Blog

SEO

2016. február 18.

Az újonc keresőoptimalizálók leggyakoribb 6 hibája

John Lincoln régóta van a SEO iparágban, és ezalatt volt ideje számtalanszor látni ugyanazokat az elhibázott lépéseket. A Search Engine Land számára írt cikkében felsorolja, hogy mik azok a tévedések, amelyekbe, ha újoncok vagyunk a keresőoptimalizálás területén nem érdemes beleesni.

SEO & Tartalommarketing

Nem tudni, hogy mit nem tudunk

Aki már régóta “praktizál” a SEO világában, tisztában van azzal, hogy a tanulásnak soha sincs vége. Ebben az esetben minden más technikai iparágnál igazabb, hogy folyamatosan frissíteni kell az ismereteinket!

Hogy miért? A Google egy algoritmussal számolja ki, milyen helyezést érnek el az egyes site-ok, és ez az algoritmus folyamatosan változik. Azok a taktikák, amelyekkel 2014-ben a SERP-ekben az élen végezhettünk, 2016-ban csak arra jók, hogy sereghajtók legyünk. Az általunk kezelt oldalak a rettegett “Google-táncot” járhatják a találati oldalakon, azaz ide-oda mozog a helyezésük az algoritmus változásának eredményeként.

Nyomon kell követnünk tehát az aktuális Google updateket, anélkül esélyünk sincs jó pozícióban tartani az általunk kezelt siteokat.

Ha most kezdjük a keresőoptimalizálást, nagyon sok és változatos forrásból kell ismereteket szereznünk, és állandóan keresnünk kell az új nézőpontokat. Ami fél éve működött a SEO-ban, az ma már nem működik.

Ha úgy érezzük, hogy nagyon sokat tudunk, próbáljuk meg megválaszolni ezeket a kérdéseket!

Elhallgatni, ha rosszak az eredmények

Ha a számok csapnivalóak, akkor nyíltan kell erről az ügyféllel kommunikálni. Akár egy elhibázott optimalizálási megoldás, akár a site valamilyen hiányossága, vagy technikai hiba tehet róla: a megbízót tájékoztatni kell. A keresőoptimalizálás nem az a terület, ahol el lehet hallgatni, ha a teljesítmény alulmúlja a várakozásokat.

Ha a hiba nem nálunk van, tegyük ezt egyértelművé az ügyfél felé; ha mi tehetünk a rossz eredményekről, akkor pedig meg kell oldani a problémákat. Arra is oda kell figyelnünk, hogy ha egy módszerrel elégtelen eredménnyel próbálkozunk több alkalommal is, akkor azt el kell vetni. Lehet, hogy “kiöregedett” SEO stratégiával dolgozunk, de még ennél rosszabb is előfordulhat: a Google úgy ítélte meg, hogy manipulálni próbáljuk az algoritmust, és ezt nem veszi jó néven.

Ha nem fókuszálunk a fontos, eredménynövelő feladatokra

A SEO területén csábító, hogy “könnyű” kulcsszavakkal megoldjuk az oldalak helyezéseinek javítását, és az unalmasabb részeket hanyagoljuk. Figyeljünk oda az alábbiakra:

  • Olyan kulcsszavakra fókuszáljunk, amiknek a hozadéka elég nagy visszafordulási aránnyal bír.
  • Készítsünk negyedévente stratégiai tervet, amely az aktuális üzleti célokhoz igazodik.
  • A jó tartalom és a jó linkek a legfontosabbak, ezt ne felejtsük (amíg valami technikai hiba nem ütközik ki az oldalon). És a jó tartalom nagyon sok mindent jelent: jó landing oldalt, jó kategorizálást, kitűnő blogot.

Ragaszkodni a szerződésünkhöz

Meglepő pont, igaz? Mikor SEO szerződést kötünk a megbízóval, számos kötelezettséget vállalunk. Ám ezeket rugalmasan kell kezelnünk. Ha az ügyfélnek nem az előzetesen lefixált szolgáltatások lesznek a legjobbak, akkor módosítsunk a vállaláson, és tegyük azt, ami az optimális eredményhez vezet.

Tegyük fel, a szerződés kiköti, hogy 30 infografikát kell nyújtanunk az ügyfél websitejának. Ám amikor megnézzük az oldalt, azt látjuk, hogy a site tartalmát tucatnyi affiliate oldal nyúlja. Tegyük csak félre az infografikákat, és először oldjuk meg a tartalmi problémát!

Több szolgáltatást is nyújthatunk, mint amit előzetesen a szerződésben egyeztettünk, ha az ügyfélnek ez az előnyös. Ezt hívhatjuk akár „ügyfél remarketingnek” is, a lényeg a proaktív szemléletmód.

Nem kérni segítséget, amíg túl késő nem lesz

Bár a SEO-zás hosszú távú projekt, mégsem tart örökké. Az eredményeknek meg kell mutatkozniuk hat hónapon belül. Ha pár hónapon belül nem észlelünk javulást a helyezésekben, akkor jelezzük a problémáinkat egy tapasztaltabb SEO szakembernek.

Biztosak lehetünk benne, hogy a website tulajdonosa is nézegeti a keresési találati oldalakat, és nem lesz elégedett, hogyha nem lát előrelépést.

Hetente ellenőrizzük, hogy hol tartanak a helyezések: fejlődésnek lennie kell, még ha pici módosulásokat látunk is. Ha nem mozdul egy oldal, az egyet jelent: valamit rosszul csináltunk. Ha nem találjuk a megoldást, kérjünk támogatást, mielőtt elkésünk vele.

Ha nem becsüljük eléggé az ügyfelet

Ha kételkedünk abban, milyen értékes számunkra egy ügyfél, ill. hogy feltétlenül megéri az a mennyiségű erőforrás amit a projektbe áldozunk, akkor számítsuk ki, hogy mekkora költség jelent új ügyfelet szerezni. Még mindig olcsóbb kicsit többet belefektetni egy már meglevő megbízóba, mint új üzletet kialakítani.

Ami tehát a legfontosabb: tegyük a lehető legboldogabbá az ügyfeleinket. Amellett, hogy ők kitartanak mellettünk, a jó hírünk még szerezhet is pár másikat. Hosszú távú együttműködéssel fogják meghálálni az üzletfeleink, ha extra szolgáltatást kapnak.

Megesik, hogy elveszítünk egy-egy partnert, ebben az esetben mindent tegyünk meg, hogy ne rossz szájízzel távozzon tőlünk. Még számos alkalommal és módon találkozhatunk vele a szakmai életben.

Sok sikert a helyezésekhez!

Szabó Ágnes

Digitális területen 2005 óta dolgozik, korábban (többek közt gazdasági) újságíró volt. Szociológus végzettsége révén statisztikusként dolgozva valószínűségszámítási képletekbe is bonyolódott már, de megfordult több ügynökségnél, hírportálnál is. Account asszisztens, majd account executive volt, ahol elsősorban fejlesztési projekteken és kampányokon dolgozott, illetve PR-ben segített egy oktatási szoftverrel foglalkozó startupot. Jelenleg ügyfélkapcsolati oldalon dolgozik a Klikkmániánál.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!