We understand, we deliver.

7 ismertetőjele annak, hogy a PPC kampányaid nem a megfelelő kezekben vannak



A tapasztalt PPC szakemberek, már könnyedén észreveszik annak a jelét, hogy egy fiók nincsen a megfelelő kezekben.  Ugyanez nem mondható el a legtöbb vezető beosztású kollégáról vagy akár magáról a cégtulajdonosró sem, hiszen nem lehet mindenki avatott PPC szakértő. 

Ha a fiókodban rossz eredményeket tapasztalsz, következtethetsz arra, hogy a fiókot rosszul kezelik, akár szakértelem hiányában, akár közömbösség miatt. Mik azok az alapvető jelek, amikre érdemes figyelmet fordítani?

PPC-7-hiba

Íme a hét leggyakoribb jelenség, amivel találkozhatunk abban az esetben, ha egy fiók nem a megfelelő kezekben van.

1. A kampányok hibás (vagy hiányos) közönség célzást alkalmaznak

Meglepő, de nagyon sokszor fordul elő, hogy a display kampányokál egyáltalán nem használnak célzásokat. Láttunk már olyat is, hogy a hirdetéscsoportot elnelvezték “custom intent”-nek, azonban ez a csoport nem rendelkezett egyedi célközönséggel, így nem is tartalmazott releváns célzást. 

Ugyanez a probléma a remarketing kampányoknál is előfordulhat. Attól, hogy egy hirdetéscsoportot elnevezünk, még nem fog célközönségeket tartalmazni, ezeket külön be is kell állítani!

2. A kampányok több száz kulcsszóval és duplikált kulcsszavakkal rendelkeznek. 

Kezdjük azzal a problémával, amikor több száz hirdetéscsoportot tartalmaz egy kampány. 

Általános szabály,  hogy kampányonként 7-10 db hirdetéscsoportot használunk és hirdetéscsoportonként legfeljebb 20 db kulcsszót. 

Természetesen vannak kivételek, de az alap szabály a fenti! Ettől függetlenül még nem kellene több száz hirdetéscsoportot létrehozni ugyanabban a kampányban, hiszen így az optimalizálás nehézkessé válik és egy idő után átláthatatlan lesz a kampány. 

Az ismétlődő kulcsszavak szintén problémát jelentenek! Évekkel ezelőtt, bevált gyakorlat volt a kulcsszavak többes számú használata, mint pl: “kocsi” és “kocsik”, de ez régen volt. Ha most egy fiókban ezt tapasztaljuk, akkor az egy figyelmeztető jel lehet.

A Google hivatalos állásfoglalása az ismétlödő kulcsszavakról – Itt érhető el!

3. A lokációs kampányok hibás hirdetésbővítményeket tartalmaznak. 

Amikor különböző lokációk alapján állítjuk be a kampányokat és az adott üzletünk több városban is elérhető, akkor fokozottan figyelni kell a bővítményekre, hogy csak az adott régióban található üzletről jelenítsünk meg információkat. 

4. A riportok középpontjában irreleváns vagy félrevezető mutatók szerepelnek

Több problémára csak akkor kapunk nyilvánvaló választ, ha alaposabban megvizsgáljuk a Google Ads fiókot a riporton túl és kielemezzük a mérőszámokat. Sajnos nem szokatlan, hogy a kampány sikerességét egy kevésbé fontos mutatóra hegyezik ki, amelyek félrevezető következtetésekkel járhatnak. Előfordult már olyan riport is, amelyben az oldal látogatók száma megegyezett a konverziók számával, holott a cél az lenne, hogy potenciális ügyfeleket érjünk el. Ez nyilvánvalóan félrevezető!

Több milliós látogatottságú weboldalnál, ha nem tapasztalunk konverziót (legyen az lead vagy eladás) akkor valószínűleg probléma van a méréssel. 

5. A fiók stratégia nem igazodik a hosszú távú marketing vagy üzleti célokhoz

Időnként a helytelen irányítás, csak akkor nyilvánvaló, ha alaposabban megvizsgáljuk a céljainkat, illetve hogy ebben mennyire támogat minket a felállított PPC stratégia. 

Például, ha egy vállalkozásnak fontos alkotóeleme a márkaismertség, akkor vizsgáljuk meg, hogy a jelenleg futó kampányok ehhez mennyire járultak hozzá. Használjunk display, illetve remarketing kampányokat, utóbbi a márkatudatosság szempontjából elengedhetetlen. Csoportosítsuk át a marketing büdzsét oda, ahová a legnagyobb fókuszt szeretnénk helyezni. 

6. A kattintás utáni eseményeket nem vesszük figyelembe

Elképzelhető, hogy a Google Ads fiók tökéletesen be van állítva és a CTR is elképesztő! Nagyszerű!

Azonban fontos, hogy megvizsgáljuk, mi történik akkor, amikor a felhasználó a hirdetésből a landoló oldalunkra kerül. Alaposan megterveztük a landing paget, releváns oldalra irányítjuk a felhasználót?

Sokszor tapasztaljuk, hogy a landing page nincsen megfelelően felépítve, és akár egy egyszerű  kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése is komoly nehézség, illetve hiányzik az elérhetőség vagy a telefonszám a weboldalról. 

7. A Google Ads Optimalizálási pontszám használata mankóként

A Google Ads optimalizálási pontszáma az utóbbi időben kiemelt figyelmet kapott. A Google minél jobban leegyszerűsítette annak a módját, hogy ellenőrizzük a fontosabb beállításokat, és hogy releváns ajánlásokat kapjunk a fiók javítására.

Azonban ez nem ilyen egyszerű!

Sajnos a Google értékelése és ajánlása nem mindig releváns a mi céljaink szempontjából, így mérlegelni kell az ajánlásokat.

Tehát amikor a PPC menedzser a magas optimalizálás számra hivatkozva azt állítja, hogy a fiókkal minden rendben van, kezeljük helyén a dolgot. A legtöbb PPC szakember egyetért abban, hogy a 100 %-os optimalizálási pontszám megszerzése nem lehet az egyetlen cél egy fióknál. 

És végül mit érdemes tenni, ha a fiókodat helytelenül kezelik?

Itt fontos szempont, hogy a fiókodat házon belül vagy pedig ügynökség kezeli. Amennyiben házon belül kezelik a fiókot, beszélj a kampánymenedzserrel és nézzétek át az eredményeket, illetve a jövőbeni terveket. Elképzelhető, hogy rövid időn belül érdemes befektetni a továbbképzésbe, hogy minél tapasztaltabb szakember kezelje a fiókot.

Ha egy ügynökség kezeli a fiókot, akkor mielőtt azonnal pálcát törnél a fejük felett, a következőket javasoljuk:

  1. Kérj személyes konzultációs lehetőséget! Könnyen lehet, hogy csak egy banális félreértés van a dolog mögött vagy hibás, hiányos brief alapján dolgozott eddig az ügynökség.
  2. Keress egy másik ügynökséget, aki elvégez a fiókodon egy külsős auditot! Az audit eredményeit oszd meg az ügynökségeddel és adj még egy esélyt!
  3. Ha az ügynökségben megbízol, előfordulhat, hogy egy ppc menedzser csere megoldja a problémádat!
  4. Amennyiben nem jártál sikerrel, akkor vedd fontolóra, hogy új ügynökséget keresel magadnak, ez esetben legalább 3 másik szereplőtől kérj be ajánlatot! De ne csak az ár legyen az egyetlen döntési szempont, mert akkor könnyen csöbörből vödörbe kerülsz!

Ezen a piacon, ez egy bevált gyakorlat, és a jelenlegi ügynökség sem tiltakozhat ellene. Ha mégis, akkor keress fel minket! 🙂
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/ppc-program-mismanagement/357092

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
1

Az Online Marketing világával többnyire még csak most ismerkedik meg.Keresőmarketinges gyakornokként kezdett 2017 áprilisában a Klikkmániánál, és a PPC hirdetések kezelésénél érzi igazán otthon magát. Célja, hogy folyamatosan képezze magát és minél nagyobb tudásra tegyen szert.

Website: https://www.klikkmania.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com