We understand, we deliver.

A legnagyobb közösségi média bakik 2014-ben



A világ bármely táján járunk is, a helyi online marketinggel foglalkozó szakemberek valószínűleg egyetértenek abban, hogy a közösségi média ereje egyre nagyobb és egyre megkerülhetetlenebb. Ennek okán villámgyorsasággal terjednek a jobbnál jobb, hatékonyabbnál hatékonyabb receptek, a vállalatok pedig egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak a social felületeken.

Jobban értjük az online viselkedést, mint valaha, mégis néha bődületes hibákkal is találkozhatunk. A tavalyi esztendő igen izgalmas volt ebből a szempontból is, az inc.com összeállítása alapján lássuk most a 2014-es év legnagyobb közösségi melléfogásait.

A Twitter pénzügyi igazgatójának baklövése

Tavaly novemberben a Twitter pénzügyi igazgatója Anthony Noto igen nagy baklövést követett el, amikor az alábbi üzenetet posztolta Twitter-én keresztül:

“Még mindig azt gondolom, hogy meg kellene vásárolni őket… Van egy tervem.”

Közösségi média bakik - 2014: Twitter

Az üzenettel Noto a hozzáértők szerint a Twitter azon terveire utalt, amely a Shots nevű selfie applikáció megvásárlására vonatkozott, így a Twitter álláspontja elég egyértelművé vált az eladó számára.

Az LG balul elsült harca az Iphone-nal

Biztosan sokan emlékeznek az Iphone 6 piacra lépésével kapcsolatos médiavisszhangra, mely szerint a telefonok könnyen meghajlanak, ha az ember a farzsebében tárolva leül azokkal.

Közösségi média bakik - 2014: LG France

A negatív termékhírekkel kapcsolatos felhajtásba sajnos az LG France is azonnal bekapcsolódott, és az alábbi üzenetet posztolták a Twitter oldalukra:

“A mi okostelefonjaink nem hajlíthatóak, már alapból hajlítottak ;)”

Egy gond volt csak ezzel: az üzenetet egy iPhone-ról posztolták ki.

A MasterCard is befürdött

Egy, a MasterCard-nak dolgozó PR ügynökség, a kampánya során arra próbálta rávenni az újságírókat, hogy minél több közösségi média felületen tegyenek említést a kártyás megbízóról, méghozzá úgy, hogy a #PricelessSurprises hashtag-et használják. A célt elérték, de sajnos a média képviselői nem pont úgy használták azt, ahogy az ügynökség szerette volna…

A DiGiorno melléfogása

A DiGiorno egy elsősorban az Egyesült Államokban és Kanadában működő, fagyasztott pizzákat forgalmazó cég, amely naponta több mint 250 000 pizzát értékesít az amerikai kontinensen. Miután Ray Rice, NFL játékos menyasszonya úgy döntött, hogy vőlegényével marad erőszakos botrányuk után (Ray menyasszonyát bántalmazta egy liftben, melyről videó is készült és felkerült a webre) a #WhyIStayed (miért maradtam vele) hashtag pillanatok alatt igen népszerű lett a Twitteren.

Közösségi média bakik - 2014: DiGiorno Pizza

A DiGiorno Pizza is beszállt a társalgásba, de igen szerencsétlen módon a “#WhyIStayed You had pizza.” (azért maradtam veled, mert volt nálad pizza) üzenetet posztolták. A cég később elnézést kért, arra hivatkozva, hogy nem tudták, korábban milyen előélete volt a hashtag-nek.

Az US Airways sem így tervezte

Amikor az US Airways éppen egy ügyfelének reagált a Twitteren, véletlenül egy igencsak 18+ kategóriás képet mellékelt az üzenethez. A hibából óriási botrány lett, és bár a légitársaság egy órával az eset után törölte a tweet-et és sűrűn elnézést kért, addigra már rengetegen megosztották és mentették azt.

A divatszakma is hibázhat

Az American Apparel ruhamárka is elég combosat hibázott tavaly év közepén a tumblr-en: július 4-én, a legnagyobb amerikai ünnepen ugyanis a Challenger űrhajó felrobbanásával illusztrálta a cég elkötelezettségét a jeles nap iránt.

Közösségi média bakik - 2014: American Apparel

A kép kikerülésénél talán csak a cég magyarázata volt érdekesebb: a megjelenést intéző közösségi média menedzser állítólag a Challenger katasztrófa után született, a kép pedig emiatt került ki…

Igen, a McDonad’s is…

A McDonald’s éppen a híres kabalafigurájának új verzióját szerette volna megünnepelni a #RonaldMcDonald hashtag-gel, amikor az akció nem várt irányt vett: a tweetelők a gyorsétterem láncot és a bohócot kezdték el kifigurázni a megadott hashtag alatt, ami komoly fejtörést okozott ezután a cég közösségi marketing ügynökségének.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1
essb_pc_facebook:
2

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

Website: https://klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com