We understand, we deliver.

Az e-mail marketing nem halt meg, csak átalakult



Bár sokan nem gondolnák, de az e-mail marketing népszerűsége egyre jobban növekszik. Csak a Gmail egyedül 1 millárd felhasználóval rendelkezik világszerte, ami a The Radicati Group jóslata szerint 2020-ra 3 milliárdra fog nőni. Ez a világ populációjának majdnem felét teszi ki. Azonban ez a versenyt is erősíti. Lássunk pár tippet, hogyan ragadhatod meg hatékonyan az ügyfeleid figyelmét!

Akik ezt a blog bejegyzést olvassák, sokan közülük a Klikkmánia egyik hírlevélből érkeztek ide. Helyes e-mail marketing stratégia használatával hatékonyan ösztönözhetjük célközönségünket arra, hogy elolvassák, letöltsék, amit tudatni szeretnénk velük és a legvégén megvásárolják, legyen szó szolgáltatásról vagy termékről.

A hírlevél nem tekinthető idejétmúltnak, de egyre nagyobb kihívást jelent hatékonyan használni. Mivel ügynökségünk a HubSpot marketing automatizáló és egyben e-mail marketing rendszer hivatalos viszonteladójó, ezért az alábbiakban feldolgoztuk Tom Monaghan (HubSpot) tanácsait, hogy mely stratégia alkalmazásán érdemes elgondolkodnunk és mik azok, amiket mindenképp kerüljünk el.

E-mail marketing

1.) Csak a releváns közönséged mail címeire van szükséged

Ha gyenge eredményeket produkálnak az e-mail listád alapján kiküldött hírlevelek, akkor mielőbb hagyj fel azzal a listáddal! Ez nem tesz jót a vállalkozásod hírnevének sem, valamint elvághatod magad további potenciális ügyfelektől.

Különböző cégek hírleveleinek tucatjait kapja mindenki rendszeresen, amik többségénél nincs semmilyen személyes viszonyulás az adott márkával, ezért ezeket a leveleket elolvasni, vagy törölni ilyen mennyiségben fárasztó is.

2.) Határozd meg konkrétan a hírleveled célját, mielőtt kiküldöd!

Miközben kitalálod a megfelelő stratégiát, végig tartsd szem előtt a hírlevél célját, mert a végén így lehet majd értékelné a kampány sikerességét is.

Az ilyen célok lehetnek sokfélék, akár egy kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése további információért, kuponkódért, amit rendeléskor lehet felhasználni. Szerepeljen az e-mailben több kattintásra ösztönző link vagy gomb (CTA, call-to-action)! Rengeteg eltérő viselkedésű felhasználó létezik, ezért használj cselekvésre ösztönző gombokat és szövegben elhelyezett linkeket is, vagyis minden olyan lehetséges taktikát vess be, amivel könnyebben elérheted a célod!

3.) Legyenek személyesebbek és bizalomkeltőbbek az e-mailek!

A tapasztalatok alapján ez egy igazán hatásos módszer lehet. Korábbi statisztikákat böngészve, jelentősen jobban teljesítettek azok a hírlevelek, amiknél a keresztnév szerepelt a levél tárgyában. Nem is lehetne megfelelőbb személyes megszólítást találni annál, hogy “Kedves ügyfelünk!”, vagy “Kedves Keresztnév!”.

4.) Érkezzen a hírlevél egy konkrét személy címéről!

Sose küldj hírlevelet “noreply” címről! Valós személy címéről küldés is növeli az esélyt a felhasználók bizalmának elnyerésére.

5.) Tapasztald ki, melyik a legjobb nap a hírlevél kiküldésére!

Hagyj fel azzal, hogy minden hírleveledet egy adott napon küldöd vagy nemzetközi statisztikák alapján a “legjobb” napon vagy napszakban.

A kedd, szerda, csütörtök a legnépszerűbb napok a hírlevelek kiküldésénél, ezért ne a te leveled legyen a felhasználók fiókjában az aznapi sok hírlevél közül az egyik! Ha azt szeretnéd elérni, hogy megnyissák a leveled, akkor próbálkozz hétfővel vagy péntekkel! A cselekvésre ösztönző gombbal ellátott levelek szombaton teljesítenek a legjobban, ezért ne félj akár a hétvégén kiküldeni egy hírlevelet!

Ne feledd az általános statisztikákat mi alkotjuk a kiküldéseinkkel, így ami ma még egyedinek számít, az holnap már általános statisztika.

6.) Fókuszálj azokra, akik önként adták meg az adataikat!

Akik egy űrlapot kitöltve adták meg az adataikat, azok sokkal nagyobb elkötelezettségi mutatóval bírnak, mint akik adatait más forrásból szerezted meg, például importáltad valahonnan.

Nem mellesleg: sose vásárolj e-mail listát! Ezzel csak a hitelességed rontod és olyan embereket célzol meg, akik alapvetően nem voltak kíváncsiak rád.

7.) Ne küldj gyenge minőségű hírlevelet!

Graymail-nek hívják azokat a leveleket, melyeket alapvetően nem SPAM-nek szánunk, de mégis azzá válnak, ha gyenge minőségük miatt sokan nem nyitják meg, egyből törlik vagy akár SPAM-nek minősítik. Ha több ilyet küldünk egymás után, az több bonyodalmat is okozhat, mert a fejlett levelezési rendszerek felismerik a hasonló mintákat, azonosítják a küldővel és nagyon hamar valóban a SPAM mappába landolnak majd az értékes hírleveleink is.

8.) Ne aggódj a leiratkozók miatt (egyelőre)!

Lehetetlen mindenkinek a kedvére tenni, mindig is lesznek leiratkozások, úgyhogy ez ne keserítsen el! Azonban ha a leiratkozók száma túl nagynak bizonyul, mindenképp próbáld megtalálni ennek okát! Nem releváns az e-mail listád? Nem megfelelő a tartalma? Túl gyakran küldesz hírlevelet?

9.) Ha a felhasználók egyre ritkábban nyitják meg a leveleid, járj utána!

Ha a hírleveleid megnyitási aránya folyamatos csökkenést mutat, az a felhasználók lanyhuló figyelmére enged következtetni. Próbálj ki különböző e-maileket, hogy megállapítsd, melyik működik számodra a legjobban! A legtöbb modern hírlevélküldő szoftverrel vagy marketing automatizáló rendszerrel van lehetőségünk különböző A/B tesztelésekre. Ugyanazt a hírlevelet kiküldhetjük különböző tárggyal, feladóval, bevezetővel stb, de ne felejtsd el a tesztek eredményét nyomonkövetni és levonni a megfelelő következtetéseket!

10.) Ha egyre többen jelölik spamnek a leveled, azonnal hagyd abba a küldést!

A spamnek jelölt levelek kockázatot jelenetnek a domain, de a vállalkozás hírnevére vonatkozóan is és fekete listára kerülhetsz az e-mail szolgáltatóknál. Ezért ha ezt tapasztalod, azonnal állítsd le a kampányt és jár utána, hogy mi lehet az oka!

11.) Az e-mail marketing nem halt meg, csak átalakult

Ami korábban e-mail marketing volt, az ma már a marketing automatizálás egyik legfontosabb része. A marketing automatizálás segítségével teremthetjük meg a tökéletesen integrált sales és marketing tevékenységünket. A kettő ugyanis kéz a kézben kéne, hogy együttjárjon, nem pedig izoláltan. A marketing automatizálás ilyen formájában tehát nem egy “buzzword”, felkapott kifejezés, hanem egy valós alternatívája a korábbi e-mail marketingnek. Ennél természetesen jóval többről van szó, de akik az e-mail marketingben nőttek fel, azoknak talán így a legegyszerűbb megemészteni ezt újabb marketing fogalmat.

12.) Figyelj a levél tárgyára!

Ne írj hatásvadász, kattintásnövelő levél tárgyat a címsorba! Az ilyen levelek nagy visszafordulási aránnyal rendelkeznek, mivel a felhasználók azt tapasztalják megnyitás után, hogy a levél tárgya nem egyezik a levél tartalmával, ezért az átkattintási arány alacsony lesz. Értelemszerűen, ha elég kreatív vagy ahhoz, hogy egyben legyen hatásvadász a tárgy, de ugyanakkor lefedje a valóságot, amire ténylegesen számíthatnak a hírleveled tartalmából, akkor nyert ügyed van!

13.) Ne feledd, a hírlevelek továbbra is hatékonyak, csak egyre nagyobb kihívást jelent jót készíteni!

Minden évben az elköteleződési ráta picit csökken, ezért egyre nehezebb megragadni a felhasználók figyelmét. Ez nem azt jelenti, hogy az e-mail marketing kezdi elveszteni a szerepét, hanem azt, hogy a verseny növekszik. Két táborra oszlanak a hírlevél küldők: azokra akik pontosan tudják, hogy mit és hogyan csinálnak, és azokra, akik kevésbé tudatosak ilyen téren. Ezért próbálj ki különböző stratégiát, hogy a számodra legmegfelelőbbel tartsd meg a feliratkozóid! A legfontosabb, hogy tesztelj!

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
2
essb_pc_twitter:
1

A Klikkmánia csapatában PPC kampánykezeléssel és grafikai feladatok megvalósításával foglalkozik. Jártas még hangfelvételek készítésében és videók szerkesztésében, valamint aktív zenész.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com