We understand, we deliver.

Futtass úgy nyereményjátékot, hogy te is nyerj!



Egy jól működő online nyereményjáték képes nagymértékben hozzájárulni a közösségi oldalunk követőinek növeléséhez, hűséges vásárlói kör kialakításhoz, valamint új vásárlókat eredményezhet, és információkat gyűjthetünk a felhasználókról is.

A közösségi média és számtalan mobil alkalmazás segítségével viszonylag könnyű a kereskedőknek elindítaniuk és futtatniuk egy online nyereményjátékot, azonban a megfelelő eredmények eléréséhez szükség van egy alaposan átgondolt tervre.

A practicalecommerce.com oldalon olvasható, How to Run a Proper Online Contest című cikkében összegyűjtöttek 7 lépést, melyeket a sikeres közösségi marketing érdekében érdemes fontolóra vennünk.

Facebook - Sikeres nyereményjáték lépései

1. lépés: Határozz meg egy célt!

Mint minden jó marketing stratégia esetében, a nyereményjátékok eszközül szolgálnak egy kitűzött cél eléréséhez. A potenciális vásárlók a közösségi térben gyakran több, üzleti szempontból értékes információt osztanak meg, akár tudtukon kívül is (lásd Google Analytics demográfiai jelentések).

Persze csinálhatjuk ezt egy fokkal agresszívabban is, az egyik kiskereskedő pl. egy nyereményjáték kampányában email címek gyűjtését tűzte ki célul. A Woobox-ot használta, és eredményül 1000 új email címet szerzett minden 5000 regisztrálóból.

Facebook nyereményjáték - Woobox

Egy másik amerikai kiskereskedő több mint 40 nyereményjátékot futtatott az elmúlt évben, ugyancsak email címek szerzése céljából. A játékban való részvétel feltétele az volt, hogy a felhasználók feliratkozzanak a hírlevelükre, így külön email marketing stratégiát építhetett fel rájuk.

2. lépés: Tervezd meg az első nyereményjátékod!

Több nyereményjáték működik úgy, mint egy ügyességi játék, amik tényleges versenyt képesek kialakítani a résztvevők közt. Például, biztos láttunk már olyat, hogy egy kereskedő a nyeremény fejében kéri a felhasználóit, hogy szelfizzenek a kereskedő cégének logójával, reklám plakátjával, majd a legjobb fotó, vagy a legtöbb szavazatot összegyűjtött kép nyer.

Ehhez azonban szükséges meghatároznod néhány dolgot:

  • Mikor fog indul a nyereményjáték?
  • Milyen információkat akarsz gyűjteni?
  • Hogyan veszed rá a felhasználót, hogy beszálljon a játékba?
  • Melyik platformon szeretnéd futtatni (Facebook, Pinterest, saját weboldalad)?
  • Meddig tart a nyereményjáték?

3. lépés: Felhasználási feltételek

Szükséges lesz kidolgozni a felhasználási feltételeket, szabályokat a nyereményjátékhoz. Ezek a marketing szabályok három célt szolgálnak:

  • annak biztosítása, hogy a nyereményjáték megfelel a jogi követelményeknek;
  • a felhasználók megértsék, hogy milyen célból lesznek felhasználva az adataik;
  • és tisztességes versenyfeltételeket teremtsünk, egyértelműen meghatározott nyereménnyel!

Egy jó szabályrendszer segíthet elkerülni a problémákat!

2009-ben egy tégla és habarcs kiskereskedő ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját. A társaság különleges eseményt hirdetett meg több üzletében is: egy Ford F-150-es pickup volt a nyeremény, melynek egyetlen feltétele az volt, hogy a résztvevő betöltse 18. életévét, semmilyen más megkötést nem határoztak meg. A kereskedő azt remélte, hogy a nyereményt egy helybéli ügyfél fogja átvenni, azonban a nyertes több mint 1000 km-re lakott. Ez egyszerűen kiküszöbölhető lett volna, ha a felhasználási feltételben meghatározza, hogy a játékban csak helybéli lakos vehet részt.

4. lépés: Reklámozd a nyereményjátékot!

Ha meghatároztuk a céljainkat és tervünk is van, akkor ideje foglalkoznunk a promócióval. Általános megközelítési mód az, hogy kombinálva használjuk az email marketinget, a fizetett közösségi oldal hirdetéseket és a hagyományos médiát is.

Mivel a marketinget szinte minden esetben a költségvetés és a kitűzött cél határozza meg, ezért nagyon lényeges, hogy mely terméket promotáljuk. Az egyik kereskedő pl. 2015-ben kétszer is futtatott egy olyan nyereményjátékot, amelynél 10 pár Dansko cipő volt a tét. Ezek bolti ára páronként 35 000 Ft körül van.

A nyereményjáték első körben Facebook-on volt hirdetve, valamint a kereskedő email listájának még kis része kapott értesítést erről. Rövid idő alatt 4000 felhasználó regisztrált a nyereményjátékra.

Facebook nyereményjáték - Email

A második körös futtatás promóciójába beszállt a Pandora, és rádiós hirdetéssel is népszerűsítették a játékot. Ezúttal már 11 000 felhasználó regisztrált.

Facebook nyereményjáték - Pandora

5. lépés: Lássuk a nyertest!

Nyilvánvalónak tűnhet, de ki kell szűrnünk csak azokat, akik a felhasználási szabályokat betartották. Amennyire csak lehet, vonjuk ki magunk a szelektálási folyamatból! Vannak kifejezetten erre a célra készített alkalmazások, melyek segítenek automatikusan elvégezni ezt a folyamatot.

6. lépés: Ismertesd a közönséggel a nyertest!

Ha megvan a nyertes, vagy megvannak a nyertesek, hadd tudja meg mindenki!

Egy emailben köszönjük meg mindenkinek, hogy részt vettek a játékban, tegyük nyilvánossá a nyertes nevét! A többieknek pedig adhatunk egy kupon kódot, amit felhasználhatnak a következő vásárlás során.

7. lépés: Mérjük fel a nyereményjáték hatékonyságát!

Bár a nyereményjáték befejeződött és megvan a nyertes neve is, még ne dőljünk hátra! Vizsgáljuk meg az eredményeket és határozzuk meg, hogy a kampány sikeres volt-e vagy sem! Teljesítetted a kitűzött célod? Hogyan tudnád még hatékonyabban csinálni legközelebb?

A továbbiakban ez csak rajtad áll!

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
1
essb_pc_twitter:
6
essb_pc_google:
1
essb_pc_facebook:
2

A Klikkmánia csapatában PPC kampánykezeléssel és grafikai feladatok megvalósításával foglalkozik. Jártas még hangfelvételek készítésében és videók szerkesztésében, valamint aktív zenész.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com