Segíthetünk?

Blog

2020. november 09.

A Google 16 statisztikát osztott meg az ünnepi vásárlókról

A Google új adatokat osztott meg arról, hogy az ünnepek közeledtével hogyan változik a vásárlók magatartása 2020-ban. Ezekből szemezgettünk.

Bár az ünnepek ebben az évben kissé másképp néznek majd ki, mégis ez a csúcsigény szezonja és egyben kritikus időszak a vállalkozások számára, hogy miként lépjenek kapcsolatba ügyfeleikkel. A Google 27 oldalas útmutatója több mint egy tucat hasznos adatpontot tartalmaz, amelyek segítenek a marketing szakembereknek elérni az idei legelkötelezettebb fogyasztókat.

Arról, hogy hogyan fogják a fizikai üzletek az online webáruházak malmára hajtani a vizet az idei ünnepi szezonban, korábban már készítettünk egy cikket, most viszont nézzük meg a keresési viselkedés statisztikáit.

Az ünnepi szezonban vásárlók Google keresési magatartása

Az útmutatóban a Google számos olyan keresési kifejezésre hivatkozik, amelyek népszerűsége kiemelkedő.

·   A „legkedvezőbb árú” keresések száma éves szinten több mint 60% -kal nőtt.

·   A keresés a „divat online vásárlás” kifejezésre akár 600%-kal nő évről-évre.

·   Az „online ruházati üzletek” keresése éves szinten 100% -kal nőtt.

·   A „elérhető a közelemben” kifejezésre keresések éves szinten 100% -kal nőttek.

·   A „járdaszéles pickup” keresése éves szinten több mint 3000% -kal nőtt!

·   A „helyi vállalkozásokat támogató” keresések több mint 20.000% -kal növekedtek a tavalyi évhez képest.

Tanulságok

·   Ezek a statisztikák szemléltetik, hogy az ügyfelek özönlenek az online ruházati üzletekbe ebben az évben.

·   Az adatok arra is utalhatnak, hogy az emberek mennyire vonakodnak (fizikai) boltban vásárolni.

·   A ruházat hagyományosan olyan termék, amelyet az emberek szívesen látnak személyesen, mielőtt elkötelezik magukat a vásárlás mellett. A keresési adatok mégis azt mutatják, hogy a fogyasztóknak kényelmesebb a ruhák online vásárlása.

·   Úgy tűnik, hogy a fogyasztók idén jobban tudatában vannak az árnak, amit a „legkedvezőbb árú” keresések növekedése is mutat.

·   A legmegdöbbentőbb adat pedig az, hogy mennyire elkötelezettek az ügyfelek a helyi vállalkozások támogatásában. A keresések 20 000% -os növekedése ezt mutatja!

·   Az ügyfelek szintén aktívan keresik a „közelemben elérhető” termékeket, és látszólag jól alkalmazkodnak az USA-ban „járdaszéles pickup”-ként elterjedő vásárlási módhoz, vagyis szívesen gyűjtik be a megrendelt csomagot úgy, hogy közben nem kell fizikai kontaktusba kerülniük.

·   A helyi vállalkozásoknak ezt tudomásul kell venniük, mivel veszteségesek lehetnek az értékesítésben, ha nincs lehetőség pl. érintésmentes csomagátadásra.

Az ügyfelek helyi boltokban szeretnének vásárolni – de online akarják ezt megtenni, mindenféle kontaktust kerülendő. Könnyítsük meg ezt nekik!

Új szokások

A Google felmérési adatai szerint az ünnepekre készülő vásárlók 2020-ban alkalmazkodnak az új élethez.

·   Az amerikai vásárlók 69% -a tervezi, hogy online vásárol az ünnepekre (ezzel együtt több ember keres és vásárol online életében először.)

·   A megkérdezett amerikai vásárlók több mint 50% -a idén először próbálkozott új vásárlási szolgáltatással.

·   Tízből több mint egy megkérdezett amerikai vásárló idén először próbált ki új vásárlási alkalmazást (app) .

·   Az amerikai vásárlók 70% -a nyitott volt arra, hogy új kiskereskedőktől vásároljon.

Tanulságok

A mai vásárlók nem idegenkednek a változástól. Bár a járvány megzavarhatja a vásárlási élményt, de ez nem fogja megakadályozni, hogy az emberek új lehetőségeket találjanak.

Amint az adatok mutatják, az ügyfelek szívesen próbálják ki a különböző vásárlási szolgáltatásokat és alkalmazásokat. A legtöbben még teljesen új kiskereskedőtől is szívesen vásárolnak.

Ne felejtse, ha vállalkozása nem úgy fejlődik, hogy megfeleljen a mai vásárlók igényeinek, akkor azok örömmel mennek máshová!

Az ünnepi szezonban vásárlók megváltozott szokásai

A következő statisztikai gyűjtemény az ügyfelek szándékának jelentősebb változásaira összpontosít.

·   Az amerikai vásárlók 62% -a korábban kezdi meg az ünnepi vásárlást, hogy elkerülje az árucikkek elfogyását.

·   Az online amerikai vásárlók 46% -a elvárja, hogy a kiskereskedők kedvezményeket kínáljanak .

·   Az Egyesült Államok vásárlóinak 77% -a azt mondta, hogy az ajándékötleteket már nem az üzletben, hanem az interneten böngészi .

·   A megkérdezett amerikai vásárlók 46% -a egyetértett abban, hogy „vásárlásommal szándékosan erőfeszítéseket teszek az értékeimhez igazodó vállalkozások támogatására”.

·   Az Egyesült Államokban az ünnepi szezonban vásárolni szándékozó fogyasztók 66% -a azt mondta, hogy többet vásárol a helyi kisvállalkozásoknál.

Tanulságok

A Google útmutatójában bemutatott adatokban visszatérő téma az ügyfelek szándékának elmozdulása a helyi vásárlás felé.

Az ügyfelek kétségkívül tisztában vannak a helyi vállalkozások nehézségeivel a világjárvány idején, és úgy tűnik, hogy keresik a módját támogatásuknak. Sok vásárló aktívan keres olyan üzleteket is, amelyek megfelelnek az értékeiknek.

Ez megerősíti egy erős márka létrehozásának szükségességét annak érdekében, hogy vonzóvá váljon a mai vásárlók számára.

Az akciók gyorsan elvárássá alakultak az online kiskereskedelemben. Ez nem azt jelenti, hogy mindenképp kedvezményt kell kínálnia – akár az ingyenes szállítás is nagyban hozzájárulhat ezen igény kielégítéséhez.De maga a Google is jobban kiemeli a legjobb vásárlási ajánlatokat a találati listában! Ha időd engedi, olvasd el erről szóló cikkünket is!

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Köszönjük az érdeklődést!

Nemsokára kapcsolatba lépünk Önnel.

Az email elküldése sikertelen!

Kérjük próbálja újra később.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!