We understand, we deliver.

AdWords kampány indítása: 6 tipp kezdőknek



Blogunk több cikkében is mutattunk már be Google Adwords újdonságot, vagy írtunk olyan iránymutatásokat, melyek segítségével növelhetjük kampányaink sikerességét. Azonban ezek az észrevételek, javaslatok – egy kezdő hirdető számára – nem feltétlenül egyszerűek, ezért ebben a rövid posztban összegyűjtöttem azokat a tanácsokat, amelyeket kampányunk indításánál feltétlenül figyelembe kell vennünk, és végrehajtásukkal az avatatlan szemek is viszonylag könnyedén boldogulnak.

Fontos azért kiemelnem, hogy csak ezeknek a tippeknek a használata még nem garancia arra, hogy dőlni fognak a rendelések vagy ugrásszerűen megnő a weboldalunk látogatottsága, ahhoz ennél mélyebb rétegeket is érintenünk kell!

6 tipp a teljesség igénye nélkül

Tesztalanyunk Péter bakelitlemezeket, CD-t és DVD-t árul a weboldalán. Létrehozta a Google fiókját, elkészítette kampánytervét, megírta hirdetéseit, felvette kulcsszavait, beállította a konverziókövetést és elindította a kampányát. Majd hátradőlt székében és várta a rendeléseket, melyekből sajnos nem sok érkezett. Nézzük, hogy melyek azok a dolgok, amelyeket Péter elfelejtett használni.

Analytics fiók hiánya

Egy Analytics fiók használatának számos előnye van. Különböző beállításokkal mérni tudjuk, hogy egy adott vásárló milyen forgalomból érkezett (pl. organikus, fizetett, hivatkozás) és hogy mekkora értékben rendelt. A demográfiai adatokból is hasznos következtetéseket lehet levonni, de azt is láthatjuk, hogy egy látogató hol hagyja el weboldalunkat (ez a weboldal fejlesztésében lehet nagy segítség).

AdWords-Analytics összekapcsolása

Az Analytics-et össze tudjuk kapcsolni az Adwords fiókunkkal, ami azért is előnyös, mert csak egy kódot kell elhelyeznünk a weboldalunkban. Így, az Analytics-en keresztül egyszerűen és gyorsan tudunk célokat (pl.: vásárlás, hírlevélre való feliratkozás, stb.) beállítani, melyek az Adwords fiókkal való összekötésnek köszönhetően a másik felületen is megjelennek.

Kulcsszókutatás hiánya

Péter úgy gondolta, hogy a kifejezések, amelyek eszébe jutottak a termékeivel kapcsolatban, elegendőek lesznek, és hogy biztosra menjen, ezeket a szavakat általános egyezésben vette fel.

AdWords kulcsszótervező

Ha csak általános kulcsszóegyezést használunk, akkor rengeteg irreleváns megjelenésünk lesz, és minimális tranzakcióra számíthatunk. Nemcsak ajánlott, hanem kötelező más kulcsszóegyezési típusokat is tesztelni, illetve ne feledkezzünk meg a negatív kulcsszavak felvételéről sem. Péter nem foglalkozik lemezjátszó javításával, így felesleges, hogy hirdetése megjelenjen például a „lemezjátszó javítás” keresésre. Valamilyen kulcsszótervező használata tehát minden esetben indokolt, mert segítségükkel további ötleteket szerezhetünk és megbizonyosodhatunk elképzeléseink relevanciájáról is.

Remarketing kampány hiánya

Az Analytics és az AdWords felületén is létre tudunk hozni remarketing listákat. A beállítások függvényében, ezekre felkerülhet minden olyan látogató, aki járt az oldalunkon, és kizárásokkal különböző módon csoportosíthatjuk is őket (pl. emberek, akik nem vásároltak). Miért is jó ez? Mert ezeket a látogatókat utána újra meg tudjuk célozni egy remarketing kampány szöveges vagy képes hirdetéseivel, aminek a hatékonyságáról és erejéről mindenki egyöntetűen egyetért.

AdWords - Remarketing listák

A remarketing listák sokoldalúságának köszönhetően Péter hirdetései megjelenhetnek azoknak is, akik már egy terméket a kosárba helyeztek, de még nem vásároltak. De akár azokat is megszólíthatjuk, akik már rendeltek és egy egyedi akció keretin belül különleges ajánlatokkal láthatjuk el őket. Péternek például ez azért optimális, mert ha új lemezek érkeznek, akkor gyorsan és egyszerűen eléri azokat, akik már rendeltek tőle korábban.

Az Analytics-ben létrehozott listák tökéletesen együttműködnek az AdWords rendszerével, így ez egy újabb indok a két fiók összekapcsolására. Amennyiben a keresési hálózaton szeretnéd használni a remarketing előnyeit, úgy olvasd el a Remarketing a keresési hirdetésekhez című cikkünket is.

Display kampány hiánya

Mindig indítsunk szöveges és képes hirdetéseket is a tartalmi hálózaton (Google Display Network -GDN), mert igazán nagy elérést elsősorban itt lehet elérni. A GDN lényege, hogy olyan oldalakon jelenhetünk meg, amelyek tagjai ennek a hálózatnak és ezeket a rendszer különböző kategorizálás alapján sorolja be. Mi ezen tematikák szerint dönthetjük el, hogy mely oldalakon szeretnénk megjelenni, és bár ez a megoldás értelemszerűen nem olyan szofisztikált, mint a keresési hálózat esetében, érdemes tudni, hogy az utóbbi időben rengeteg fejlődés történt ezen a téren is.

A tartalmi kampány egy nagy előnye, hogy hirdetéseinket mi magunk is el tudjuk helyezni olyan weboldalakon, amelyek szerintünk relevánsak lehetnek, de a többi célzási módot is érdemes kipróbálnunk. Azonban hirdetéscsoportonként, lehetőség szerint csak egyfélét használjunk, mert ellenkező esetben túlságosan leszűkíthetjük az elérhető célközönséget.

A tartalmi kampány tehát nem csak rendelést hozhat, hanem elősegítheti a brand megismerését is. Péter esetében ez különösen igaz, hisz nemrég indította el webáruházát, így fontos, hogy megismerjék azok az emberek, akik például különféle zenei stílusok iránt érdeklődnek.

Kevés hirdetési szöveg

Péter hirdetéscsoportonként csak egy hirdetést vett fel, és olyan szöveget írt, ami számára igazán vonzó.

Igen gyakori marketing hiba, hogy saját magunkból indulunk ki. Célszerű legalább 3 hirdetést megadni, mert ezekből már tesztelni tudjuk, hogy mely hirdetésszövegünk hozza a legjobb eredményt és melyeket kell leállítani a rossz teljesítménye miatt. A tökéletes hirdetés mindig változó, érdemes folyamatosan tesztelni, hogy az aktuális célközönségünknek mely ajánlatok a legvonzóbbak. Célszerű a hirdetésszövegbe a weboldal nevét is beírni, ezzel is segíthetjük domainünk megismertetését. Most nem térek ki arra, hogyan lehet hatékony hirdetési szövegeket írni, de az átkattintási arány (CTR) növelésére többféle megoldás is létezik.

Bővítmények hiánya

A bővítmények használatáról minden kezdő hirdető, így Péter is megfeledkezik. Pedig ezek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a hirdetésünk minél jobb pozícióban jelenjen meg. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a kiemelő bővítménnyel olyan plusz információkat jeleníthetünk meg, amelyek a hirdetési szövegünkbe már nem fértek bele (korlátozott karakterszám miatt).

AdWords hirdetésbővítmények

Péter a hívásbővítménnyel lehetővé tehette volna, hogy a látogatók rendelésüket akár telefonon is leadhassák, vagy információt kérjenek a szállítással kapcsolatban. Míg, ha belső linket használt volna, akkor a weboldalának fontosabb aloldalaira (pl.: akciós lemezek) tudta volna navigálni a látogatóit. Magyarországon jelenleg a következőek érhetőek el, nyugodtan próbáljuk ki mindet: Hely-, Hívás-, Kiemelő és Sitelink bővítmény.

Mikor kérjük egy szakember segítségét?

A fent említett megoldások közül természetesen rengeteg más dologra kell figyelnünk kampányaink optimalizálása során. Ha azonban a felsorolt tanácsokat megfogadjuk és alkalmazzuk, akkor az alapvető lépéseket megtettük a siker érdekében. Ha ennek ellenére úgy érezzük, hogy még mindig nehézséget okoz a kampányok beállítása, vagy időhiány miatt nem tudnánk rájuk elegendő figyelmet fordítani, úgy mindenképp érdemes szakemberek véleményét kikérni. Miért? Mert ők első kézből értesülnek a legfrissebb újdonságokról és megfelelő tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy kampány a lehető legrövidebb idő alatt sikeressé váljon, és ami a legfontosabb: hosszú távon kifizetődő maradjon!

Ezt olvastad már?

Google AdWords: Hirdessünk vagy sem?

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
6

A nyelvtanári pályát elhagyva, 2006-ban német nyelvű ügyfélszolgálatosként helyezkedett el a NetPincér.hu csapatában. Az itt eltöltött 8 év alatt foglalkozott értékesítéssel, partneri kapcsolattartással és marketinggel is. Végigkísérte a cég Ausztriában indított NetKellner.at weboldalának növekedését, illetve részt vett az online ételrendelés szolgáltatás Németországban való indításában. Projektvezetőként nemcsak az internet adta reklámlehetőségekkel ismerkedett meg, hanem számos klasszikus offline marketingkampányokkal támogatta a weboldal széles körben való megismerését. Több, egyedi ötletek megvalósításával segítette a magyar és osztrák weboldal szolgáltatásának népszerűsítését. Szakmai tudását szeretné PPC kampányok ismeretével is bővíteni, ezért 2014 novemberében csatlakozott a Klikkmánia csapatához.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com