We understand, we deliver.

6 fontos AdWords változás 2016-ban



A Google évek óta tesz nagy bejelentéseket tavasszal (általában mobil témában), és ez idén sem volt másképp. A “Mobile-First” folytatódik, ami azt jelenti, hogy a találati lista minél inkább úgy alakul át, hogy a mobil felületet helyezik fókuszba, alárendelve ennek az asztali megjelenést is. A cél az azonos felhasználói élmény, minden eszközön!

Természetesen a fizetett hirdetéseknek is alkalmazkodniuk kell ehhez a felfogáshoz, és a Google bejelentett néhány érdekes változást az AdWords rendszerében, amiről minden online marketing specialistának érdemes tudnia!

1. Helyi keresési hirdetések a Google Maps-en

A Google korábban már bejelentette, hogy a Maps a Search hálózat szerves részét fogja képezni, ebből következtethetünk rá, hogy a jövőben egyre több hirdetéssel találkozhatunk ezen a felületen is.

Ennek megfelelően a hirdetések ezentúl nem csak az oldal szélén jelennek meg, hanem magán a térképen, a hirdető logójával és néhány speciális helyi ajánlattal együtt.

Hogy miért fókuszálnak a Google Maps-re?

Hatalmas potenciál van benne, amit eddig nem sikerült megfelelően kiaknázni. A szolgáltatást már több mint 1 milliárdan használják, és már több mint másfél milliárd helyre látogattak el az útvonaltervező segítségével. További érdekes adat a Google-től, hogy a térképpel kapcsolatos keresések teszik ki a mobil keresések egyharmadát.

Ez a szegmens 50%-kal nagyobb növekedést mutatott az elmúlt egy évben, mint az „általános” mobil keresés.

A Google célja, hogy ennek a tetemes és gyorsan növekvő forgalomnak egy részét átirányítsa a helyi vállalkozásokhoz. A hirdetésekben megjelenhet a cég logója, általános információk (mint például a nyitva tartás, vagy az üzlet telefonszáma), továbbá megjeleníthetőek lesznek kiemelt promóciók is, illetve a felhasználó kereshet az üzlet kínálatában – mindezt a hirdetésből.

2. Expanded Text Ads – Kibővített Szöveges Hirdetések

A februárban megszüntetett jobb oldali hirdetések után maradt üres felület egyelőre nincs kihasználva. Megszüntetésük beleillik a mobile-first sémába, a mobil és asztali felhasználói élmény közelebb került egymáshoz. Mire fogja használni ezt a felületet a Google?

Részben megkaptuk a választ, ugyanis jönnek a bővített szöveges hirdetések, melyek nagy változást hoznak a keresési eredményekben. Az új Expanded Text Ads (ETA) címsora már nem 25 karakter, hanem 30, és mindjárt kettőt is kapunk belőle. A két 30 karakteres címsoron kívül lehetőségünk lesz még 80 karakterben összefoglalni a marketing kommunikációnkat, mellyel így jóval hatásosabb hirdetéseket közvetíthetünk a keresők számára.

AdWords - Kibővített szöveges hirdetések (Expanded text ads)

A recept egyszerű: minél több információt közölhetünk, annál nagyobb az esélyünk arra is, hogy kiszűrjük azokat az érdeklődőket, akik nem a mi termékünket keresik, javítva ezzel a hirdetések teljesítményét, és nem utolsó sorban a hirdetési kiadásainkat.

A nagyobb reklámfelület már a hirdetésbővítményeknél is számottevő CTR növekedést hozott, pedig abban az esetben csak néhány kiegészítő információt tudtunk hirdetésünk alá biggyeszteni. Azzal, hogy kapunk még egy címsort, nos, valószínűleg nagyban megdobja majd az átkattintási arányunkat, a Google drámai, 25%-os növekedésről beszél a tesztüzem alatt.

Összességében tehát ez igen jó hír a hirdetőknek, az organikus találatoknak azonban már kevésbé. Felvetődik a kérdés, hogy a Google vajon túl messzire megy-e, hiszen az utóbbi hónapokban lezajlott változások (négy top pozíció, az organikus találatok színével megegyező zöld hirdetések) jelentősen felborították már az egyébként is labilis szabályokra épülő keresőoptimalizálás világát.

3. In-Store konverziómérés

Azt eddig is tudtuk, hogy az online hirdetések pozitív hatással vannak az offline eladásokra is, de hogy pontosan milyen mértékben járulnak hozzá üzletünk forgalmához, azt sajnos eddig nem tudtuk hatékonyan mérni.

A jövőben azonban akár erről is pontos képet kaphatunk, bizonyos típusú üzletek esetében. Hogyan oldja meg ezt a keresőóriás? A Google megvizsgálja azoknak a személyeknek a mobiltelefonos helyelőzményeit, akik kerestek és a hirdetésünkre kattintottak, majd megállapítja, hogy meglátogatták-e webshopunk után a fizikai üzletünket is. Amellett, hogy ez felhasználói oldalról elég ijesztőnek tűnik, a hasznosságát illetően (hirdetői szemmel) nehéz kétségbe vonni.

4. Responsive display hirdetések

Hamarosan elérhetővé válnak a méretüket az oldal tartalmához igazító banner hirdetések is. Ezek után elég lesz megadnunk a hirdetéshez az URL-t, a címsort, a leírást és a képet, majd a Google már készíti is vadonatúj reszponzív hirdetésünket.

Ezek a bannerek minden esetben az optimális méretben jelennek majd meg, nem kell többé legyártanunk kreatívjainkat minden egyes változatban. Ennek a hírnek valószínűleg mindenki örül majd (na jó, kivéve talán a grafikusokat).

5. Változások a készülék alapú ajánlatkorrekciókban

Ezzel a közelgő változással a Google egy igen régi adósságát törleszti az online managerek felé, változni fog az eszközök alapú licitrendszer!

Az eddigi megoldás helyett – miszerint megadtuk az asztali számítógépre szánt liciteket, és maximum a mobil eszközökre tudtunk további ajánlatkorrekciót beállítani – mostantól lehetőségünk lesz egyedi módosítókat beállítani mindegyik platformra külön-külön.

A jövőben tehát, ha szeretnénk teljesen különálló licitet adhatunk meg eszközönként is, mely feltételezhetően nagyobb kontrollt biztosít majd a számunkra.

+1 Hasonló közönségek a Keresési Hálózaton – Similar Audiences For Search

Erről a változásról eddig viszonylag keveset hallhattunk, mindenesetre sokan úgy gondolják, hogy nagy minőségbeli változást hozhat, ha végre integrálják majd a Keresési hálózat rendszerébe.

Mi is az a Similar Audience? A Google folyamatosan figyeli, hogy hogyan használjuk az internetet (algoritmusokkal mintákat keres), majd kategóriákba sorol minket aszerint, hogy mely témaköröket és oldalakat érintjük a legtöbbször egy-egy munkamenet alkalmával.

A Similar Audience, mely eddig csak a Display hálózaton volt elérhető, segít meglévő listáinkat bővíteni: megvizsgálja a böngészési szokásait az adott oldalunkra látogató egyéneknek, majd ezekhez hasonló közönséget keres hirdetéseink számára, a legtöbbször igen jó eredménnyel.

A fentiekből kitűnik, hogy izgalmas év áll még előttünk.  Az Adwords hirdetések képe nagy változásokon megy keresztül, sőt 2017-ben még frissített kezelőfelületet is kapunk majd. Várjuk!

További információ a témával kapcsolatban

Címke:
slide_template:
default
essb_pc_linkedin:
2
essb_pc_google:
2
essb_pc_facebook:
5
essb_pc_twitter:
1

Tanulmányait a Corvinus Egyetemen, Alkalmazott Közgazdaságtan szakon kezdte, de később inkább humán irányba terelődött, jelenleg az ELTE Szociológia szakos hallgatója.Az Online Marketing világával 2013-ban ismerkedett meg, de igazán a Klikkmánia csapat tagjaként tudott elmélyülni benne, melyhez 2015-ben csatlakozott. Főleg PPC témakörben munkálkodik, azon belül is az Adwords kampányok tervezése és kezelése a fő szakterülete. Ezen kívül több Facebook és Linkedin kampányért is felel.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com