We understand, we deliver.

CTR javítása AdWords hirdetések A/B tesztelésével



Amikor Adwords hirdetéseket készítünk vagy duplikálunk, már akkor érdemes azok teljesítményeit folyamatosan tesztelni, így akár rövid idő alatt megduplázhatjuk az átkattintási arányt (CTR). Fontos, hogy innovatív legyen a hirdetés másolata, hogy lépést tudjunk tartani a jelenlegi tendenciákkal, különösen a versenytársakkal szemben. Továbbá a PPC hirdetés másolatának tesztelése segít a minőségi mutató javításában: relevánsabb hirdetést, magasabb CTR arányt és több konverziót eredményez. Most 4+1 olyan praktikát mutatunk be, amivel érdemes tisztában lenni a tesztelések során.

Minimum 30 napig tesztelj

Nincs olyan, hogy ”túl sokáig tesztelés”, viszont olyan van, hogy túl kevés ideig. Fontos, hogy legalább 30 napig nyomon kövessük a vizsgálat folyamatát!

A legtöbb esetben már 3-5 nap után kiváncsiak vagyunk az eredményre, már csak azért is, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a vizsgálat még folyamatban van-e. Ezzel ellentétben nem szabad, hogy bármilyen jelentős változtatás történjen, amíg a a tesztelés történik, mert túlságosan rövid idő alatt nem ad pontos adatokat. A 30 napos határidő után el tudjuk dönteni, hogy mely hirdetés hozta a legjobb eredményeket, összehasonlítva főként a CTR-t és a konverziós arányt az A/B verziók között.

Frissítsd a hirdetési rotációt

Annak érdekében, hogy a tesztelés egyenlő arányban történjen a két hirdetés között. Amennyiben ezt elmulasztod, úgy a Google nem is jeleníti meg az új hirdetés, mert azt hiszi, hogy az nem fog jobban teljesíteni. Egyszerűen kattints arra a kampányra, ahol a tesztelni kívánt hirdetések szerepelnek, majd a Beállítás fülön válaszd az “Egyenletes rotációt” vagy “Korlátlan rotációt“! Ne feledd, hogy ez egy kampány szintű beállítás, így hatással lesz a benne lévő, összes hirdetéscsoportra is!

AdWords hirdetések tesztelése - hirdetésrotáció

Készíts új hirdetési változatokat

A következő lépés, hogy írj olyan hirdetési variációkat, amelyek jelentősen eltérnek az eddig használtaktól. Ennek oka, hogy maximalizálni szeretnénk a CTR és a konverziók értékeit, és egy kevésbé eltérő hirdetés esetében nehezebben mérhető a javulás. Ügyelj arra, hogy két vagy három új hirdetésvariációt tesztelj, amelyek jelentősen eltérnek: teljesen új főcím, leírás és megjelenített URL.

Jegyezd fel, hogy mikor indítottad el a teszt hirdetéseket

Fontos, hogy emlékezzünk mikor kezdődött az új hirdetés futtatása, erre létrehozhatsz egy külön táblázatot, illetve ami még ennél is egyszerűbb: az Adwords címkék használata. Annak ellenére, hogy a vizsgálati eredmények jók vagy rosszak, egy jövőbeli tesztelésre még fel tudjuk használni ezeket az adatokat. A lényeg, hogy a hirdetések eredményeit ugyanarra az időszakokra nézzük!
Ha egy hirdetés már egy hónapja fut, a másikat pedig éppen most aktiváltuk, akkor az eredmények eltérő forgalom „minőségen” fognak alapulni.

AdWords hirdetések tesztelése - címkézés

Éppen ezért kiemelten fontos, hogy mindig ugyanazt az időintervallumot vizsgáljuk, amiben a korábban említett címkézés nagy segítségedre lehet (pl.: Aktív 9/01)!

További ötletek A/B tesztelésre

 

AdWords hirdetések A/B tesztelése

Ajánlatok

  • Szoktál növelni az ajánlataidon annak érdekében, hogy az több konverzió hozzon?
  • Szoktál agresszívan licitálni a legversenyképesebb kulcsszóért a forgalom növelése érdekében?
  • Mi történik, ha egy igazán különleges kulcsszóért magasabb ajánlatot kell megadnunk az első helyért?

Kulcsszavak

  • Mi történik, ha egy kulcsszó közeli változatát szeretnéd felvenni, de nem vagy benne biztos, hogy működni fog?
  • A long-tail típusú kulcsszavak mindig működtek? Próbálj ki igazán rövid, egyértelmű kulcsszavakat is, és figyeld, hogy mi történik.
  • Hasonlóképpen próbálkozhatunk a kulcsszavak egyezési típusainak tesztelésével is.

Landoló oldalak

Egy korábbi cikkünkben már említésre került az Unbounce, amely kitűnően alkalmas landoló oldalak tesztelésére is.

Források

Link 1

Link 2

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Igazán elmerülni az online marketing rejtelmeiben 2012-ben kezdett el a MediaSales Kft.-nél, mint gyakornok. Szereti, ha munkájában kiélheti a kreativitását, amit eddig főként Google Adwords kampányok tervezésénél és Facebook oldalak menedzselésénél kamatoztatott.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com