We understand, we deliver.

8 mód az ünnepi konverziók növeléséhez



Nyakunkon az év vége, ideje elkezdeni a felkészülést! A lázas ünnepi készülődés időszaka, mint minden évben, idén is utolér minket. Nem is érdemes tovább halogatnod az értékesítési felületeid átvizsgálását, hiszen minden apró részlet hozzájárulhat ahhoz, hogy kiaknázd az e-kereskedelem talán legsikeresebb évében rejlő további lehetőségeket.

A Practical Ecommerce oldalán Pamela Hazelton az alábbi 8 módot foglalja össze, melyek mentén növelheted a konverzióid számát az ünnepi hajrában.

A kiemelt e-kereskedelmi napokra (a Black Friday vagy a Cyber Monday) jellemző jelentősen megnövekedett vásárlói hajlandóság konverziós arányra való hatásáról  a Webáruházak, készüljetek a szupervásárlókra, valamint az ünnepekre vonatkozó online vásárlási trendek változásáról a Fontos változások a 2016-os ünnepi online vásárlási trendekben című írásainkban olvashatsz.

1. Biztosíts gyors és mobilbarát weboldalt

Nagyban befolyásolja weboldalad keresőmotor rangsorban elfoglalt helyét az, hogy mennyire mobilbarát az oldalad: ez magába foglalja azt, hogy hogyan és azt is, hogy milyen gyorsan töltődik be a weboldal egy okostelefonon.

A statisztikák különböznek, de várhatóan az idei ünnepi időszakra eső online vásárlásoknak közel a fele okostelefonon keresztül fog végbemenni.

Ha már reszponzív weboldallal vagy más mobilbarát webdesign-nal rendelkezel, akkor már teljesítetted az első és legfontosabb lépést! Annak érdekében, hogy megbizonyosodj az oldalak gyors és megfelelő betöltéséről, futtass rajta teszteket rendszeresen (például Think with Google).

Webáruház ünnepi marketing: Think with Google

Forrás – www.practicalecommerce.com

Ha ez idáig halogattad a mobilos felület létrehozását, itt az idő, hogy konzultálj a weboldal szolgáltatójával. Ha webáruházadhoz valamilyen mobilra is használható sablont alkalmaztok, nem lesz kiemelkedően szép a dizájnja, de egy nem tökéletes mobil oldal is jobb egy nem létezőnél.

2. Egyszerűsíts mindent

Távolíts el minden olyan zavaró tényezőt, ami eltereli a felhasználó figyelmét a weboldal navigálásakor és a vásárlás folyamatában. Használj figyelemfelhívó CTA (Call-to-action, tehát cselekvésre ösztönző) szövegeket, gombokat és tedd olyan egyszerűvé a vásárlási folyamatot, amennyire csak lehetséges.

Webáruház ünnepi marketing: Egyszerűsített tartalom

Forrás – www.practicalecommerce.com

Minden, amit az asztali gépre alkalmazol, telefonon még jobban leegyszerűsített, gördülékenyebb kell legyen. Mindig tartsd észben, hogy az értékesítéshez a legfontosabb egyedi jellemzők a képek és a videók, de az ár, a CTA gombok, a termékleírások és a felhasználói vélemények is kiemelt hangsúlyt élveznek.

3. Szállíts ingyen (a kategória- és termékoldalakon is)

Ha bármely terméket ingyen szállítod, tüntesd fel! Abban az esetben, ha az ingyenes szállítás egy meghatározott minimum rendelési összeghez kötött, egy “ingyenes szállítás” címke konfigurálásával elérheted, hogy minden olyan terméknél megjelenjen, ami eléri a megadott küszöböt. Az ingyenes szállításra hívd fel a vásárlók figyelmét a rendelési folyamat további szakaszaiban is, például a kosár oldalon.

4. Frissítsd a raktárkészlet állapotát, leltározz pontosan

A vásárlóknak tudniuk kell, hogy a vásárolni kívánt termék van-e készleten vagy sem. Ha az oldalon a raktárkészlet állapota nem aktuális, fennáll a veszélye annak, hogy potenciális vásárlókat veszíts vagy túlértékesíts. Ne feledd, hogy az ünnepi szezonban a bevétel növelésén túl további, hosszútávú cél a novemberi és decemberi vásárlók lojális ügyfelekké alakítása. Márpedig senki sem szeret olyan értesítőt kapni, hogy a már megrendelt termék nem elérhető.

Webáruház ünnepi marketing: Elérhető termékek

Forrás – www.practicalecommerce.com

5. Mutasd a szállítási időt

Decembertől kezdődően a vásárlók számára az egyik legfontosabb kérdés az lesz, hogy vajon időben megérkezik-e a rendelés. Egyszerre időt takaríthatsz meg a vásárlóknak és több eladást valósíthatsz meg, ha a rendelési folyamat szállításra vonatkozó felületén megjeleníted a rendelés szállítási idejét. A szállítási idő kiszámításakor ne felejtsd el figyelembe venni a rendelés feldolgozásának idejét sem.

6. Minimalizáld a felülértékesítést (upselling)

Észszerű, hogy egy rendelés feladásakor további termékeket ajánlsz a vásárlónak, akár akciós áron. Ez abban az esetben lehet hasznos, ha a termékhez további kiegészítők szükségesek. Érdemes azonban ezt nem a fizetési folyamat megszakításaként véghezvinni, hanem egy korábbi fázisban, például a termék- vagy kosár oldalon feltüntetni. A hasonló vagy kiegészítő termékek ajánlása sosem mehet a fizetési folyamat eredményességének a rovására!

7. Egyszerűsítsd a fizetést

Ne kérj semmi olyan információt, amire nincs szükséged! Ebbe beletartozik a telefonszám (hacsak nem szükséges az értékesítési folyamathoz), fax szám és opcionális (nem kötelező) mezők. Ne használj CAPTCHA vagy reCAPTCHA tesztet, helyette keress olyan egyéb, csalást meggátló eszközt, ami elérhető a webshopodhoz. Továbbá bizonyosodj meg arról, hogy a beviteli mezők formázása helyes, különösen a mobil verzió esetén. Valamint ne bíráld felül a felhasználó beállításait, mint például a mezők automatikus kitöltésének lehetőségét.

Webáruház ünnepi marketing: Egyszerűsített form

Forrás – www.practicalecommerce.com

8. Kövesd nyomon triplán

Az e-mail értesítők a vásárlókat elégedetté és nyugodttá, a telefonvonalat pedig szabaddá teszik. Mindemellett pedig további látogatásra és beszerzésre bátorítják a vásárlókat.

Minden rendelés három különálló értesítést kell eredményezzen:

  • A rendelés visszaigazolása: Fontos tartalmaznia a megrendelt termék(ek)et, a szállítási címet, egyéb extra bevitt szöveget és a várható szállítási időt.
  • A szállítás visszaigazolása: Fontos tartalmaznia a megrendelt termék(ek)et, a szállítási címet, egyéb extra bevitt szöveget, a szállító céget, a szállítás módját és a szállításhoz kapcsolódó nyomonkövetési számot.
  • Nyomkövető E-mail: A rendelés várható szállítási idejétől számított 7-10. napon érdemes küldeni. Ez az e-mail tartalmazhat kapcsolatfelvételi, illetve a vásárolt termékkel kapcsolatos további információkat. Ezen felül vélemény írására ösztönözheted benne a vásárlót.

Amellett, hogy ez a lista nem tekinthető teljesnek, kiemeli a néhány legfontosabb elemet, melyek kétségkívül szükségesek egy sikeres webáruház üzemeltetéséhez, illetve egy értékesítési folyamat sikeres létrejöttéhez.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_twitter:
1

Anett jelenleg search marketing gyakornokként tevékenykedik a Klikkmániánál. Előtte az egyetemen, egy önkéntes egyesületnél, majd a Google Ground gyakornoki programján keresztül nyert betekintést az online marketing világába. Szabadidejében sportol, nyelveket tanul és utazik, amikor csak teheti.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com