We understand, we deliver.

AdWords problémák azonosítása 30 percben



Probléma van az AdWords hirdetések teljesítményével, de nem tudod, mi lehet az és hol lelhetsz rá? Habár egy mélyreható átvizsgálás kétségkívül hasznos lehet, gyakran néhány egyszerű lépéssel azonosíthatóak egyes teljesítménybeli hibák. Szánj rá 30 percet, hogy kiderítsd, merre találod a probléma gyökerét!

Az alábbi tippeket a PPC Hero oldalán Jacob Fairclough foglalta össze, melyek inkább a kezdő online marketingesek számára nyújthatnak eleinte sok segítséget.

Mutatók összehasonlítása különböző időszakok között

A főbb mutatók vizsgálatához használd az összehasonlítás funkciót, hogy képet kapj az időszakok közötti különbségekről. Vannak jelentős eltérések kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó szinten?

AdWords tippek: Különböző időszakok összehasonlítása

Haladj szintről szintre, a magasabb forgalmú szegmensektől az alacsonyabbig, míg meg nem találod az eltérés forrását. Ha felfedezel valamilyen rendellenességet egy kampányban, akkor áss mélyebbre (hirdetéscsoport és kulcsszó szintre is). Érdemes megvizsgálni a megjelenéseken, kattintásokon és konverziókon túl az átlagos kattintásonkénti költség (CPC) és átlagos pozíció mutatókat is. Ezek betekintést adhatnak a hirdetési versenybe: például a jelentősen megnövekedett licitek más hirdetők agresszív licitálási stratégiájából adódhatnak.

Hirdetési verseny vizsgálata

A hirdetési verseny hirtelen változása bármely kampány teljesítményét ronthatja. Az első lépés, hogy értékeljük ennek valószínűségét!

A versenymutató oszlopok hozzáadásával vizsgáld meg a kampányokat és legjobban teljesítő kulcsszavakat. Vannak jelentősen csökkenő vagy emelkedő értékek a különböző időszakok között? Ezek utalhatnak a versenytársak magatartására vagy az aukciók változására is.

AdWords tippek: Megjelenítendő oszlopok testreszabása

Ha a kampányok nincsenek erősen szegmentálva kulcsszóegyezési típusok szerint, akkor érdemes összehasonlítani az általános keresési megjelenések részesedését a pontos keresési egyezésű megjelenések részesedésével. Az általános egyezésű kulcsszavak esetén a megjelenési részesedés csak azt mutatja meg, hogy a hirdetés milyen gyakran jelenik meg minden olyan keresésre, ami az adott kulcsszóval kapcsolatos.

Megjelenési részesedés: egy másik hirdető milyen gyakran kapott egy megjelenést azon licitálások hányadában, amelyen te is versenyeztél. Fontos, hogy a te hirdetés-megjelenési számod úgy kerül kiszámításra, hogy az általad kapott megjelenések száma elosztásra kerül azon megjelenések becsült számával, amelynek megszerzésére jogosult voltál.

Gyakran előfordul, hogy ez semmilyen azonnali eltérést nem mutat ki. Ez esetben érdemes megvizsgálni az aukcióstatisztika adatokat is. Vannak új versenyző domain-ek vagy változások a position above rate mutató tekintetében?

Position above rate: egy másik hirdető hirdetése milyen gyakran jelent meg magasabb helyezéssel, mint a tied olyan esetekben, amikor a hirdetéseitek egyszerre jelentek meg.

Rendszerint a megjelenési részesedésen túl a rangsort is célszerű elemezni, például a rank above share mutatót (a könnyebb átláthatóság végett a riport Excel formátumban is letölthető).

Rank above share: a te hirdetésed milyen gyakran szerepelt magasabb pozícióban a licitáláson, mint egy másik hirdető hirdetése, vagy amikor a te hirdetésed megjelent, míg az övék nem).

Keresési kifejezések nyomon követése

A gyenge minőségű, nem releváns megjelenések gyorsan rontják egy kampány teljesítményét. A keresési kifejezések riportban összehasonlíthatóak a különböző időszakokban keresett kifejezések. Történt valamiféle változás ezekre vonatkozóan? Előfordulhat, hogy túl alacsony a keresési mennyiség vagy olyan speciálisak a keresések, hogy nincs köztük sok ismétlődés.

AdWords tippek: Keresési kifejezések

Különösen kattintás, megjelenés és konverzió szerint érdemes listázni a kifejezéseket. A releváns, konvertáló kifejezések felvehetőek kulcsszavakként, az irrelevánsak pedig kizárhatóak.

Változástörténet ellenőrzése

A változástörténetben minden múltbeli változtatás feleleveníthető, így az esetleges nem szándékos változtatások is tetten érhetőek. A lista szűrhető dátum és a módosítás típusa szerint is, továbbá egy grafikon is segíti figyelemmel kísérni a teljesítmény alakulását!

AdWords tippek: Szűrők alkalmazása

Ez a felület minden apró változtatást megjelenít, ami segíti az átláthatóságot, illetve igen hasznos lehet, amennyiben egyszerre több felhasználónak is van hozzáférése a fiókhoz.

Összességében elmondható, hogy ezek a lépések valószínűleg nem fognak minden problémát azonnal megoldani, de segíthetnek beazonosítani azokat. Ez a folyamat elősegíti, a tapasztalat pedig idővel felgyorsítja a haladást a valódi probléma feltárása és megoldása felé.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
2
essb_pc_twitter:
1

Anett jelenleg search marketing gyakornokként tevékenykedik a Klikkmániánál. Előtte az egyetemen, egy önkéntes egyesületnél, majd a Google Ground gyakornoki programján keresztül nyert betekintést az online marketing világába. Szabadidejében sportol, nyelveket tanul és utazik, amikor csak teheti.

2 hozzászólás

  1. Érdekes a gondolatmenet, talán könnyebb lenne a nyomon követés, amennyiben egy konkrét példát is felsorakoztatna hozzá a szerző.

    1. Köszönöm az észrevételt, bízom benne, hogy sikeres lesz a cikkben leírtak gyakorlatba való átültetése.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com