We understand, we deliver.

Google és a focis trendek



Korábban már írtunk arról, mekkora üzlet a Futball Világbajnokság az abban érdekelt cégek számára, és megvizsgáltuk azt is, hogy a nagy „reklámtortából” ez esetben mekkora szeletet hasít ki az online marketing.

focis_trendek_webanalitika_earth

A világ egyik legnagyobb sporteseménye ugyanis tökéletesen visszhangzik az online felületeken. Ha gól születik, pillanatokon belül az adott csapat szurkolói teleposztolják a közösségi oldalakat ennek hírével, az ellenkező oldalon ülők pedig nemtetszésüknek adnak hangot ugyanilyen módon.

Minden egyes hír és pletyka, ami a csapatokról, a játékosokról és az edzőkről napvilágot lát fénysebességgel járja be az internetet és vált ki azonnali interakciót az oldalakon. És ami a leginkább érdekes az az, hogy ugyanezen felületek teljesen elnémulnak (például egy tizenegyes rúgása előtt), ezzel is jelezve, hogy a szurkolók online jelenléte szinte együtt lélegzik tüdejükkel.

De mire keresnek a szurkolók és érdeklődők a világbajnokság időszaka alatt?

A Google természetesen nem hagy minket információ nélkül ez időszak alatt sem, és büszkén osztja meg a foci vb ideje alatt mért keresési trendeket. Mindez külön felületen, a következő oldalon érhető el: Google Trends

Ezen felületről íme néhány érdekesség (van bőven, érdemes böngészni), lássuk mire keres a világ és hogyan reagál az egyes eseményekre:

1. Mikor a legendás argentin edző, Alejandro Sabella majdnem hátraesett egy kihagyott gól után, Argentínából 50x annyian kerestek a nevére.

focis_trendek_webanalitika_sabella

2. Hollandiából kétszer annyi keresés van a vb ideje alatt a „Hup Holland Hup” című futball dalra, mint a holland himnuszra.

focis_trendek_webanalitika_hup

3. Miután Columbia bejutott a negyeddöntőbe, állampolgárai kétszer annyit keresnek a csapat győzelmi táncára, mint korábban.

focis_trendek_webanalitika_columbia

4. Miután Belgium Kevin De Bruyne góljával megverte az Egyesült Államok csapatát 2-1-re, 44x többen kerestek Harry Herceg nevére, akire nagyon hasonlít a focista.

focis_trendek_webanalitika_harry

5. Mikor Costa Rica csapata találkozott Görögország válogatottjával a bajnokság elején, 2,5x annyian kerestek a „Milyen nyelvet beszélnek Görögországban” kifejezésre.

focis_trendek_webanalitika_gorog

6. Miután Columbia továbbjutott a negyeddöntőkbe James Rodriguez lett a világ legkeresettebb focistája a világon (legkeresettebb ez esetben a leginkább keresettet jelent).

focis_trendek_webanalitika_james

 

További érdekességek: http://www.google.com/trends/worldcup#/en-us/

 

Címke:
authorsure_include_css:
authorsure_hide_author_box:
post_views_count:
239
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

Website: https://klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com