Segíthetünk?

Blog

2020. október 01.

Bemutatjuk a Google Ads konverziósművelet-készleteit!

Amikor egy ügyfél olyan műveletet végez webhelyünkön, amelyet értékesnek minősítettünk, akkor azt konverziónak nevezzük. A konverziók lehetnek vásárlási tranzakciók, telefonhívások, tartalom letöltések, űrlap kitöltése stb. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogy miért kell beállítani a konverziókövetést, és hogyan kell a Google konverziósművelet-készleteit használni a kampányok jobb optimalizálása érdekében.

Mire jó a konverziókövetés?

Hogy megtudjuk, mely kampányok, hirdetéscsoportok, vagy azon belül is pontosan melyik hirdetésünk és kulcsszavaink eredményezik a legtöbb konverziót, és ezáltal megalapozottabb döntéseket hozzunk a hirdetési kiadásokra vonatkozóan.

Azért is érdemes beállítani a konverziókövetést, mert ezáltal kiválaszthatóak lesznek az intelligens ajánlattételi stratégiák, melyek automatikusan optimalizálják kampányunkat.

Mikor kell használni a konverziósművelet-készleteket?

Amikor konverziókat hozunk létre, és azokat fiók szinten használjuk, akkor ezek a konverziók egyenlőnek vagy azonosnak tekinthetők.

Például ha a kampányunk összesen 30 konverzióval zárta a hónapot, úgy tűnhet, hogy sikeres volt. De a különböző konverziós tevékenységek között van 5 vásárlás, 15 regisztráció, 10 telefonhívás. Ám ha az értékesítés lett volna a fő célunk, akkor már ez a kampány nem is teljesített olyan jól, mint elsőre látszott.  

Továbbá, ha bármilyen típusú intelligens licitálást hajtunk végre egy kampányon, akkor az az összes konverziós típusra optimalizálja, nem csak az elsődleges értékesítési célunkra.

A konverziósművelet-készletek viszont lehetővé teszik, hogy az elsődleges konverziós műveleteket több fiókra vagy kampány szintre csoportosítsuk, ne csak fiók szinten használjuk.

Tehát akkor használjuk ezt a típusú konverziós csoportosítást, ha több konverziós műveletünk van a Google Ads fiókban (inkább másodlagos konverzióként), de az egyes kampányokat csak az elsődleges célunkhoz kívánjuk optimalizálni, a fenti példára visszatérve az értékesítésre.

 Hogyan hozhatunk létre konverziósművelet-készleteket?

A konverziósművelet-készlet létrehozásához be kell lépnünk a Konverziók szakaszba a Beállítások alatt. Itt található egy „Konverziósművelet-készletek” feliratú lap, amelyen létrehozhatjuk a készletünket.

Itt választhatjuk ki, hogy mely tevékenységeket szeretnénk csoportosítani és felhasználni egy kampányon vagy egy másik fiókon belül.

Fontos, hogy legalább két konverziós műveletre van szükség a konverziósművelet-készlet létrehozásához!

Miután létrehoztuk a konverziós műveletkészletet, meg kell keresnünk az adott kampány vagy fiók beállításait, ahol végrehajtatni szeretnénk. A „További beállítások” alatt kibontjuk a konverziók területét, és kiválasztjuk a „Konverziós műveletek választása ehhez a kampányhoz” lehetőséget. Innentől kiválaszthatjuk a kampányhoz vagy a fiókhoz csatolni kívánt műveletkészletet.

Összegzés

Ha több konverzió van beállítva a fiókunkban, de egy adott kampány elsődleges céljára (legalább 2 műveletre) kívánunk koncentrálni, a legjobb módszer a konverziósművelet-készletek használata.  A csoportosított konverziók célja, hogy ugyanazokat a tevékenységeket több kampányon át vezesse a Google, és javítsa teljesítményüket.Forrás: https://www.ppchero.com/conversion-action-sets-when-should-you-use-them

Laczkó Adrienn

Régóta foglalkozom marketing tevékenységgel, de az online vonalon a Klikkmánia Maternity képzése indított el igazán, melynek elvégzése után, 2020-ban csatlakoztam a csapathoz. Igyekszem az ügyfelek fejével gondolkodni, tevékenységüket proaktív ötleteimmel segíteni.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!