We understand, we deliver.

6 tipp webáruházaknak a termékleírásokhoz



Nem kérdés, hogy a termékfotók és –videók segítenek az eladásban, azonban a szöveges bemutatás épp annyira fontos tényezője a hatékony meggyőzésnek. Egyértelműnek kell lennie a látogatók számára, hogy mit értékesítünk, milyen körülmények között juthatnak hozzá és miért van rá szükségük.

A szövegek felépítése során egy sor szempontot figyelembe kell vennünk úgy, hogy lehetőleg közben azt az érzést keltsük az olvasóban, hogy hozzá beszélünk és nem mellette.

A tudatosság a tartalomgyártásban is fontos szerepet kell kapjon, ezért a Practical Ecommerce cikke alapján összegyűjtöttünk néhány tippet arra vonatkozóan, hogy milyen összetevőkből épül fel egy igazán hatékony termékoldali tartalom.

Használjunk a célcsoportnak megfelelő hangvételt

A weboldal tartalmának tervezésénél – csakúgy, mint a termékfejlesztés során és az értékesítési csatornák kiválasztásánál – elengedhetetlen tisztában lennünk azzal, hogy kinek, kiknek szól a termékünk és mi motiválja ezeket az embereket.

Ha meghatároztuk a fő célcsoportunkat, akkor feltehetjük a következő kérdéseket: Milyen fogyasztási szokásaik vannak? Mik a szükségleteik? Mik a vágyaik? Hogyan tudom megszólítani őket? Mivel keltem fel az érdeklődésüket?

Miután megtaláljuk a válaszokat, akkor már azt is tudni fogjuk, hogy milyen hangnemben, stílusban és mely hívószavak használatával építsük fel a szövegeinket.

termekleiras-hangvetel

A stílusunk lehet hivatalos, baráti (tegező, magázó), szakmai vagy szórakoztató, a cél pedig leggyakrabban az, hogy valamilyen érzelmi hatást váltsunk ki a látogatóból.

Készítsünk egyértelmű és közérthető honlaptartalmat

Hacsak nem valamilyen rendkívül speciális eszközt, technológiai megoldást árulunk, akkor tartózkodjunk a szakzsargontól, és mutassuk be termékünket úgy, hogy egy laikus számára is érthető legyen a felhasználhatósága. A tartalomnak meg kell válaszolnia a választási és vásárlási folyamat során felmerülő kérdéseket, mindezt átlátható struktúrában, egyszerűen megfogalmazva.

termekleiras-egyertelmu

Ez nem csak azért fontos, mert a látogatóban nagyobb eséllyel alakul ki a vásárlási szándék, de az ügyfélszolgálat számára is megspóroljuk a triviális kérdések megválaszolását, így a felszabaduló energiát hatékonyabb módon használhatjuk fel.

Írjuk le a látogatónak, hogy milyen élethelyzetben nyújt megoldást a termékünk

Gondolkodjunk egy első látogató fejével – ha nehezen megy az elvonatkoztatás, akkor ajánlott teszt csoportok használata, akik azonnali visszajelzéseket adnak weboldalunk átláthatóságának, motivációs rendszerének és a vásárlás folyamatában felmerülő esetleges hibák tekintetében.

Az, hogy egy termék micsoda és mire való könnyen körbeírható, de ne feledkezzünk meg annak meghatározásáról sem, hogy miért és hogyan könnyíti meg a boldog tulajdonosának életét.

termekleiras-elethelyzet

Fókuszáljunk a felhasználóra, ne saját magunkra

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy kizárólag a termékre összpontosítanak és megfeledkeznek a felhasználóikról.

“Az én termékem egyedi és megoldást nyújt erre a problémára.”
“ Ön mosolyogva és gyermeki könnyedséggel oldja meg vele a problémát.”

Míg a két állítás ugyanazt a célt szolgálja, a megközelítésük és az érzelmi hatásuk különbözik. Az eredményt meghatározza a szóhasználat, a célkitűzés és a választás pozitív-negatív állítás között. Ugyanaz az üzenet más benyomást kelt az olvasóban negatív állítás, kérdés és pozitív kijelentés formájában is.

termekleiras-erzelem

Az Apple legendás kommunikációja tekintetében (is), hiszen erősen alapoz az emberek érzelmeire, vágyaikra életmód és életminőség szintjén, ráadásul minden termék bemutatása harmonikusan illeszkedik a cég értékrendszerébe, miszerint termékeik a maximális felhasználói élményt és az emberi elme fejlődését szolgálják.

Legyen lényegre törő a termékleírás

A termékbemutatás ma már elengedhetetlen összetevői: a termékfotó, a termékleírás, a termékspecifikáció, az elérhetőség és a vásárlói vélemények. A szövegnek a képet kiegészítő, nem elmagyarázó eszköznek kell lennie.

Tehát, amennyiben a képen egy fehér kávéfőzőt látunk, nem elég leírnunk, hogy “fehér kávéfőző”, hanem a terméket specifikáló műszaki és méretadatok mellett egyszerű, de részletes leírást kell adnunk.

reszletes-termekleiras

Az Amazon pontos munkát végez termékleírások tekintetében, (általában) minden lényeges információ látható és elérhető a termékoldalakon, bár igaz, hogy ezt elég száraz és pragmatikus módon teszi.

Sorakoztassunk fel valós példákat

Amennyiben termékünk nem egyetlen specifikus probléma megoldását nyújtja, hanem több célból és többféle módon is használható, úgy érdemes egyenként bemutatni ezeket a területeket. Például egy okosóra számtalan módon segítségünkre lehet és különféle okokból is megvásárolhatja valaki, attól függően, hogy mi az érdeklődése fókusza.

Például sokat utazik, sok tárgyaláson vesz részt, sok időt tölt közösségi médiákon, versenyszerűen sportol, vagy csak egészségesebb életet szeretne élni, és így tovább.
Ha megfeledkezünk bármely felhasználási terület hangsúlyozásáról, azzal akaratlanul is szűkíteni fogjuk a potenciális érdeklődőink és felhasználóink körét.

smart-watch

Összegezve, a termékek leírása akkor lesz igazán meggyőző, és akkor fogja hatékonyan támogatni a konverziókat a weboldalon, ha a szövegek összeállítása egy tudatos tervezés eredménye, amely során a célközönséget, a hozzájuk rendelhető  hívószavakat, a részletes és lényegre törő bemutatást, a termék értékeit és adott helyzetekre adott megoldásait mind-mind a listánkra vesszük.

Ha pedig elbizonytalanodnánk a fókuszpontok és a célközönség tekintetében, akkor egészen egyszerűen hívjuk segítségül vásárlóinkat, akik kérdéseik, véleményük és panaszaik által folyamatosan kommunikálnak velünk.

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
2
essb_pc_twitter:
2

Anna 2010-ben került közelebb az online világhoz, amikor a Fashion days munkatársaként kezdett dolgozni. Itt kezdetben operatív területen, majd country managerként szerzett tapasztalatokat. Mivel az e-kereskedelem világában elkerülhetetlen a digitális kommunikáció és –marketing lehetőségeinek kiaknázása, így ez a gyorsan fejlődő terület az ő érdeklődését is felkeltette. Számos képzésen vett részt a témában, végül a Google Ground egyik előadása hozta össze a Klikkmánia ügynökséggel, és 2016 januárjában kezdte meg munkáját a csapat ügyfélkapcsolati tagjaként.

Website: https://hu.linkedin.com/in/annaherber

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com