We understand, we deliver.

9 stratégiai javaslat webáruházaknak 2016-ra



2016-ban az e-kereskedelem az előrejelzések szerint még további 20%-kal fog bővülni ebben az évben. Pamela Hazelton, a Practical Ecommerce egyik szerkesztője összegyűjtött 9 stratégiai megoldást webáruház tulajdonosok számára.

Míg a nagyobb viszonteladók az árak csökkentésével és részletesebb információk nyújtásával tudják a vevőket magukhoz vonzani, addig kisebb versenytársaiknak is vannak lehetőségeik, hogy egyedi megoldásokkal csábítsák az online vásárlókat.

Íme 9 megoldás, amit érdemes beépíteni a stratégiánkba ebben az évben:

1. Még jobban mobilra optimalizált site

Ez magába foglalja a home page-t, a kategória oldalakat, a termékoldalakat, a rólunk és a kapcsolat oldalt, valamint a kijelentkezési oldalt is.

A mobiloptimalizáció két célt szolgál egyszerre: megnövekedett láthatóságot hoz magával az interneten (különösen a keresőkben és a webshop jegyzékekben), és ideális felhasználói élményt eredményez. Az Elastic Path aktuális tanulmánya szerint azok a vásárlók, akik offline üzletekben is vásárolnak, és mobilon is, azok 66 százalékkal többet költenek szemben azokkal, akik csak “valós” vásárlásokat bonyolítanak le.

E-commerce stratégia - Elastic Path

Elastic Path aktuális tanulmánya – practicalecommerce.com

2. Nagyobb fókusz a fiatalabb generációra

Tíz éven belül az 1980-as és 1990-es években születettek adják majd a világ munkaerő állományának 75 százalékát. Tech guruként nőnek fel, és ők formálják a szociális médiát és a mobil platformokat is. Mindez azt jelenti, hogy a számukra készült online tartalmaknak azonnal elérhetőnek, gyorsnak és könnyen használhatónak kell lennie, hogy a körükben jobb eladási eredményeket produkáljon.

3. Hűségprogramok

A hűséges vásárlók jutalmazása igenis kifizetődő. Nem kell az új Amazon Prime-ot feltalálnunk, de ha valamilyen formában díjazzuk a vásárlást, az még több eladást eredményezhet.

4. Még nagyobb mértékű perszonalizáció

Az online vásárlók szeretnék, ha igazi, létező emberekként kezelnénk őket. Nem feltétlenül gond, ha nem rendelkezünk olyan eszközökkel, amelyek kifinomult adatbázis-kezelésre, és felhasználóink böngészési eredményeire építenének. Ha logikus rendszert építünk a termékeinkből, és a látogatóknak valóban őket érdeklő, releváns termékeket mutatunk (elsősorban a vásárlói kosárnál), úgy sokkal személyesebb élményt nyújthatunk. Az okos keresőrendszerek szintén ebben az irányban támogatják a felhasználók kiszolgálását.

A földrajzi célzás is olyan eszköz, ami abban segít, hogy a megfelelő embereknek a megfelelő termékeket kínáljuk. Továbbá nem költséges fejlesztés az sem, ha bejelentkezés után nevén szólítjuk a vevőinket, vagy ha exkluzív landing oldalakat vagy kuponokat nyújtunk a bejelentkezett látogatóknak. Mindezek szintén a konverzió növekedését eredményezhetik.

5. Folyamatosan kapcsolódó tartalmak

Az unalom az online webáruházakban is megöli az érdeklődést, ezért állandóan tartsuk fenn a látogatók kíváncsiságát. A nyitóoldaltól a termék részletes leírásáig, folyamatosan olyan szöveges és vizuális tartalmakat nyújtsunk, amelyek vásárlásra ösztönöznek, és elősegítik az oldalon töltött idő növelését. Nyújtsunk extra tartalmakat, how-to videókat, tegyünk fel új cikkeket, amik fenntartják az érdeklődést. Törekedjünk arra, hogy jó minőségű, nyelvtanilag is helyes tartalmakat jelentessünk meg.

E-commerce stratégia - Beardbrand

Szakállápoló terméket forgalmazó cég, amely niche piacot céloz meg, tájékoztató videóval gazdagítja a tartalmát

6. Többféle fizetési lehetőség

A webshopok többsége többféle fizetési metódust kínál, és ha nem tartunk ezzel lépést, akkor lemaradunk a versenyben. A hitelkártya és a PayPal mellett próbáljunk más opciókat is biztosítani.

7. Nyújtsunk minőségi kiszállítási módokat

Számos kiszállító céget bírálatok érnek, például a FedExet sokan nem tartják biztonságosnak. Próbáljunk azoknak is opciót nyújtani, akik például csak a postafiókjuk címére kérnek szállítást.

8. Többfajta kommunikáció lehetősége

Mutassuk meg, hogy elérhetőek vagyunk, hiszen így bizalmat építhetünk, továbbá a vevők könnyen, és gyorsan jelezni fogják a website-unk problémáit. Tegyük lehetővé, hogy online, telefonon, és szociális média platformokon is megtaláljanak minket.

9. Ellenőrizzük az Analytics adatainkat rendszeresen

Minden héten vizsgáljuk meg a site-unk forgalmát és annak jellemzőit. Így láthatjuk, mi működik, mi nem, és nem utólag vesszük észre a trendeket, folyamatokat. Ha nem vagyunk tisztában az adatainkkal, nem fogjuk tudni, hogy valójában mi a következő feladatunk.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Digitális területen 2005 óta dolgozik, korábban (többek közt gazdasági) újságíró volt. Szociológus végzettsége révén statisztikusként dolgozva valószínűségszámítási képletekbe is bonyolódott már, de megfordult több ügynökségnél, hírportálnál is. Account asszisztens, majd account executive volt, ahol elsősorban fejlesztési projekteken és kampányokon dolgozott, illetve PR-ben segített egy oktatási szoftverrel foglalkozó startupot. Jelenleg ügyfélkapcsolati oldalon dolgozik a Klikkmániánál.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com