2016. július 05.
Válasz

Köszönöm Milán, megtaláltam! 🙂

Írta: Németh Dávid
2016. július 07.
Válasz

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!