We understand, we deliver.

A Google legrosszabb ötletei



Ha a világ legsikeresebb vállalkozásaira gondolunk, szinte biztos vagyok benne, hogy legtöbbünknél a Google is bekerülne az első három ilyen cég közé. Pedig a Google (is) számtalan rossz döntést hozott működése során, sok-sok olyan termékkel/szolgáltatással lépett a piacra, melyeknek mára nyomuk sincs. Lássuk most a Google legrosszabb ötleteit!

Google Glass – Élt: 2011-2015

Google Glass

Ki ne hallott volna a Google egyik legnagyobbnak szánt dobásáról, a Google Glassról. A magunkon hordható technológia kétségkívül a jövő egyik meghatározó iránya lesz, a Google mégis rettenetesen nagyot bukott ötletével. Van úgy, hogy egy innováció megelőzi korát, és túl nagy lépést jelentene az aktuális viszonyokhoz képest. Véleményem szerint (egyelőre) ez a Google Glass bukásának oka.

Google Buzz – Élt: 2010-2011

A Google már 2010-től igyekezett a Facebook és a Twitter nyomába szegődni a közösségi szolgáltatások területén. Sokan emlékszünk, hogy első próbálkozása nem a mostani Google Plus volt, hanem a Google Buzz nevű rendszer, ami közel másfél évet élt. A Google Plus tulajdonképpen az utódja, melynek sikerességéről ugyancsak megoszlanak a vélemények.

Google Wave – Élt: 2009-2011

A Google Wave egy kifejezetten ígéretes és abszolút innovatív ötletnek tűnt a 2009-es év közepén. Alapvető célja az volt, hogy valamilyen módon egyesítse az online folyamatokat – legyen szó levelezésről, dokumentum-kezelésről, vagy kezdetleges közösségi funkciókról. Bukása valószínűleg annak köszönhető, hogy bár a szándék és az ötlet kifejezetten jó volt, a végeredmény eléggé kaotiukusra sikeredett. A Google azonban nem tekint teljes kudarcként erre a próbálkozására, hiszen bizonyos technológiákat a Wave rendszeréből később felhasznált a Google Docs és az azzal együttműködő alkalmazásoknál is.

Lively – Élt: 2008-2009

Google Lively

Kétlem, hogy sokan hallottak a Google Lively-ról, pedig volt ilyen is. A Google is próbálkozott a 2008-as évben egyfajta virtuális valóságot nyújtó felületet létrehozni, ami azokban az években (többek között a Second Life játék óriási sikere miatt) kifejezetten felkapott irány volt a fejlesztések között. Az eredmény: gyors és teljes bukás.

Google Print Ads – Élt: 2006-2009

Bármennyire is elképesztően hangzik, egy időben a Google is próbálkozott nyomtatott hirdetések szolgáltatásával. Míg a legtöbb cég azon dolgozott, hogy kitanulja és megértse, majd alkalmazza az online hirdetéseket, addig a Google pont az ellenkező irányba indult el. Nem tartott sokáig, az ötlet hamar elvérzett.

Dodgeball – Élt: 2005-2009

Google dodgeballTudták, hogy a Foursquare alapító Dennis Crowley első próbálkozását dodgeball.com néven indította el? Az akkoriban SMS-en keresztüli becsekkolás teljes újdonságnak számított, így a Google is felfigyelt rá, és bekebelezte a szolgáltatást. 2009-ig bírták szusszal, akkor feladták a termék támogatását. Crowley úr pedig fogta magát, és megalapította a Foursquare-t és ma az egyik legnagyobb webes szolgáltatás tulajdonosa.

Google X – Élt: egy napot, 2005 májusában

Igen, a Google X összesen egy napot élt meg, ezzel a Google egyik leggyorsabban elbukott próbálkozásának számít. A Google X ötlete mindössze annyi volt, hogy a kereső főoldalán, a logó és a keresősáv közé kis ikonok formájában kilistázza az éppen aktuális szolgáltatásait (hasonlóan nézett ki, mint az Apple OSX dock-ja). Az ok, hogy miért lőtték le egy nap után nem világos, de szegény Google X ennyit bírt.

Google Video – Élt: 2005-2009

A Google Video a Youtube indulására és népszerűségének rohamos terjedésére volt egyfajta válasz. A kezdeti időkben a Google azt gondolta képes lesz megelőzni ebben az azóta már megvásárolt konkurenst. Hosszú évek fájdalmas tapasztalata következett ezután és a Google végül nem tudott mást tenni, mint megvásárolni a Youtube-ot, óriási összegért. 2009-ben ezután már nem fejlesztette tovább a Google Video-t, ugyanakkor érdekesség, hogy a rendszer még 2012 év végéig elérhető volt, de már csak lejátszani lehetett a videókat, újakat feltölteni nem.

Google Answers – Élt: 2002-2006

Google AnswersA Google Answers a Yahoo sikerére adott válasz volt, legalábbis egy próbálkozás rá. A Google kísérletet tett arra, hogy komoly összegekért “gyártasson válaszokat” az online keresésekben felmerülő kérdésekre, mint utóbb kiderült, kevés sikerrel. A Google azóta az algoritmusának fejlesztésén keresztül igyekszik az irányt fókuszban tartani, és ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, egészen jó úton haladnak.

Forrás: Business Insider

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárja óta vezeti, a cég társtulajdonosaként. Londoni leánycégét, a Click2Digital-t üzlettársaival közösen irányítja.

Website: https://klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com