Az emberek 25%-a az első találatra kattint
Egy többmilliárd esetet vizsgáló tanulmány hozta ki ezt a nem túl váratlan eredményt – avagy, hogy az emberek 25%-a az első találatot kattintja le a találati listában.
Az első találatnak nagyjából 28.5%-os a CTR-je. A Sistrix 80 millió kulcsszót nézett át, többmilliárd keresést, így jött ki végül ez az arány. A CTR erős zuhanásba kezd, minél rosszabb a pozíciónk. A második helyezett 15.7%-os CTR-t könyvelhet el, a harmadik 11%-ot. Az első oldal alján, a 10. helyen már csak kifejezetten kevés kattintást szedhetünk be, 2.5% görget le idáig és kattint rá erre a találatra.
Az eddig is köztudott volt, hogy a második oldal már nem különösebben érdekli a felhasználókat, de arra kevesebb hiteles bizonyíték volt, hogy az első (!) oldal második felében elhelyezkedő találatok ilyen szinten ne érdekeljenek senkit.
Az első helyezett CTR-je egyébként valahol 13.7% és 46.9% között tengődik általában.
A statisztikákból kiderül például, hogy:
- A második helyezettre háromszor annyian kattintanak, mint a 6. helyezettre.
- Az első találatra tízszer annyian kattintanak, mint a tizedikre
- A második oldalon 1% alatti a CTR
A találati lista kinézete jelentős hatást fejt ki a CTR-re
Nagy hatása van a dolgok alakulására annak, hogy hogyan is néz ki a találati lista. Ha például az első találat alatt ott figyelnek a sitelinkek, akkor ez az oldal átlagosan már 46.9%-os CTR-t söpör be.
Ha viszont vannak ‘featured snippetek’ a találati listában, akkor az első helyen álló oldal kapásból 5.3%-kal az átlag alatt teljesít, így megközelíti a második helyen álló oldal az ő CTR-ét.
Ha található “Knowledge Panel” az oldalon (Desktopról pl. Doboz a jobb oldali sávban az adott személyről, vagy intézményről, link wikipédiára, stb) akkor nyilván a találatok CTR-je jelentősen csökken:
Ahol vannak Google Hirdetések, ott azok is képesek besöpörni a kattintások egy részét, ezért az ilyen találati listában az organikusan megjelenő találatok CTR-je szintén az átlagos alá csökken:
Ami tehát érdekes, hogy a találati lista kinézetétől függően 16.8% és 46.9% közötti CTR-el rendelkezhet a lista tetején tanyázó weboldal.
Cikkünk a SEJ hasonló cikke alapján készült.