Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. július 21.

Az emberek 25%-a az első találatra kattint

Egy többmilliárd esetet vizsgáló tanulmány hozta ki ezt a nem túl váratlan eredményt – avagy, hogy az emberek 25%-a az első találatot kattintja le a találati listában.

Az első találatnak nagyjából 28.5%-os a CTR-je. A Sistrix 80 millió kulcsszót nézett át, többmilliárd keresést, így jött ki végül ez az arány. A CTR erős zuhanásba kezd, minél rosszabb a pozíciónk. A második helyezett 15.7%-os CTR-t könyvelhet el, a harmadik 11%-ot. Az első oldal alján, a 10. helyen már csak kifejezetten kevés kattintást szedhetünk be, 2.5% görget le idáig és kattint rá erre a találatra.

1
elso-talalat

Az eddig is köztudott volt, hogy a második oldal már nem különösebben érdekli a felhasználókat, de arra kevesebb hiteles bizonyíték volt, hogy az első (!) oldal második felében elhelyezkedő találatok ilyen szinten ne érdekeljenek senkit.

Az első helyezett CTR-je egyébként valahol 13.7% és 46.9% között tengődik általában.

A statisztikákból kiderül például, hogy: 

  • A második helyezettre háromszor annyian kattintanak, mint a 6. helyezettre. 
  • Az első találatra tízszer annyian kattintanak, mint a tizedikre
  • A második oldalon 1% alatti a CTR

 

A találati lista kinézete jelentős hatást fejt ki a CTR-re

Nagy hatása van a dolgok alakulására annak, hogy hogyan is néz ki a találati lista. Ha például az első találat alatt ott figyelnek a sitelinkek, akkor ez az oldal átlagosan már 46.9%-os CTR-t söpör be.

2

Ha viszont vannak ‘featured snippetek’ a találati listában, akkor az első helyen álló oldal kapásból 5.3%-kal az átlag alatt teljesít, így megközelíti a második helyen álló oldal az ő CTR-ét.

3

Ha található “Knowledge Panel” az oldalon (Desktopról pl. Doboz a jobb oldali sávban az adott személyről, vagy intézményről, link wikipédiára, stb) akkor nyilván a találatok CTR-je jelentősen csökken: 

4

Ahol vannak Google Hirdetések, ott azok is képesek besöpörni a kattintások egy részét, ezért az ilyen találati listában az organikusan megjelenő találatok CTR-je szintén az átlagos alá csökken: 

5

Ami tehát érdekes, hogy a találati lista kinézetétől függően 16.8% és 46.9% közötti CTR-el rendelkezhet a lista tetején tanyázó weboldal. 

 

Cikkünk a SEJ hasonló cikke alapján készült.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!