Segíthetünk?

Blog

2020. október 19.

Bemutatkozik az új Google Analytics

Kis és nagyvállalkozások millió használják a Google Analytics szolgáltatást, hogy megértsék az ügyfelek preferenciáit és jobb élményeket teremtsenek számukra. 

Ahogy változik az internet és a technológia, úgy próbál a Google Analytics is ezzel lépést tartani, hogy minél jobban megértsük a felhasználói viselkedést. 

Tavaly a Google bevezette az úgynevezett App + Web property típust, ami a Firebase mobil appokhoz fejlesztett analitikán alapul. Ez abban különbözik az átlagos Google Analyticstől, hogy itt nincsennek munkamenetek és oldalmegtekintések, hanem helyette felhasználók és események vannak, amik pontosabb mérést biztosítanak, illetve támogatják a cross device mérést is. 

Ezt váltotta most fel a Google Analytics 4, ami számos új funkciót is hozott. 

Lássuk az újdonságokat:

  • Okosabb betekintés a marketing döntések javításához és a jobb ROI-hoz e-kereskedőknek

Két új prediktív mutatót vezet be az Analytics, az első a Purchase probability mutató, amely annak a valószínűségét határozza meg, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 28 napban, konvertálni fog-e a következő 7 napban. Itt a rendszer az ecommerce tranzakciókat veszi alapul. A másik új mutató pedig Churn probability, amely annak a valószínűsége, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 7 napban, nem lesz aktív a következő 7 napban. 

  • Az ügyfelek megértése

Az új Analytics ügyfélközpontú mérést nyújt, a korábbi platformonkénti bontás helyett. Ez azt jelenti, hogy a jövőben már a felhasználók lesznek a középpontban, nem pedig a munkamenetek, így a cross device adatok mindenki számára elérhetőek lesznek és pontosabb képet nyújt felhasználók tevékenységéről. A user ID segítségével azt is látni fogjuk, hogyha egy ügyfél pl. hirdetésből érkezik az oldalunkra, majd később telepíti az alkalmazásunkat és ott hajt végre vásárlást. 

  • Hosszú távra készül

Az adatkezelések új megközelítésével jobban kezelhetjük az Analaytics adatok gyűjtését, megőrzését és felhasználását. Mivel a technológiai környezet folyamatosan fejlődik, az új Analytics úgy lett kialakítva, hogy alkalmazkodjon a jövőhöz, sütikkel vagy anélkül. Rugalmas megközelítést alkalmaz a rendszer a méréshez és a jövőben modellezéssel fogja kiegészíteni azokat a hiányosságokat, ahol az adatok hiányosak lehetnek. 

  • A Google Analytics jövője

A Google ajánlása, hogy a meglévő Google Analytics mérések mellett, érdemes minél hamarabb beállítani a Google Analytics 4 méréseket is. Minél hamarabb beállítjuk az új méréseket, annál nagyobb historikus adatunk lesz.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!