We understand, we deliver.

Egy kép is többet mond ezer szónál!



A Facebook-on háttérbe szorulhatnak a szöveges posztok, teret adva a képeknek és videóknak? Mi lehet az oka annak, hogy a tavalyi évhez képest 75%-kal megnőtt a feltöltött videók és a képek száma? Milyen hatással lehet ez a változás a közösségi oldalakon hirdető cégekre, szervezetekre vagy akár egy együttesre?

Social Network: Képek, videók jelentősége

A szöveges posztok ideje lejárt

Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy egy külföldi nyaraláson készített képet szinte azonnal, pár „érintéssel” megoszthassunk egy közösségi oldalon. A mobil technológia gyors fejlődésének köszönhetően ez mára a múlté. Egy okostelefonnal és internet-hozzáféréssel pillanatok alatt, bármilyen képet vagy videót feltölthetünk a világhálóra.

Az Instagram oldalán naponta közel 300 millió felhasználó, több mint 70 millió képet és videót oszt meg. A következő Facebook által közzétett statisztikai adatok megdöbbentőek: Amerikában egy év alatt feltöltött videók száma 2013-ról 2014-re 75%-kal nőtt, 2014 júniusától pedig napi szinten átlagosan több mint 1 milliárd videó megtekintés volt, melyek 65 %-át mobilkészüléken indították el. A naponta feltöltött képek száma több mint 350 millió.

Milyen hatással van ez a hirdetőkre?

A nagy világmárkák gyorsan váltottak. Kevesebb a szöveges poszt, több ötletes videót vagy képet osztanak meg. Elég csak a Coca-Cola hivatalos Facebook oldalát végiggörgetni vagy a Red Bull rajongói oldalára feltöltött videókat megnézni.

A Facebook egy olyan univerzális, bárki által érthető „nyelv” használatát tette lehetővé, amely képekből, videókból, matricákból és hangulatjelekből áll. Nem számít, hogy a felhasználók milyen nyelvet beszélnek, vagy milyen mobilkészüléket használnak. Gondoljunk csak a Facebook védjegyévé vált „Tetszik” gombjára, amely leegyszerűsítette a felhasználók számára véleményük kinyilvánítását.

Cégként, hirdetőként ajánlatos minél hamarabb elsajátítani és használni ezt a nyelvet. A nyelvi akadályok legyőzésével több felhasználóhoz juthatunk el, ami több interakciót eredményezhet. De pár „nyelvtani” szabályt azért érdemes betartani.

1. Egy videó készítésénél fontos észben tartani, hogy 3 másodperc alatt kell a felhasználót megnyerni arra, hogy a videó megnézését elindítsa. Az emberek a rövid videók megtekintését részesítik előnyben, de hajlandóak hosszabb videók lejátszására is, amennyiben jó a történet.

2. Nem elég egy ötletes kreatív. A képeket és videókat célszerű a különböző mobilkészülékekre és lejátszási sebességre optimalizálni, hogy mindenkinek ugyanazt az élményt nyújtsák.

3. A videók esetében fontos követelmény, hogy hang nélkül is megtekinthetőek legyenek. A szövegezést úgy kell megválasztani, hogy a videó hang hozzáadása nélkül is a kívánt hatást érje el.

Forrás

http://insights.fb.com/2015/01/07/new-universal-language/

http://www.thomashutter.com/index.php/2015/01/facebook-75-zunahme-bei-video-postings-3-6-x-mehr-videos-im-news-feed/

Címke:
authorsure_include_css:
authorsure_hide_author_box:
post_views_count:
176
essb_pc_twitter:
1

A nyelvtanári pályát elhagyva, 2006-ban német nyelvű ügyfélszolgálatosként helyezkedett el a NetPincér.hu csapatában. Az itt eltöltött 8 év alatt foglalkozott értékesítéssel, partneri kapcsolattartással és marketinggel is. Végigkísérte a cég Ausztriában indított NetKellner.at weboldalának növekedését, illetve részt vett az online ételrendelés szolgáltatás Németországban való indításában. Projektvezetőként nemcsak az internet adta reklámlehetőségekkel ismerkedett meg, hanem számos klasszikus offline marketingkampányokkal támogatta a weboldal széles körben való megismerését. Több, egyedi ötletek megvalósításával segítette a magyar és osztrák weboldal szolgáltatásának népszerűsítését. Szakmai tudását szeretné PPC kampányok ismeretével is bővíteni, ezért 2014 novemberében csatlakozott a Klikkmánia csapatához.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com