We understand, we deliver.

E-kereskedelmi trendek 2017-ben



Nem is olyan régen, néhány évvel ezelőtt a potenciális vásárlók még nem szívesen adták meg bankkártya adataikat egy online vásárlás során – nem bíztak az oldalban, a boltban vagy éppen a szállításban. Ma pedig az átlag felhasználó vásárlásainak több mint felét online bonyolítja. Éppen ezért kiemelt fontosságú egy stratégia kialakítása, mellyel megkülönböztetheted magad az egyre növekvő versenyben.

A következő néhány e-kereskedelmi pontot követve egyszerűbben átgondolhatod a 2017-es évre vonatkozó marketing terved és javíthatod e-kereskedelmi teljesítményed. A PracticalEcommerce oldalán Armando Roggio azokat a pontokat foglalja össze, amik szükségesek egy sikeres e-kereskedelmi marketing stratégia kialakításához. A MarTech oldalán Douglas Karr pedig a 2017-es év e-kereskedelmi trendjeit gyűjti össze 10 pontban.

e-kereskedelmi trendek 2017

e-kereskedelmi trendek 2017

Vegyük szemügyre az idei évre várható trendeket annak érdekében, hogy tudatosan kiaknázzuk az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket:

  1. A Black Friday és Cyber Monday vége – mivel már az év többi napjain sincs szükség a sorban állásra, sőt még csak el sem kell hagynunk a kanapét a vásárláshoz, az egyre növekvő e-kereskedelem csökkenti ezen napok hatását: kezd kialakulni a Cyber November fogalma, ami egy egész hónapos vásárlási hullámot jelent. Ráadásul egyre több cég évközben is meghirdet saját Black Friday vagy egyéb akciós napokat, lásd Emag vagy nem olyan régen a Maiutazas.hu.

  2. Személyesebb, dinamikus vásárlási élmény – egyre pontosabbak azon platformok, melyek nyomon követik a vásárlók döntéseit, viselkedését és képesek személyre szabott megoldásokat nyújtani, például releváns termék ajánlásokat biztosítani, amely javítja a vásárlási élményt.

  3. A fogyasztók és a mesterséges intelligencia kapcsolata – a csevegés botok (chatbot) képesek lesznek pontosan és hatékonyan megválaszolni minden online vásárlással kapcsolatos kérdést (pl. vásárlás, foglalás, ügyfélszolgálat), mely a felhasználói élmény javításához, a felhasználók elköteleződéséhez, a kosárérték növeléséhez fog vezetni.

  4. Pontos előrejelzés a következő vásárlásokról – az egyre növekvő adathalmazok gyűjtéséből és elemzéséből adódóan rendkívül pontos előrejelzések és prediktív modellek segítségével a felhasználókat ajánlatainkkal éppen akkor érhetjük el, amikor szükségük van rá.

  5. A mobil élmény tökéletesítése – ma már az online vásárlásokhoz vezető böngészések nagyobb része történik mobilon, mint asztali számítógépen. Éppen ezért a Google egyedi mobil indexeket biztosít, mellyel kihasználhatóak a mobil adta előnyök a mobilra optimalizált e-kereskedelmi oldalakon.

  6. Növekvő igény az aznapi kézbesítésre – 29%-a a fogyasztóknak hajlandó lenne többet fizetni az aznapi szállításért. Nem meglepő, hogy olyan piac vezetők, mint az Amazon felvette ezt a lehetőséget a szolgáltatásai közé. De nem kell ilyen messzire menni, pár hete a Next Direct ruházati márka Angliából 1 nap alatt kiszállította a megrendelt csomagot, extra díj nélkül.

  7. Értékesítés a közösségi médián keresztül – a fogyasztók 70%-át befolyásolják a közösségi média felületein elérhető márka- és termék ajánlások. Ezen felületek kihasználásával, omni-channel közösségi stratégia felállításával növelhetjük a márka ismertséget, mely további eladásokhoz vezethet.

  8. A HTTPS növekvő szükségessége – SSL kapcsolat nélkül a fogyasztók és az e-kereskedelmi szolgáltatást nyújtók is nagyobb veszélynek vannak kitéve az adathalászat tekintetében. A Google megerősítette, hogy az SSL bekerült a rangsorolási algoritmusokba.

  9. Omni-channel értékesítés – a többcsatornás vásárlók átlagosan több, mint 3-szor annyit költenek, mint az egycsatornás vásárlók. Komplex marketing stratégiák felépítésével a potenciás vásárlók elérhetőek a boltban, mobilon, vagy a vásárlási útjuk bármely más pontján is.

  10. Termék remarketing – Átlagosan hét érintkezési pont szükséges ahhoz, hogy egy vásárlót visszairányíts az oldaladra: a remarketing ma már nélkülözhetetlen része minden sikeres e-kereskedelmi stratégiának.

Ahhoz, hogy az imént felsorolt trendeket követni tudjuk, egyértelműen szükség van néhány kulcs tényező meglétére az e-kereskedelmi marketing stratégiában. A pontos mérések, a tartalom marketing, a megfelelő felület, valamint az e-mail és egyéb remarketing listák mind elengedhetetlen kellékei a sikeres stratégia megvalósításának.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
2
essb_pc_facebook:
18

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Website: https://www.klikkmania.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 774 3790
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com