We understand, we deliver.

A Google felhasználja a BERT algoritmust a fact check adatbázishoz



A napokban kelt szárnyra a hír, hogy a Google felhasználja a BERT algoritmust ahhoz, hogy a híreket/sztorikat összekapcsolja a fact check adatbázissal

De ez csak a jéghegy csúcsa. Igazából arra törekszik több fronton is, hogy az amerikai választások közeledtével minél inkább igaz, és tényekkel alátámasztott hírek jussanak el a felhasználókhoz. Emellett 1-2 apró változtatással neutrális kíván maradni, nehogy megbélyegezzék: közvetetten manipulálta a választásokat.

google-hamis-hir

Ennek érdekében a következő területeken változtatott a keresésen:

  • A választások közeledtével a keresőben található ajánlott kiegészítést (auto-complete: amikor elkezdünk valamit beírni a keresőbe, és automatikusan befejezi a kifejezést – ergo opciókat ajánl fel, hogy mire akarunk rákeresni) vissza fogja venni: több esetben inkább semmit sem fog ajánlani, minthogy valami pontatlan dolgot ajánljon. Ezt azért csinálja, hogy nehogy egy adott jelölt melletti, vagy elleni keresési kifejezéseket javasoljon. Ugyanez vonatkozik az olyan jellegű kifejezésekre/témákra, amelyek a választáson való részvételhez kapcsolódnak.
  • A Google felhasználja a BERT algoritmust (ez a nyelvi AI algoritmusa) ahhoz, hogy a Google News full coverage-ben megjelenő találatokat összekösse egy fact check adatbázissal, így biztosítva azt, hogy ami megjelenik ott, az nem fake news.
  • Mostantól a Google algoritmusa képes lesz arra, hogy a Breaking news jellegű híreket perceken belül felismerje. Ez eddig 40 percébe tellett neki.
  • Az ún. ‘Fact check label’-t idén már 4 milliárdszor alkalmazták. Ez több, int 2019-ben összesen.
  • Mivel a knowledge graph-okat többnyire a Wikipédia adatai alapján rakja össze az algoritmus, ezért plusz technikai segítséget nyújtanak a Wikipédiának, hogy az esetleges vandalizmusokat, trollkodásokat minél előbb korrigálják. Ezeknek a 99%-át képes már kiszűrni.
Címke:
slide_template:
default

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com