We understand, we deliver.

Facebook hirdetések mérésének nehézségei



Szinte állandó problémát jelentenek az online marketinges szakemberek számára a Facebook hirdetési rendszere és a Google Analytics mérései közötti különbségek. Gyakran észlelhetünk jelentős eltérést az oldalunkon lévő webanalitika platform és a hirdetési rendszer között is, de az esetek többségében a Third party eszközök teljesen különböző mérési metódust használnak, mint a hirdetéskiszolgáló rendszerek, így legtöbbször lehetetlen a számokat összehasonlítani. Ennek ellenére összegyűjtöttük az eltérésekért felelős, leggyakoribb okokat.

Eltérő konverziós ablakok

A Facebook konverziós jelentéseiben, és az innen érkező Analytics konverziós szám közötti különbség oka szinte mindig a konverziós ablak hosszában és a méréshez használt hozzárendelési modellben keresendő:

A Facebook konverziós jelentésekben alapesetben a rendszer egy napos (a hirdetés megtekintésénél), míg a hirdetésre kattintás esetében 28 napos időtartományban rögzíti a konverziókat!

Facebook analitika: Konverziós időtartam

Az alapértelmezett értékek természetesen módosíthatóak a rendszerben:

Facebook analitika: Konverziós időtartam módosítása

Eltérő attribúciós modellek

A konverziók mérésekor az eltérő webanalitikai rendszerek különböző hozzárendelési szabályok alapján határozzák meg a célteljesülések számát, ill. azok értékét egy-egy csatornához vagy forráshoz. A Google Analytics jelentések a legutóbbi, nem közvetlen kattintáshoz rendelik alapesetben a konverziós adatokat, de kivételt képeznek ez alól a „Többútvonalas csatornák” jelentés, ahol a konverziók és értékük az utolsó interakciós modell alapján kerülnek az adott forráshoz.

Ezzel szemben a Google AdWords például a beállított konverziós ablak hosszának megfelelően (alapesetben 30 nap), a hirdetésre kattintást követő 7-90 napig minden konverziót az utolsó AdWords forráshoz rendel.

Itt tehát egy erős eltérés tapasztalható: a Facebook konverziós jelentései a korábban leírtak szerint a hirdetésre kattintást követő, 28 napban létrejövő konverziókat az utolsó Facebook hirdetésre kattintáshoz rendeli, szemben a Google Analytics utolsó kattintás alapú hozzárendelési szabályával!

A segített konverziók számának tanulmányozása sok esetben teljesen más képet fest, mint amit a kampányok jelentése mutat, ezért a hatékonyság vizsgálatánál érdemes a többcsatornás riportot is alaposan szemügyre venni!

Hibás Facebook pixel impementáció

Ha Facebook pixelt használsz a konverziók mérésre, akkor azok számát és értékét az üzleti fiókban, a pixelek irányítópulton találod.  A weboldalba történő elhelyezését követően érdemes a kódrészletet a Pixel Helper böngészőbővítménnyel is leellenőrizni, mely a beillesztett FB pixel működésének helyességét vizsgálja.

Facebook analitika: Pixel Helper

Ha a konverziós értékekben eltérést tapasztalsz a külső rendszer és a Facebook felülete között, akkor ellenőrizd a továbbított pénznemet is!

Készülékek közötti (cross-device) konverziók

A leggyakrabban használt webanalitikai rendszerek cookie alapú mérőkódjai nem képesek megfelelően mérni az azonos személy eltérő készülékekről történő látogatásait és az ezekhez társuló konverziókat.

A Facebook konverziókövető kódja ezzel szemben képes a Facebook hirdetésünkből a weboldalunkra érkező és később konvertáló felhasználókat a használt készüléktől függetlenül is helyesen mérni, és a konverzió számát/értékét a megfelelő hirdetéshez hozzárendelni.

Facebook analitika: Eszközök közötti mérések

HTTPS –> HTTPS linkek

Alapesetben, ha https oldal hivatkozik http oldalra, akkor a http requestben a hivatkozási mező nem kerül küldésre. Ezt már a nagyobb social oldalak közbeiktatott http átirányításokkal kiküszöbölték, azonban ez a jelenség problémát jelenthet abban az esetben, ha egy titkosított http kapcsolatot használó weboldal hivatkozik ránk úgy, hogy nekünk nincsen titkosított kapcsolatunk. Ebben az esetben ez a link nem a hivatkozások között fog megjelenni az Analytics jelentéseiben, hanem közvetlen forgalomként.

UTM címkézés

Ahhoz, hogy az Analytics kampányjelentésünkben vizsgálni tudjuk a Facebook hirdetések eredményeit, úgy a használt linkek URL címét mindenképpen címkéznünk kell (UTM paraméterek).

Kötelező UTM paraméterek:

  • Kampány
  • Forrás
  • Médium

Fontos, hogy helyesen és logikusan használjuk az UTM címkézést, különben nem fogjuk tudni elkülöníteni a Facebook kampányunkat a sima Facebook hivatkozásoktól!

Lassú weboldal

Ha nagyon lassú a weboldalad, akkor könnyen előfordulhat, hogy a felhasználók az oldalbetöltés, és így az Analytics kód lefutása előtt bezárják az oldalt. Vagy épp ellenkezőleg, többször is rákattintanak a hirdetésre, bár ezt a rendszerek általában kiszűrik.

JavaScript hibák miatti különbségek

A felhasználók 1%-nak böngészőjében ki van kapcsolva a JavaScriptek futtatása, ez történet szándékosan vagy egy-egy biztonsági frissítésre várva akár automatikusan is. Ezen felhasználók sajnos láthatatlanok a webanalitikai méréseink számára.

Hibás időzóna beállításokból adódó eltérések

Nagyon gyakori hiba, hogy eltérő időzóna beállításokat használunk a Facebook hirdetési fiókunkban és a webanalitikai rendszerünkben. Erre mindig ügyelni kell a fiókok elkészítése és beállítása során!

Hirdetés blokkolók használatából adódó különbségek

Hirdetésblokkolók használata esetén a Facebook pixel gyakran nem vagy csak hibásan töltődik be, így emiatt is könnyen lehetnek eltérések a Facebook konverziós mérésünk és a webanalitikai számaink között.

Összefoglalva rengeteg oka és magyarázata lehet a Facebook és a Google Analytics mutatók közötti különbségeknek. A két rendszer teljesen eltérő működési és hozzárendelési szabályai miatt ezek a számok jó eséllyel sosem fognak egyezni, a mutatók egymással nem hasonlíthatóak össze, még akkor sem, ha a nevük egyébként ugyanaz.

A munkánk során inkább arra törekedjünk, hogy a különféle eredményeket a helyükön kezeljük, és emellett (a lehetőségeinkhez képest) csökkentsük az eltéréseket az egyes mutatószámok között.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
2
essb_pc_twitter:
1

Az utóbbi években naprakész tudásra tett szert a keresőmarketing és az internetes kereskedelem világában. Jelenleg is napi szinten foglalkozik Adwords és Facebook PPC kampányok kezelésével, de alapvetően elméleti beállítottságú ember, így állandó kíváncsiságát folyamatos kutakodással elégíti ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com