Segíthetünk?

Blog

Esettanulmány

2014. január 21.

Dohánybolt Kereső Mobilalkalmazás hirdetése a Google AdWords segítségével

Az alábbiakban egy olyan esettanulmányt mutatunk be, melynek célja egy mobilalkalmazás népszerűsítése, hirdetése. A konkrét terven és a kivitelezésen kívül megmutatjuk azt is, hogy hasonló esetben mire érdemes figyelni, illetve milyen optimalizálási célokat tűzzünk ki az elvárt eredmény érdekében. A siker nem minden esetben garantált, de ha céltudatosan és átgondoltan építjük fel kampányainkat, akkor fáradozásaink egészen biztosan megtérülnek.

A Nemzeti Dohányboltról

ATraffikradar esettanulmány Nemzeti Dohánybolt – más néven trafik kereső alkalmazás azzal a céllal jött létre, hogy a dohányárut kereső felhasználók számára segítséget nyújtson a hozzájuk legközelebb álló dohánybolt megtalálásában. Az okostelefonokra is optimalizált, bárki számára ingyenesen letölthető alkalmazás többek között navigációs segítséget nyújt a kiválasztott Nemzeti Dohánybolt mihamarabbi megtalálásában is. Az applikáció segítségével könnyű megtalálni a dohányboltok nevét, címét és nyitva tartását, valamint termékkínálatát is. Ügyfelünk kérésére az alkalmazás konkrét nevét nem tüntetjük fel.

Keresőmarketing terv

A szolgáltatás legfőbb célja, hogy az oldal használatával minél több alkalmazást töltsenek le Android, valamint iOS rendszerű készülékekre. A kampányt az úgynevezett „csúcsszezonban” indítottuk el, hogy a dohányboltok megnyitásával már elérhető, hasznos információkkal szolgálhassunk az ügyfelek számára. A kampány futási ideje fél év volt, viszont elsődleges prioritásként a júliusi – augusztusi intervallumot céloztuk meg, hiszen az aktualitás szempontjából ez volt a legfontosabb időszak. Az oldal népszerűsítéséhez a Google AdWords mobilalkalmazás hirdetési szolgáltatását választottuk, és a nagyobb hatékonyság érdekében kihasználtuk mind a keresési, mind pedig a display kampány által nyújtott lehetőségeket is. Utóbbit leginkább márkaépítésre szántuk, míg a keresési kampányokkal a céltudatosan keresgélő felhasználókat próbáltuk elérni.

A kampány felépítése

A search valamint display kampányokat földrajzi célzás, valamint a készülék típusa szerint keresési, illetve display kampányokba csoportosítottuk. A kampány felépítése a következőképpen néz ki:

Traffikradar esettanulmány - kampányterv

Optimalizálása

A tervezési időszakot követően legalább annyira fontos a kampányok folyamatos felügyelete, bővítése és optimalizálása. Az alábbiakban a kampány optimalizálásának fontosabb lépéseit mutatjuk be:

Traffikradar esettanulmány - mobil

  • A kampány során a versenytársak kivéreztetésére törekedtünk. Már az elejétől kezdve agresszív licit és pozíció stratégiát folytattunk. Az állandó megjelenés érdekében a büdzsé nagyobb részét is a kampány indulására ütemeztük.
  • Ehhez hozzájárult, hogy – ellentétben a versenytársakkal – kihasználtuk az összes AdWords adta lehetőséget, így az alkalmazáshirdetést összekötöttük a Google Play és az iTunes online áruházakkal. Ennek eredménye, hogy a keresések találati oldalán nem csak top pozícióban jelentünk meg, de ehhez még hozzájött az alkalmazás ikonja és egy plusz szöveges rész is. Ez az INGYENES – Töltse le a Google Play-ről felhívás.
  • Hirdetési pozíció optimalizálása: 1.0-ás pozícióról a hirdetéseket 1.2-es pozíción való folyamatos megjelenésre ütemeztük, melynek következtében a látogatószám jelentősen emelkedett.
  • Folyamatos kampány bővítés releváns kulcsszavakkal
  • Kulcsszó szintű optimalizálás: keresési kifejezések riport alapján egyéb releváns kulcsszavak felvétele, nem releváns kulcsszavak kizárása => CTR növelés
  • Brand kampány létrehozása, amely a márka nevét, honlap címet (www és www nélküli verziók) stb. szavakat tartalmazta
  • Konkurens kampány létrehozása, amely a legfontosabb konkurensek neveit tartalmazta
  • Hirdetések optimalizálása, új hirdetések tesztelése (szöveges valamint banner hirdetések a display kampányok esetében)
  • Szintén a Display kampányok esetében: jól teljesítő elhelyezése felvétele, kevésbé jól teljesítő helyezések kizárása

A kampány nyomon követésére természetesen igénybe vettük az Universal Analytics mobilalkalmazások követésére alkalmas lehetőségeit is. Ezzel kapcsolatban vegyesek voltak a tapasztalataink, ugyanis – a rengeteg extra beállítás ellenére – sokszor cserbenhagyott minket a rendszer. Bár azt hozzá kell tegyük, hogy ebben az időszakban még igencsak béta verziós volt, és a hivatalos fórumokon is csekély értékes információ volt fellelhető. Ezzel ellentétben nagyon pozitív meglepetés volt a dublini Google kapcsolattartónk és az IT részleg rendelkezésre állása. Konkrétan megfogalmazott kérdésekre, tényleg konkrét válaszok születtek, ráadásul maximum 2 napon belül!

Az eredmények önmagukért beszélnek

A hirdetéseknek köszönhetően sikerült azonnal top pozíciókat elérni a Google Play-ben. A top new free kategóriában az 1. pozíciót, a top new kategóriában pedig sikerült bekerülni a top 10-be. Ezt követően beindult a WOM (word of mouth) hatás, melynek eredményeképpen közel 100.000-en töltötték le az alkalmazást Google Playből és iTunes-ból összesen. Így, a letöltési számokat nézve Magyarország legsikeresebb trafik kereső alkalmazása lett a kampányidőszak végére.

Eredmények elemzése

A kezdeti időszakhoz képest a kampányokban minden szempontból javulást észleltünk, a legnagyobb növekedés azonban a látogatószámban mutatkozott meg, amely több mint 100%-kal emelkedett az előző hónaphoz képest. Míg július elején átlagosan napi 800-850 látogatót mértünk, addig augusztus végére az oldalra érkező látogatók száma elérte a 4000-4500-at.

Traffikradar esettanulmány - metrikák

A látogatószám növekedésével a konverziós számok is exponenciálisan javultak (a kezdeti napi 80-90-ről, napi 200-250-re), a konverziós költségek pedig csökkentek (200 forint környékéről 50-60 forintos napi összegre):

Traffikradar esettanulmány - látogatók Traffikradar esettanulmány: konverziók

Az AdWords kampányoknak köszönhetően a július – augusztusi időszakban összesen 158 139 látogatót tudtunk az oldalra irányítani, közülük 13 473-an hajtottak végre konverziót, egy konverzió pedig átlagosan 64 forintba került.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Főként AdWords és Facebook PPC kampányok tervezésével és menedzselésével foglalkozik, de sikeres SEO projektekben is részt vett már. Műszaki mérnök informatikus végzettségének köszönhetően erős technikai alapokkal rendelkezik, amely nagymértékben hozzájárul munkája hatékonyságához.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!